Dekadentních 24 hodin v Dubaji

Publikováno: 20.07.2014 10:43 | Jakub Pavlovský

Je více možností, jak strávit čtyřiadvacet hodin na letišti, pokud čekáte na další let. Můžete buď čekat někde v hale, sedět, ležet, číst si, dívat se na film Terminál a trápit se, nebo se můžete vydat do města a užít si každou minutu vaší návštěvy. Já jsem si vybral druhou možnost.

Dubajské letiště je jako malé moderní město, najdete na něm snad úplně všechno. Podle mě se tam dá utratit velké množství peněz, nesmíte se nechat zlákat obchody, restauracemi, kavárnami, masážními salony či trafikami, které jsou na každé straně.

Z letiště mě odvezl shuttle bus do blízkého hotelu Copthorne Airport, kde na mě čekal zarezervovaný pokoj. Po vybalení cestovní tašky, osvěžení a převlečení se do obleku, jsem mohl vyrazit do města.

Panorama s Burdž Chalífa

Zdroj: Jakub Pavlovsky pro Menstyle.cz

Vždy bylo mým snem podívat se do Burj Al Arab – sedmihvězdičkového hotelu na vlastním ostrůvku. Pamatuji si, jak jsme se o hotelu bavili ještě na základní škole. Konečně jsem měl příležitost a šanci vejít do úchvatné budovy připomínající plachetnici. Zajímalo mě, jestli si těch sedm hvězdiček opravdu zaslouží. Musím říct, že ano. Všechno bylo perfektní, připravené, zorganizované, upravené a nejlepší ze všeho byl servis. Profesionálně vyškolení personál, který působí velmi přirozeně, vám pomůže se vším, protože je upřímně rád, že může pracovat v tomto hotelu.

Nápis na budově hotelu

Hlavní vchod do hotelu

Zdroj: Jakub Pavlovsky pro Menstyle.cz

Do areálu se můžete dostat buď jako hotelový host, nebo s platnou rezervací v jedné z restaurací. Do hotelu vede bílý most, na který vás pustí až po zkontrolování vašeho jména na iPadu. Samozřejmě nepůjdete pěšky, musíte autem (nejen proto, že vstup je jen pro auta, ale i proto, že tam pěšky nikdo nechodí). Jakmile vejdete do hotelu, doslova zíráte – je to skutečně fascinující stavba.

Fontána ve foyer hotelu

Měl jsem rezervaci do Sahn Eddar Restaurant v 1.patře hotelu. U vstupu do lobby se mě ujala slečna, která mě zavedla ke stolku (nemají tam klasické stoly, ale nízké stolky se dvěma křesly). Do minuty za mnou přišel číšník, který se mi představil křestním jménem a vysvětlil mi, co všechno mě čeká. Přišel jsem v 17:00, v době, kdy se servírovalo sedmichodové Ultimate Afternoon Tea Menu. Jako první mi číšník Mike přinesl sklenku Champagne Louis Roederer Brut NV, poté porci dortu z lesních plodů, několik druhů finger sandwiches, menší hovězí steak s bramborovou kaší, sorbet, čerstvě upečené sladké pečivo s úžasnými domácími džemy a na konec výběr z francouzských dezertů. Celou dobu jsem popíjel rovněž chutný heřmánkový čaj.

photo1

photo2

Dali jsme se do řeči s concierge a ta mi ukázala hotelovou restauraci ve výšce 200 metrů nad mořem s úchvatným výhledem a poté také do restaurace, ve které je obrovské akvárium. V akváriu plave několik druhů ryb a také žraloků. V hotelu mají speciální tým starající se právě o zdejší mořské živočichy. Věřím, že večeře v takovém podniku musí být skutečně romantická a nezapomenutelná.

Restaurace s velkým akváriem

Zdroj: Jakub Pavlovsky pro Menstyle.cz

Nevyhledávám bary ani diskotéky, proto jsem se rozhodl zbylý čas využít jinak. Řidič, který byl v ceně vstupenky, mě zavezl do jednoho z přístavů, odkud vyjíždí dvoupatrová loď na večerní plavbu po řece. Na lodi byly pro návštěvníky připravené švédské stoly s množstvím jídla a pitím. Jakmile jsme začali večeřet, arabská kapela spustila tradiční melodie na svých hudebních nástrojích.

Výlet lodí 1

Výlet lodí 2

Výlet lodí 3

Po připlutí zpět mě opět vyzvedl řidič a odvezl mě na hotel. Kolem půlnoci jsem šel spát a ráno mě čekal už jenom let zpět do Prahy.

Nikdy předtím mě nenapadlo, že v Dubaji žije tolik lidí různých národností. Dvakrát jsem jel taxíkem a ptal se, jaké to je, žít v tomto rušném městě. První řidič byl z Pákistánu a druhý z Indie, oba dva si tamní život pochvalovali. A shodli se na jedné věci – v horkých měsících se musí zdržovat v klimatizovaných autech nebo budovách, venku totiž může být až 50 stupňů.