Audi A6 3.0 TDI Quattro ...vítejte v Matrixu

Publikováno: 07.04.2015 14:27 | Dagmar Klimovičová

Auto, které se stalo doslova synonymem manažerského vozu a které umí plnit i náročnější požadavky svého majitele. Auto, které vám dopřeje mít svůj vlastní svět na světě, svůj klid, čas a prostor. Prostě něco jako Matrix.

Továrna si s faceliftem tohoto oblíbeného modelu dala sice trochu na čas, ale ty čtyři roky se rozhodně vyplatily. Novinek není ani málo ani moc. Zkrátka tak akorát pro ještě větší náskok (nejen díky technice) a pro ještě lepší pocit z jizdy. Otevřít dveře tohoto vozu znamená být připraven na to, že zevnitř se zavírají rozhodně lépe.

IMG_1748

Zdroj: Petr Machota

Ať už vám klíčky od tohoto auta předal šéf nebo jste si tu radost udělali sami, jedno je jisté – pokud jste při konfiguraci nepodcenili výbavu, budete nadmíru spokojeni. U Audi sice pořád bohužel platí, že co si nezaplatíte, to v tom autě prostě nenajdete, ale na druhou stranu výsledek rozhodně nezarmoutí. Bez ohledu na to, co si o značce myslí Jeremy Clarkson, Audi je a snad i vždycky bude synonymem vytříbeného vkusu a příjemného luxusu. Luxusu, který sice podráždí sousedovo ego, ale na rozdíl od jiných nepůsobí přehnaně provokativně.

IMG_1752

Zdroj: Petr Machota

Samotný model A6 je pro značku Audi velmi důležitý. V prodejích si již několikátý rok po sobě drží pozici nejprodávanějšího vozu - v loňském roce se v Česku prodalo bezmála šest set kusů, z toho 94% s pohonem Quattro a s naftovým motorem. Milují ji hlavně manažeři, kteří umí ocenit její účelný komfort bez zbytečných kudrlinek. A i když se na adresu designu Audi neustále snášejí kritiky kvůli „té chladné německé strohosti“, tak já si naopak myslím, že tohle je právě jeden z důvodů, proč je ášestka u jmenované cílové skupiny tolik oblíbená. Naprosto pominu fakt, že při nastartování toho třílitru jsem cítila cokoliv jiného než chlad.

IMG_1756

Zdroj: Petr Machota

Lamela sem, lamela tam...

Jak již bylo zmíněno výše, museli jsme čtyřikrát oslavit vánoce, než z Ingolstadtu vyjela nová Audi A6. Její tvůrci se v mnohých ohledech nechali inspirovat modelem A7 Sportback a změny jsou patrné už od samotné masky chladiče. Standardní Audi A6 dostala osm horizontálních lamel, u provedení S6 byl jejich počet zredukován na šest. U verze A6 Allroad najdete lišty vertikální, u RS6 Avant dostala mřížka tvar včelích pláství. Zdá se vám to komplikované? Mně taky, ale rozdíly jsou jasné, takže popojedem.

IMG_1763

Zdroj: Petr Machota

Nový profil získaly také nárazníky, boční prahy a koncovky výfuku. Změny se nevyhnuly ani optice předních světlometů, které si za Audi příplatek můžete nechat vybavit něčím, čemu se říká Matrix LED. To je systém, který zcela mění pravidla hry světel na silnici. Jinak řečeno: systém Matrix LED je propojen s kamerou, která sleduje nejen protijedoucí automobily, ale i chodce. Pokud kamera zjistí objekt, řídící jednotka ztlumí, případně úplně zhasne jednotlivé diody, aby objekt nebyl oslněn. S pomocí dat získaných z navigace umí systém také přisvětlovat zatáčky.

IMG_1765

Zdroj: Petr Machota

A co motor?

Pokud vás zajímají motory, ze kterých budete vybírat, tak tady jsou. Základní nabídka je složena ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů, přičemž úplnou novinkou je verze 1,8 TFSI. K 25. výročí motorů TDI bude Audi pro verze A6 Competition a A6 Avant Competition nabízet třílitrové turbodiesely naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost (opět známe ze stejně pojmenované verze A7 Sportback).

ModelVýkon [kW]Spotřeba [l]Akcelerace [s]
1,8 TFSI 140 5,9-6,1 7,9
2,0 TFSI 185 5,9-6,1 6,7
3.0 TFSI 245 7,4 - 7,6 5,1
2.0 TDI 110 4,3- 4,5 9,5
2.0 TDI 140 5,9- 6,1 7,9
3.0 TDI 160 4,7- 4,9 7,1
3.0 TDI 200 5,1 – 5,2 5,5
3.0 TDI BiTurbo 235 6,0-6,2 5,0
3.0 TDI competition 240 6,0-2,2 4,9
S6 331 9,2-9,4 4,4
RS6 Avant 412 9,6 3,9

Oblíbená bezestupňová převodovka Multitronik byla nahrazena sedmistupňovou dvouspojkovou, kterou si lz objednat ke všem motorizacím kromě nejsilnější turbodieselu a verze RS6 Avant. Pro obě tyto verze je určena převodovka s hydrodynamickým měničem. Za přípatek je také samozřejmě pohon quattro, který je u nás velmi oblíbený. V Česku totiž snad více než kde jinde platí - když Audi, tak Quattro!

IMG_1766

Zdroj: Petr Machota

Sound? Sound!

Dřív než se dostaneme k sound systému, promrskáme si interiér. Takže interiér Audi se dá popsat dvěma slovy – interiér Audi. Je to velmi individuální záležitost, která se dost obtížně popisuje. Pro někoho příjemný, uspořádaný, komfortní a vkusný - podle zvolené výbavy - více nebo méně luxusní. Pro jiného bude strohý, studený a „německý“. Já s designem Audi problém nemám, takže zde mohu napsat jen, že za mě O.K. Asi netřeba vypisovat, že si můžete vybírat z bohaté nabídky materiálů a doplňků, to se tak nějak obecně ví a očekává.

IMG_1762

Zdroj: Petr Machota

Co se možná neví je to, že multifunkční volant dostanete už v sériové výbavě, tedy bez speciálního Audi příplatku. Tlačítka na volantu mám ráda, moje svědomí je pak o něco méně černé, když teda „musím“ telefonovat, protože jinak bych to určitě nedělala. Určitě!

Co si ale zaplatíte je třeba head-up displej (40.000,- Kč) , noktovizor (57.000,-) nebo navigace plus MMI 3G (77.000,-). Pokud oceníte kvalitní zvuk (nejen motoru), připravte si 28.000,- korun na BOSE surround sound. Rozhodně se to vyplatí, tóny budou létat nejen kolem vaší hlavy, ale chvílemi budou doslova prostupovat celým vaším tělem.

IMG_1746

Zdroj: Petr Machota

Startovací cenovka nové ášestky se sice nedostane pod milion, ale za tu cenu zase vy nedostanete to, co jsem tady výše popsala. Testovaný vůz v paketu S-line byl sice oproti základnímu provedení dražší o milion, ale od Audi nikdo nečeká, že bude levné. Audi je prostě Audi a svoji cenu si umí obhájit výkonem a kvalitou.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o ruce v chladných dnech Jak pečovat o ruce v chladných dnech Udržovaný vzhled je kombinace mnoha faktorů. Pravidelný sestřih, sportovní aktivita, péče o vousy a pleť... Na jednu věc však bezpočet... Předchozí článek Mr. Natty, pánská kosmetika, která nezapadne Mr. Natty, pánská kosmetika, která nezapadne Výstřední, zajímavá a kvalitní kosmetika pro pány, tak se mluví o britské značce pánské kosmetiky Mr. Natty, pod kterou je podepsaný... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!