Autosalon 2013 byl lepší, než jsme čekali

17.04.2013 15:35 | Jakub Matulík

Když jsem jel na brněnský Autosalon, říkal jsem si že psát o tom krátký report nebude problém. Ovšem, je a docela dost velký. Ne, že bych neměl k autům vztah, nebo že by to bylo až tak extrémně špatné, ale nějak jsem nevěděl jak začít. Přece jen jsem na vlastní kůži zažil autosalon v Ženěvě i německý motosalon. Taky pamatuji brněnský autosalon v celé své kráse, kdy si člověk mohl vyfotit Ferrari Enzo a podobné krasavce. Ovšem krize dopadla na všechno a je to vidět.

Než se vůbec začnu věnovat samotné výstavě, musím podotknout jeden holý fakt. V Česku se nevyplatí chodit na výstavy o víkendu. Jelikož jsou Češi velice hladoví po senzaci, najde se jich tady opravdu mnoho a člověk má chvílemi klaustrofobické pocity. Nehledě na fakt, že jsou velice neohleduplní, takže nové boty či novou luxusní koženou bundu příště raději nechte doma. Chápu, že jsou lidé dychtí po novinkách a informacích a za žádnou cenu to nijak nehaním, ale když člověk přijede do cizí země, jsou tam stejní lidé, je jich tam daleko víc, ale chovají se jinak. Řekněme ohleduplněji.

První věc, která nás s tátou na výstavě zarazila a zároveň pobavila, byla velikost výstavy. Autosalon byl totiž rozdělen do dvou středně velkých výstavních hal, kde jedna byla věnována novým vozům a ve druhé se objevovali bazarové modely a zároveň se tam prezentoval motorsport. Kolem těchto dvou hal byl doprovodný program, který nebyl zrovna nejmenší. Před jednou halou jste si mohli například zkusit kurzy autoškoly na dopravním hřišti. Uprostřed dění jste měli možnost projet se v Hyundai nebo vyzkoušet novou Škodu Rapide 1,2 TSI, také jste (pokud jste vydrželi stát kilometrovou řadu) mohli vyzkoušet F1 simulátor, podívat se na nový druh bezkontaktních myček a nebo pokecat u jednoho stánku o chiptuningu a podívat se jak funguje dyno. Venkovní program tedy nebyl špatný.

A co se dělo v jednotlivých halách? Tak v hale číslo jedna, kde probíhala oficiální výstava, bylo opravdu pár exponátů co stálo za to. Nebudu vyjmenovávat co všechno, kdo vystavoval, ale řeknu pár perliček co mě zaujalo. Hned v úvodu jsem narazil na maličkou výstavu 50 let Porsche, kde bylo vystaveno několik exponátu. Byla zde k vidění nová Carrera 991, také se zde objevilo Turbo 997, závodní GT3 996 a pokud se nepletu také zde bylo k vidění Porsche 912 což je opravdu velký skvost. Hned vedle Porsche vystavoval Radical, což jsou závodní vozy upravené na běžné ježdění. U tohoto stánku byl právě viděn model SR3 SL. Nedaleko Radicalu, vystavovala značka Jaguar, která do Brna přivezla pár krásných kousků. Mezi Jaguárem XJ a XK se také objevil nový F-Type, který opravdu budil pozornost. Aby taky ne. Tento opravdu nádherný roadster, se velice povedl a zatím se o něm píší pouze ódy. Z těch menších vystavovatelů zde také bylo Mini, které přivezlo poměrně mnoho kousků. Byl zde ukázán nový Paceman, také se zde objevil Coutryman v úpravě John Cooper Works, k vidění byl viděn i malý roadster a klasický Cooper S. A pak přichází na řadu tři opravdu velké expozice. První, kterou jsem navštívil byla značka Ford. Ta zde měla opravdu mnoho exponátů, největší novinkou ovšem byla nová malá Fiesta ST, která vypadá opravdu úchvatně a myslím, že by se konkurence v hothatch odvětví měla třást. Dále zde bylo k vidění nové Mondeo. Mě osobně ovšem nejvíc zaujal nový transit. Ano, mluvím zde o Ford Custom SportVan, který je opravdu povedený, a vypadá velice dobře. Hned vedle Customu, byl také k vidění nový Ranger, který by měl Evropě přiblížit typické americké dodávky s velkou korbou a obrovským motorem. Další z velikánů byl Hyundai. Ten kromě aut, předvedl i tanec strojů, které tyto auta vyrábí. Co jsem tak postřehl tak tyto stroje "tancovali" na song Gangnam Style. Vozů tady Hyundai přivezl opravdu mnoho. Řekl bych, že snad všechny své dosavadní modely. Mě nejvíce zaujal současné generace Genesis, Veloster Turbo a v neposlední řadě nový speciál i20 WRC, se kterým chce Hyundai v brzké době zavítat na závodí pole.

Pro příznivce posledního velkého stánku Škoda, se omlouvám, ale do tohoto stánku jsem ani nepáchl. Osobně, mě vozy této značky nezajímají, a jediný vůz, který mě zajímá a baví je Yeti. Pak zde bylo pár volně postavených aut, které byly ovšem zajímavé. Krachující Fisker zde měl svou vlajkovou loď Karmu, která je opravdu nádherná. Pak zde bylo pár replik starých závodních vozů, které ani neznám. V neposlední řadě Brněnsky okruh (ano, musí být na každé výstavě) sem dovezl závodní Dodge Viper GTS, také závodním M3, a v neposlední řadě i Ford.

Při vstupu do druhé haly jste okamžitě narazili na velkou expozici, plnou historických i současných okruhových speciálu. Byly zde stroje Lotus, ale také krásné Škody 1000, stejně jako kamion, který jezdí Dakar, speciál udělaný na trial a podobné zvěrstva. Nechybělo zde ani pár Nissanu GT-R a extra závodní Porsche. Jediné co se mi nechce řešit byly ojeté vozy, které jste si mohli pořídit.

Když tento autosalon shrnu, nebylo to až tak špatné jak se proslýchalo. Myslím, že každý návštěvník si našel něco co ho zaujalo a proto z výstavy neodcházel znechucený. Mám takový pocit, že by se brněnský Autosalon zase za pár let mohl dostat na výsluní. No, nechme se překvapit.  

autosalon-2013_11 2

Zdroj: BVV

autosalon-2013_02

Zdroj: BVV

autosalon-2013_07

Zdroj: BVV

autosalon-2013_08

Zdroj: BVV

autosalon-2013_14

Zdroj: BVV

autosalon-2013_15

Zdroj: BVV

autosalon-2013_16

Zdroj: BVV

autosalon-2013_17

Zdroj: BVV

autosalon-2013_18

Zdroj: BVV

autosalon-2013_32

Zdroj: BVV

autosalon-2013_35

Zdroj: BVV

autosalon-2013_37

Zdroj: BVV

autosalon-2013_38

Zdroj: BVV

autosalon-2013_45

Zdroj: BVV


Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!