911 pro silnici i závodní dráhu – nové Porsche 911 GT3

Publikováno: 10.03.2017 16:06 | Lenka Mařanová

Porsche 911 GT3 nabízí stejné výkony podobné závodním vozům, systematicky odlehčenou konstrukci a bezprostřední zážitek z jízdy.  Nová generace radikální 911 slaví svoji premiéru na 87. mezinárodnímu autosalonu v Ženevě (od 7. do 19. března). Ještě intenzivněji je tak cítit spojení mezi každodenní jízdou a závodní dráhou. V srdci nejnovějšího přírůstku bije plochý šestiválec o objemu 4,0 litru. Extrémně vysokootáčkový atmosférický motor s 368 kW (500 k) je v podstatě stejný jako v čistě závodním voze 911 GT3 Cup. Nový design podvozku s aktivně řízenou zadní nápravou a systematicky odlehčenou konstrukcí je speciálně upraven tak, aby převáděl sílu motoru na mimořádnou dynamiku jízdy. Celý vůz byl vyvinut na stejném testovacím okruhu a vyrábí se na stejné výrobní lince jako závodní vozy Porsche.

P17_0255

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

P17_0256

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Většina řidičů Porsche GT se se svým vozem ráda projede po okruhu. Právě tam si nová 911 GT3 přijde skutečně na své, a to díky poměru hmotnosti ku síle ve výši 3,88 kg/kW (2,86 kg/ k). Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK (Porsche Doppelkupplung) ve standardu, která byla vyladěna speciálně pro použití ve vozech GT. Tento dvousedadlový vůz váží s plnou nádrží 1 430 kg a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3,4 vteřiny. Může se pochlubit maximální rychlostí 318 km/h. Pro vyznavače čisté a ničím nerušené jízdy Porsche svou 911 GT3 nabízí také se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta umožňuje výkonné 911 rozjet se z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřin a dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h.

Rychlý v zatáčkách, stabilní na rovině: tuhý podvozek s řízenou zadní nápravou

Podvozek nové 911 GT3 těží ze zkušeností, které Porsche má s automobilovými závody. Je nově vylepšen pro ještě lepší dynamiku jízdy. Nový dvousedadlový vůz sedí o zhruba 25 mm níže, než 911 Carrera S. Kromě ještě přesnější základní konstrukce se podvozek může pochlubit i mimořádnou ovladatelností, a to zejména díky aktivnímu řízení zadní nápravy. V závislosti na rychlosti se natáčí buď v opačném, nebo ve stejném směru jako přední kola a vylepšuje tak mrštnost i stabilitu vozu. Jízdní dynamiku vozu dále zlepšují dynamická motorová ložiska a samosvorný diferenciál.

P17_0257

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Pokud jde o vzhled, nenechává 911 GT3 nikoho na pochybách o svém účelu. Dominantní zadní karbonové křídlo zdůrazňuje skutečnost, že formu sportovního vozu určuje jeho aerodynamika. Odlehčený předek a přední spoiler jsou optimalizovány pro ještě lepší proudění vzduchu. Zlepšení aerodynamických vlastností vozu jsou patrná také v odlehčené zádi s výdechovými otvory a novým difuzérem.

Interiér: mimořádný zážitek z mimořádné jízdy 

Interiér nového výkonného sportovního vozu je vybaven tak, aby odpovídal dojmům z jízdy z 911 GT3. Sportovní volant GT o průměru 360 mm je převzat z modelu 918 Spyder. Řidič i spolujezdec si mohou užívat dynamiku jízdy ve sportovních sedadlech Porsche Sports Plus se zvýšenými bočnicemi a mechanickým podélným posuvem. Výška sedadla a sklon opěradla se nastavují elektronicky. Vzhledem k tomu, že 911 GT3 je tradičně dvousedadlovým vozem, je prostor za sedadly v zadní části zakrytý.

P17_0261

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Porsche 911 GT3 nabízí tři varianty sedadel: adaptivní sedadla Sports Plus s elektronickým ovládáním všech funkcí (18 poloh). Druhou možností jsou anatomická sportovní sedadla se sklopnými opěrkami, integrovanými bočními airbagy a manuálním podélným posuvem. A třetí variantou jsou plně anatomická sedadla vyrobená z lehkého plastu s uhlíkovým vláknem s karbonovým vzorem.

Aplikace Porsche Track Precision již ve standardu

Kromě systému Porsche Communication Management (PCM), jehož součástí je on-line navigační modul s informacemi o provozu v reálném čase, zahrnuje standardní výbava také modul Connect Plus a aplikaci Track Precision. Aplikace Track Precision umožňuje řidičům 911 GT3 zobrazovat, zaznamenávat a analyzovat podrobnosti o jízdě na svém chytrém telefonu.

Hodnocení článku:



Komentáře

Univerzitní vlci aneb jak zvládnout zkouškové období Univerzitní vlci aneb jak zvládnout zkouškové období Dnes je kolikátého? CO?! To ale musí znamenat, že tu zkoušku mám... za tři dny. Tři dny. Tři! Zdroj: Arnaldo Anaya-Lucca/Tumblr Přesně... Předchozí článek Módní komentáře M. Ž. - Jak fungují fashionweeky Módní komentáře M. Ž. - Jak fungují fashionweeky Zatímco módní svět bojuje svou kampaní za “incluzivity” a “diversity” (trošku porkytecké, že ano, když valnou většinu přehlídek... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!