Porsche Panamera, supersport i luxusní limuzína v jednom

por1
13.05.2009 22:55 |

Automobilky po celém světě dělají mnoho pro udržení své klientely. Proto již není výjimkou, že vývojářská centra mnohdy posouvají výrobní filozofii poněkud jiným směrem, který odbíhá od zavedené tradice. Hlavním důvodem je snaha být vždy o krok napřed před konkurencí a co nejlépe uspokojit potřeby náročného zákazníka. Nicméně, ať už je řeč o technologiích, bezpečnosti, komfortu nebo designu samotném, ne vždy je dosaženo kýženého výsledku. To ovšem není případ brilantního kupé Panamera od Porsche. Automobilce Porsche se povedlo náležitě sladit všechny vlastnosti luxusního vozu 21. století. Podařil se jí vůz, který svým neotřelým designem a propracovanými technologiemi nenechá nikoho na pochybách, že Porsche bylo, je a vždy bude mezi hlavními výrobci čistokrevných supersportovních luxusních vozů na světě.

Je otázkou, zda není „proti přírodě“ užívat u Porsche Panamera termín kupé, jelikož Panamera nabízí dva páry dveří. Díky výklopným pátým dveřím navíc také nelze považovat Panameru za klasický sedan.

Toto čtyřdveřové kupé nabízí i přes malou výšku (1418 cm) dostatek prostoru pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 450 l je také více než dostačující. Interiéru panuje díky nejmodernější technice příjemná atmosféra. Uvnitř vozu vás bude hýčkat sportovní tříramenný volant s příjemně tlustým věncem. Na středové konzoli, která plynule vede celým středem vozu najdeme navigaci a perfektně ergonomicky uspořádané ovladače. O řidičovu pozornost se v jeho zorném poli patřičně hlásí výrazný otáčkoměr, rychloměr ocejchovaný do 330 km/h, palubní počítač a další ukazatelé. Zato cestující rozmazluje špičkový audio systém Burmester, který je tvořen 16 reproduktory, napájenými 16 zesilovači s výkonem přes 1000 W, a vyhřívané sedačky vpředu i vzadu.

Použitím vysokopevnostní oceli, slitin hliníku a hořčíku, byla snížena hmotnost vozu a bylo dosaženo vynikající dynamiky jízdy a také snížení spotřeby. Základní Panamera S váží pouhých 1770 Kg.

Panamera bude nabízena s osmiválcovými motory a s pohonem zadních nebo všech kol. Motor V8 o obsahu 4,8l modelu Panamera S poskytuje výkonu 400 k (294 kW) a bude na zadní nebo všechna kola přenášen kromě manuální převodovky také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Hranici 100 km/h pokoří Panamera S s pohonem zadních kol za 5,4 s. Při pohonu všech kol zvládne Panamera 4S z nuly na 100 km /h za pouhých 5s. Nejvyšší rychlost činí přibližně 283 km/h a spotřeba tohoto sportovního vozu je přijatelných 10,8 l/100 km při pohonu zadních kol, a 11,1 l/100 km při pohonu všech kol.

Nejvýkonnější model Panamera Turbo má díky dvojici turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,8 o výkonu 500 k (368 kW). Ve spojení se sedmistupňovou převodovkou PDK dosahuje hranice 100 km/h během 4,2 s. Spotřeba činí 12,2/100 km.

Ve všech motorizacích je Panamera vybavena přímým vstřikováním paliva. Všechny modely se sedmistupňovou převodovkou PDK disponují již ve standardní výbavě funkcí Auto Start-Stop, při které automobil vypne motor v případě zastavení a delšího sešlápnutí brzdového pedálu.

Fascinující vůz Porsche Panamera je správnou volbou pro ty, kteří touží po voze s opravdovou duší, dech beroucím výkonem a skvostným designem. Při tom od vozu očekávají vlastnosti supersportu a luxusní limuzíny zároveň.

V Čechách bude vůz Porsche Panamera uveden do prodeje 12.září 2009 díky výhradnímu dovozci Porsche Inter Auto CZ. V případě Panamery S nechť si zájemci připraví částku přibližně 94 575 Eur, Panamera 4S bude nabízena za 102 251 Eur a cena nejvýkonnější verze Panamera Turbo bude činit 135 154 Eur.

Hodnocení článku:



Komentáře

Vášeň pro moře řečená kolekcí Marina Yachting Vášeň pro moře řečená kolekcí Marina Yachting Jachting je výjimečně honosný a současně chlapský sport. A proto není jiný sport než jachting, který by se nám doporučoval snáze.... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!