Audi S8: náskok díky emocím

28.08.2014 15:15 | Dagmar Klimovičová

Nejlehčí sportovní limuzína z trojlístku prémiových značek se jmenuje Audi S8. Po faceliftu a dietě, během které ubrala až 75 kilogramů působí ještě přitažlivěji, takže pokud si nejste jisti svým disponibilním zůstatkem na kontě, radši se na ani nedívejte.

Audi_S8_2014_2_x

Zdroj: Audi

Každá vzpomínka na „esosmičku“ mi znovu způsobí husí kůži. Byly to krásné tři dny, které prakticky splynuly v jeden, protože spánek jsem v tu dobu považovala za zbytečnou záležitost. Vteřina prvního nastartování mi ještě teď rezonuje v kostech a i když se kdosi vyjádřil, že na sportovní limuzínu je zvuk motoru příliš tichý, osobně si myslím, že není nutné hned rozbíjet výlohy. Silniční piráty snad uspokojí fakt, že volbou sportovního režimu si lze otevřít klapky ve výfuku a výsledný sound je pak o pár tónů brutálnější.

Audi_S8_2014_3_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_4_x

Zdroj: Audi

I když byste řekli, že na první pohled se toho moc nezměnilo, několik detailů se najde. O centimetr se snížil podvozek a v podbězích najdete dvacetipalcové ráfky, které za příplatek můžete vyměnit za jednadvacítky. Vzadu vás asi nepřekvapí čtyři koncovky výfuku a když se podíváte na o něco hrozivější masku, najdete světlomety se zcela novou technologií Matrix LED. Každý z nich obsahuje 25 samostatných diod, jejichž paprsek je možné natáčet podle libosti. Technologie umí rozsvítit silnici a přitom neoslnit (ani neoslepit) protijedoucí auta a vůz jedoucí před vámi. Systém navíc nespolupracuje pouze s čelní kamerou a senzory, ale také s navigací. Díky tomu dochází k natočení světlometů ještě předtím, než řidič pohne volantem.

Audi_S8_2014_1_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_6_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_9_x

Zdroj: Audi

V interiéru najdete tradiční přehlídku toho nej, co se ve světě automobilového designu „nosí“. Audi nikdy nikoho neurazí špatným dílenským zpracováním, náhražkami čehokoli nebo nekvalitním materiálem. To nejlepší dřevo, hliník, karbon a kůže. Vše v dokonalé harmonii pro ještě intenzivnější zážitek. Koho nebaví poslouchat motor, ten bude jistě spokojen se audio systémem, který je zde zastoupen tradičním Bang & Olufsen. Hraje fantasticky a stojí stopadesát tisíc.

Audi_S8_2014_7_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_8_x

Zdroj: Audi

Nasednutí se rovná zkrocení ďábla. Navenek elegantní stroj s jemnými sportovními akcenty, uvnitř 520 koní. Esosmička není provokativní, ani vulgární. Je ledově klidná a soustředěná na zvládnutí ranní špičky do práce, ale taky připravená na večerní vyjížďku mimo město. V koloně si klidně vypne polovinu válců a nechá se předjíždět bojovnými konkurenty. Ona spěchat nemusí, nabídne totiž pohodlí a komfort, ze kterého není potřeba spěchat do kanceláře.

Audi_S8_2014_11_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_12_x

Zdroj: Audi

Co se rozměrů týče, autu nepřibyl ani milimetr – standardní verze pořád měří 5,14 metru na délku, 1,95 metru na šířku a 1,46 metru na výšku a s rozvorem 2,99 metru. To nejpodstatnější je ale zcela nový čtyřlitrový motor V8T s výkonem 520 koní.

Audi_S8_2014_13_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_14_x

Zdroj: Audi

Když se napíše A, je potřeba napsat i B – takže brzdy. Opravdu se vyplatí připlatit si čtvrt milionu za karbon-keramické kotouče. Nejenže autu uberou dalších pár kilo hmotnosti, ale taky si skvěle poradí s krocením vášní proudící z vaší pravé nohy. Brzdí fantasticky a to i z vysokých rychlostí. Když jsme u rychlosti, S8 je vybavena omezovačem na 250 km/hod., naštěstí nebo možná bohužel. Díky dokonalému odhlučnění je rychlost, s jakou se řítíte po silnici, dost zkreslena. Prostě nemáte pocit, že letíte dvě stě, dokud se nepodíváte na rychloměr. Pak se vyplatí zastavit a podívat se na řidičák. Může to být totiž naposledy, kdy ho držíte v ruce.

Audi_S8_2014_10_x

Zdroj: Audi

Psát o spotřebě je trochu ošemetné, pokud chcete jezdit s S8, zapomeňte na úspornou jízdou. Pod deset litrů se sice dostanete, ale unudíte se k smrti. Pak nemá cenu kupovat si takové auto a radši zamiřte ke Škodovce. Průměr okolo 14 litrů zní strašně pro každého, kdo nevlastní ani hektar naftového pole, ale tak nějak se blíží reálné spotřebě.

Audi_S8_2014_5a_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_5b_x

Zdroj: Audi

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor

3993 ccm, osmiválec, zážehový, 2x turbo

Maximální výkon

382 kW (520 k) při 6000 ot./min.

Maximální točivý moment

650 Nm při 1700 ot./min.

0–100 km/h

4,2 s

Nejvyšší rychlost

250 km/h (elektronicky omezená)

Průměrná spotřeba

10,1 l/100 km

Pohotovostní hmotnost (EU)

2050 kg

Poháněná náprava

4x4

Cena základní verze

1 997 900 Kč (A8)

Cena s testovanou motorizací

2 979 900 Kč (S8)

Audi_S8_2014_1_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_2_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_3_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_4_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_5a_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_5b_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_6_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_7_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_8_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_9_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_10_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_11_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_12_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_13_x

Zdroj: Audi

Audi_S8_2014_14_x

Zdroj: Audi


Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!