Vozy Jamese Bonda - část I.

Publikováno: 25.10.2012 20:59 | Jakub Matulík

Jelikož máme na Menstyle týden Jamese Bonda, rozhodl jsem se vytvořit díl, také o jeho vozech. Kdyby James Bond byl bez svého vozu, nebylo by to ono. Už od prvního dílu této 50leté série, hrají vozy řekněme "skoro hlavní roli". Agent 007 by přece nemohl jezdit jen tak ledajakým autem, proto se v této serii, vždy jednalo o nějakou stylovku, která byla ještě upravena.

Začneme pěkně od začátku, hned první auto tohoto neohrožené agenta britské vlády nemohlo být jiné, než klasický a nádherný Aston Martin, to se psal rok 1933 a James, teprve jako 13 letý mladík, si tento 1,5litrový 4 válec půjčoval od svého strýce. To se, ale bavíme o trošku jiné sérii. První díl filmové série se jmenoval Dr. No, hrál v něm ještě mladičký Sean Connery a byl ukázán světu v roce 1962. James Bond v tomto díle, jezdil Sunbeam Alpine Mk. II. Ten byl vyroben roku 1960. Tento vůz měl uvnitř dvoukarburátorovou "jednašestku" a dával luxusních 78koní. Díky tomuto motoru, dokázal tento "svižný" vůz uhánět rychlostí až 150km/h.

1

Zdroj: cochesadictos.com

Rok po vydání Dr. No, se objevil díl, který měl název From Russia with love. Opět se v něm objevil Mr. Connery. Zde bylo už více aut, které James používal. Nejvíce se však objevoval v přeplňovaném čtyřlitru Bentley. Nechal se zde vozit v limu Rolls-Royce a v neposlední řadě, zde řídil také žlutou dodávku Chevy. Rok 1964 byl pro Jamese "převratný". Pokračování se jmenovalo GoldFingera a opět v něm hrál Sean. Tehdy se bond konečně vyprofiloval a objevil se v unikátním Aston Martin DB5, který se od té doby stal pro Jamese Bonda typickým vozem. Co je opravdu vtipné a možná až zarážející je fakt, že vůz, který 007 řídil měl většinu věcí opravdových. Jelikož filmové triky ještě moc nefrčeli, byly všechny kulomety, katapulty, olejové skvrny, či zařízení na tvorbu páry opravdové. DB5 tehdy měla luxusních 330 koní a její maximálka (samo bez kulometu a podobně) byla přes 230km/h. Tato DB5 se opravdu stala kultovní a ukázala se v mnoha dalších bondovkách. Proto se z ní dělá největší kultovní vůz této filmové série.

2

Zdroj: carlthatruth.com

Po GoldFingeru se objevil film s názvem Thunderball. Zde se Bond proháněl v tom samém Astonu, jako právě v GoldFingeru, vedlejší roli si zde zahrál nádherný klasický Ford Mustang Convertible, který se také objevil v díle Goldfinger, ovšem v jiné barvě laku. Padouchové v Thunderballu měli ještě jedno zajímavé auto, tím byl Ford Skyliner. Jedná se o klasický vůz obrovské délky. Píše se rok 1967 a Sean Connery, je ještě stále James Bond, i když "naposled". Tentokrát se dílo jmenovalo You only live twice. Díky tomu, že většina dílu byla úzce spojena s Japonskem, jednu z hlavních rolí v tomto filmu hrála Toyota 2000 GT. Toto krásné kupé sice Bond neřídil a byla to velká škoda pro něj. Vůz měl uvnitř řadový šestiválec o objemu 2litrů. Dosahoval až 200 koní a mohl letět rychlostí 220km/h. a k tomu všemu tento "sporťak", měl nezávislé zavěšení všech kol, kotoučové brzdy na všech 4 kolech, a pětistupňový manuál.

3

Zdroj: autos.ca

4

Zdroj: auto.idnes.cz

On her majestys secret service 1969 a poprvé se objevil v roli agenta 007 jiný herec než-li Sean. Jeho jméno zní George Lazenby. Ten v této bondovce sedlal americký Aston Martin DBS V8 (když říkám americký nemyslím to tak úplně doslova). Tlak zákazníku v USA na automobilku byl tak velký, že se rozhodli udělat Aston s V8, což v té době bylo zvláštní rozhodnutí. DBS bylo osazeno nejmodernější čtyřvačkou a díky tomu produkovalo neskutečných 375 hp a i proto dokázal tak těžký vůz dosáhnout téměř na hranici 260km/h. Dokonce do Astonu namontovali tří stupňovou automatickou převodovku z Chevy. Diamonds are forever 1971. Změna hlavního herce byla jasná, předešlý bond se prostě nehodil a tak ho pro tento díl, zase vyměnili. Ano vím, že moc dobře víte,kdo přišel zpět. Přece Sean. Ten v tomto pokračování řídil Ford Mustang Mach 1. Jednalo se o V8 motor, který dokázal jezdit rychlosti až 250km/h. Také to ovšem byl jeden z posledních pravých mustangů na dlouhou spoustu let dopředu. A máme tu rok 1973 a další změnu v obsazení hlavní postavy. Tentokrát si na další pokračování najali herce jménem Roger Moore. A jak se jmenovalo další dílo slavné ságy? Live and let Die. Co je na tomto díle zajímavé? No, auta to skoro nejsou. Jezdilo se zde více méně pouze v Chevy a taky v pár Cadillacích. Perlička ovšem je, že Sean odmítl roli Bonda na dobro a s ní i honorář 5,5mega dolarů.... Rok 1974 a The man with the golden gun. Roger se osvědčil a proto mu nebránilo nic v tom hrát i v nadcházejících dílech. 007 na tento díl využíval americkou muscle káru s názvem AMC Matador. James v tomto autě předvádí nevšední kousky, které v žádné jiné bondovce nebyly. Navíc v tomto díle, byl poprvé použit počítač a to na slavný skok přes řeku. Ovšem počítač zde nebyl využit na nějaké efekty, ale pouze na vypočítaní všech uhlů, rychlosti a rozměrů odrazových a dopadových ramp. Ano, tento skok přes řeku byl opravdu skutečný.

5

Zdroj: rmauctions.com

6

Zdroj: autos.yahoo.com

7

Zdroj: imcdb.org

Rok 1977, a díl The spy who loved me. Pro mě jeden z nejlepších dílů, co se týká automobilů. Představil se zde totiž unikátní a nádherný Lotus Esprit. I když toto auto, bylo spíše špatné než dobré, stejně se z něj stal kult sportovních vozů. Pro natáčení automobilka Lotus svěřila 2 a posléze dalších 6 vozů. I když interiéry byli opravdu špatné, stejně se jedná o unikátní vůz. Navíc se přece umí proměnit v "ponorku" jak sám James dokázal :D. No pojďme dál. Moonraker a rok 1979. V tomto díle se moc vozů neukázalo, ovšem v jedné scéně se zjevil unikátní Rolls-Royce Silver Wraith II. Což je opravdový skvost. Pak zde byla ještě sanitka Chevy Vareneio. For your eyes only 1981. James si zde vozí zadek v dalším Lotusu, tentokrát překoňovanou verzi Espritu, pod názvem TURBO. Jedno z aut bylo dokonce pomocí denotace zničeno v jednom záběru. Daleko zábavnější a lepší byl vůz, který bond také používal v tomto díle. Jednalo se o skvělou "kachnu", každý ji zná. Pravé jméno tohoto vozu je Citroen 2CV. Ten byl pro bondovy účely vybaven jiným motorem, podvozkem a v podstatě vším, co se dalo.

8

Zdroj: articles.exoticcarresource.com

9

Zdroj: imcdb.org

10

Zdroj: famouscarinfo.com

11

Zdroj: flickriver.com

Hodnocení článku:



Komentáře

Zlato v každém barevném odstínu Zlato v každém barevném odstínu Když se řekne zlato, většině lidí vytane na mysli jeho nezaměnitelný zlatý odstín, ovšem jak se dnes přesvědčíme, zlato může... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!