911 pro silnici i závodní dráhu – nové Porsche 911 GT3

Publikováno: 10.03.2017 16:06 | Lenka Mařanová

Porsche 911 GT3 nabízí stejné výkony podobné závodním vozům, systematicky odlehčenou konstrukci a bezprostřední zážitek z jízdy.  Nová generace radikální 911 slaví svoji premiéru na 87. mezinárodnímu autosalonu v Ženevě (od 7. do 19. března). Ještě intenzivněji je tak cítit spojení mezi každodenní jízdou a závodní dráhou. V srdci nejnovějšího přírůstku bije plochý šestiválec o objemu 4,0 litru. Extrémně vysokootáčkový atmosférický motor s 368 kW (500 k) je v podstatě stejný jako v čistě závodním voze 911 GT3 Cup. Nový design podvozku s aktivně řízenou zadní nápravou a systematicky odlehčenou konstrukcí je speciálně upraven tak, aby převáděl sílu motoru na mimořádnou dynamiku jízdy. Celý vůz byl vyvinut na stejném testovacím okruhu a vyrábí se na stejné výrobní lince jako závodní vozy Porsche.

P17_0255

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

P17_0256

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Většina řidičů Porsche GT se se svým vozem ráda projede po okruhu. Právě tam si nová 911 GT3 přijde skutečně na své, a to díky poměru hmotnosti ku síle ve výši 3,88 kg/kW (2,86 kg/ k). Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK (Porsche Doppelkupplung) ve standardu, která byla vyladěna speciálně pro použití ve vozech GT. Tento dvousedadlový vůz váží s plnou nádrží 1 430 kg a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3,4 vteřiny. Může se pochlubit maximální rychlostí 318 km/h. Pro vyznavače čisté a ničím nerušené jízdy Porsche svou 911 GT3 nabízí také se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta umožňuje výkonné 911 rozjet se z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřin a dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h.

Rychlý v zatáčkách, stabilní na rovině: tuhý podvozek s řízenou zadní nápravou

Podvozek nové 911 GT3 těží ze zkušeností, které Porsche má s automobilovými závody. Je nově vylepšen pro ještě lepší dynamiku jízdy. Nový dvousedadlový vůz sedí o zhruba 25 mm níže, než 911 Carrera S. Kromě ještě přesnější základní konstrukce se podvozek může pochlubit i mimořádnou ovladatelností, a to zejména díky aktivnímu řízení zadní nápravy. V závislosti na rychlosti se natáčí buď v opačném, nebo ve stejném směru jako přední kola a vylepšuje tak mrštnost i stabilitu vozu. Jízdní dynamiku vozu dále zlepšují dynamická motorová ložiska a samosvorný diferenciál.

P17_0257

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Pokud jde o vzhled, nenechává 911 GT3 nikoho na pochybách o svém účelu. Dominantní zadní karbonové křídlo zdůrazňuje skutečnost, že formu sportovního vozu určuje jeho aerodynamika. Odlehčený předek a přední spoiler jsou optimalizovány pro ještě lepší proudění vzduchu. Zlepšení aerodynamických vlastností vozu jsou patrná také v odlehčené zádi s výdechovými otvory a novým difuzérem.

Interiér: mimořádný zážitek z mimořádné jízdy 

Interiér nového výkonného sportovního vozu je vybaven tak, aby odpovídal dojmům z jízdy z 911 GT3. Sportovní volant GT o průměru 360 mm je převzat z modelu 918 Spyder. Řidič i spolujezdec si mohou užívat dynamiku jízdy ve sportovních sedadlech Porsche Sports Plus se zvýšenými bočnicemi a mechanickým podélným posuvem. Výška sedadla a sklon opěradla se nastavují elektronicky. Vzhledem k tomu, že 911 GT3 je tradičně dvousedadlovým vozem, je prostor za sedadly v zadní části zakrytý.

P17_0261

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Porsche 911 GT3 nabízí tři varianty sedadel: adaptivní sedadla Sports Plus s elektronickým ovládáním všech funkcí (18 poloh). Druhou možností jsou anatomická sportovní sedadla se sklopnými opěrkami, integrovanými bočními airbagy a manuálním podélným posuvem. A třetí variantou jsou plně anatomická sedadla vyrobená z lehkého plastu s uhlíkovým vláknem s karbonovým vzorem.

Aplikace Porsche Track Precision již ve standardu

Kromě systému Porsche Communication Management (PCM), jehož součástí je on-line navigační modul s informacemi o provozu v reálném čase, zahrnuje standardní výbava také modul Connect Plus a aplikaci Track Precision. Aplikace Track Precision umožňuje řidičům 911 GT3 zobrazovat, zaznamenávat a analyzovat podrobnosti o jízdě na svém chytrém telefonu.

Hodnocení článku:



Komentáře

Vizionář Yves Saint Laurent Vizionář Yves Saint Laurent Nosil dioptrické brýle s tlustými obroučkami dlouho předtím, než se objevily v každém druhém řetězci. I přes nesnadné dětství... Předchozí článek Módní komentáře M. Ž. - Jak fungují fashionweeky Módní komentáře M. Ž. - Jak fungují fashionweeky Zatímco módní svět bojuje svou kampaní za “incluzivity” a “diversity” (trošku porkytecké, že ano, když valnou většinu přehlídek... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!