7 tipů na snadnější vstávání

Publikováno: 03.11.2015 16:35 | Jiří Hofbauer

V létě je to snadné. Slunce je vysoko, ptáci zpívají, venku je teplo. Stačí jen natáhnout džíny, zapnout košile a lehké sako a vyrazit do nového dne. S nástupem zimy tenhle entusiasmus z ranního vstávání opadává. Slunce nikde, venku mrholí a padá mlha, a nemůžete najít druhou rukavici. Kate Moss proslula výrokem, že není nic sladšího, než se probudit v 11 hodin dopoledne. Třeba Tom Ford vstává v 4.30, dá si koupel a srká ledovou kávu.

Eddie-Redmayne-Mr-Porter-4

Zdroj: Tom Craig/Tumblr

Organizujte se

Stanovte si povinnosti. To je úplně ta nejefektnější rada. Fakt, že něco musíte, vás zaručeně vytáhne z postele i ve tři ráno. Pokud to něco má čtyři nohy, štěká to a nechcete, aby vám to zkropilo oblíbené kožené boty, tak možná i dřív. Nebo si zkuste na ráno domluvit fitko s trenérem. Padesát angličáků za každých pět minut jeho čekání je dobrá motivace, proč se vykopat postele.

Veďte si diář nebo si každý večer na kus papíru napište, co vás další den čeká a co byste měli stihnout. V průběhu dne tenhle itinerář kontrolujte. Večer si jej pak znovu projeďte a zjistěte, co jste stihli a co ne. Věci, které jste opomenuli, si zdůvodněte – proč jste je nezvládli. Bylo to těch deset minut (z kterých se ve výsledku stala hodina) spánku navíc?

Nastavte si rytmus

Bez ohledu na to, co vás ten den čeká, nastavte si budík na danou hodinu. Ano, všichni víme jak snadno se posouvá doba buzení na iPhone. Ze 7:00 se stane 7:05 a pak 7:15. Jenže stačí palcem přetáhnout a místo 7:00 se vám ten krám ozve až v 7:59. Upřímně – komu se to nikdy nestalo? Stop posouvání! Snažte se chodit do postele ve stejnou dobu a i vstávat ve stejnou hodinu. Tělo si na tenhle rytmus zvykne a bude se vám snadněji usínat a i poznání lépe vstávat. Rada z praxe – místo otravného alarmu si jako budík nastavte třeba oblíbenou písničku, která vám to vstávání co nejvíce zpříjemní.

Najezte se

Den začněte teplou vodou s citronem. Tenhle zvyk má mnoho výhod. Primárně je to přírodní zdroj vitamínu C. Navíc po osmi hodinách bez jídla teplá voda s citronovou šťávou redukuje kyselost v žaludku a pomůže s odbouráváním škodlivých toxinů.

Pokud se už ráno budíte vyčerpaní, pak je něco špatně. Den začínejte snídaní. Jo, je to klišoidní rada, ale opravdu funguje. A pokud máte přes den chuť na sladké, dopřejte si sladkou snídani. Teplou ovesnou kaši se špetkou skořice a ovocem (hrozny, banán...), které je skvělý zdroj přírodního cukru. Místo klasického mléka vyzkoušejte mandlové. Fanoušci slaných snídaní mohou vyzkoušet žitný toast s avokádem a sázeným vejcem.

Eddie-Redmayne-by-Tom-Craig_fy7

Zdroj: Tom Craig/Tumblr

Odměňte se

Sedět ve vymrzlé posluchárně nebo přetopené zasedačce není nic extra. Zpříjemněte si to dobrým čajem nebo kávou. Navíc pokud si třeba do Starbucks přinesete vlastní termohrnek, dostanete slevu na jakýkoli teplý nápoj. Cestou zpět si pak můžete dát novinkový nealko svařák. Spolu se sirupem chai a extraktem z hroznů láká nejen svou chutí a vůní, ale také zahřívajícími vlastnostmi – pro podzim přímo ideální.

Nepijte alkohol

Po propité noci se nikomu snadno nevstává. Proto si alkoholové excesy nechte na pátek a sobotu. Varianta, že to potáhnete nonstop není řešení. Věřte nám. Už jsme zkusili a bylo to peklo. Navíc všechny ty rady „dej si kávu – pomáhá“ jsou kecy. Káva alkohol v těle udržuje a naopak ho dehydratuje. Místo toho si dejte čaj z čerstvého zázvoru.

Připravte se na spaní

Z usínání si udělejte rituál. Abyste předešli problémům s usínáním snažte se nepít kofeinové nápoje po 16. hodině. Poslední, lehčí večeři si dopřejte nejdéle 2 hodiny před spaním. Místo kávy vyzkoušejte čaje. Třeba heřmánkový, které je protizánětlivý, nebo ženšenový, který napomáhá k snížení fyzické a psychické zátěže. Těsně před tím, než zalezete do postele si dejte horkou sprchu, která vám uvolní svaly. Poslední hodinu před spaním si dopřejte klid na lůžku s dobrou knihou místo sledování nočních zpráv.

Usínejte v elektronicky čistém prostředí

Lidstvo bylo po celá tisíciletí zvyklé na přirozené světlo, které řídilo jejich biorytmus. Od objevení Voltova článku v roce 1800 ale už lidé nechodí spát se slepicemi, nebo když jim dojde petrolej, ale až sami chtějí. Přiznejte si – co je poslední věc, kterou děláte před spaním, případně první věc po probuzení. Projíždíte Instagram, Facebook nebo maily. Pak se nedivte, že máte těžké sny. V pokoji, kde spíte, by správně neměly být žádné elektronické přístroje. Pro kvalitní spánek je důležitá tma. Právě ve tmě se vytváří melatonin, což je jeden z nejdůležitějších spánkových regulátorů. S narůstajícím věkem, ale jeho obsah v krvi klesá. Proto v pozdějším věku dochází k potížím s nespavostí. Takže vyčurat, pomodlit a spát.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Movember aneb každý knír se počítá! Movember aneb každý knír se počítá! Jako každý rok i letos přinese listopad akci Movember, charitativní kampaň zaměřenou na osvětu a prevenci rakoviny u mužů. Muži po... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!