Autosalon Ženeva 2013: auta na steroidech

Publikováno: 22.03.2013 16:49 | Jakub Matulík

Je pátek a vy si pravděpodobně budete číst (možná už čtete) pohled na ženevský autosalon díl pátý. Včerejší část byla opravdu našlapaná. Dnes, nás čeká lehké zklidnění, i když hned první auto klidně určitě nepůsobí. Spíše vás roztočí do červených otáček.

Na ženevském autosalonu byl představen i třetí nejvíce očekávaný supersport. Tento trojlístek tedy tvoří včera představené Lamborghini, ve středu krásné Ferrari, no a dnes nás čeká McLaren P1. Tento McLaren byl velice očekáván, jelikož se jedná o nástupce ikonického McLarenu F1, který se do dnes považuje za jeden ze tří nejlepších supersportů všech dob. Jdeme na to.

1
2
3
4

Letošní Ženeva byla opravdu plná nových supersportů za neskutečné peníze. LaFerrari, Veneno, Agera, "Viper" a teď i P1. Dost mě zajímá, které z těchto aut bude to nejlepší, nejprodávanější, a které se stane legendou. Je dost možné že všechny. Technika P1 je poměrně vyspělá a zároveň i skromná. Přece jen přeplňovaný osmiválec o výkonu 3,8 litru nebudí zrovna supersportovní dojem. Ovšem, technika se vyvíjí opravdu rychle a tak i do McLarenu přibyl elektromotor. Díky souhře těchto dvou motorů P1 dokáže vygenerovat až neskutečných 916 koní(!). Další plus tohoto motoru je fakt, že na rozdíl od LaFerrari, dokáže P1 jezdit i samostatně na elektromotor, díky tomu se údajně neskutečně sníží spotřeba. Informace o zrychlení jsou v podstatě totožné jako má konkurenční LaFerrari. Z nuly na sto za méně než 3 sekundy, na 200 potom za 7 sekund a třístovku pokoří za neskutečných 15 vteřin. Dále by mělo pokračovat v klidu na 350 a dál? No, jak už u těchto supersportů bývá zvykem, zcela jistě můžete čekat že 350 to nekončí. Pokud se podíváme na design je opravdu nádherný. Na rozdíl od včerejší vesmírné lodi od Lamborghini, působí P1 opravdu jemně, uhlazeně a vzdáleně připomíná kapku deště. Zatraceně rychlou kapku deště!

Tak a teď přichází ten okamžik. Ten, o kterém jsem mluvil na začátku. Z Anglie zase do Německa na nejlepší stánek německého trojlístku tedy Audi, BMW a Mercedes-Benz. Mercedes-Benz na letošním autosalonu předvedl hned několik zajímavých vozů.

Na Ženevském autosalonu to burcuje a všechny oči se stáčí ke stánku MB. Ten, totiž letos přivezl kompletně předělanou E-Klasse, nové čtyřdveřové kupé CLA a také velice ostrý a našlapaný hatchback A 45 AMG.

5
6
7
8
9

Začneme u Ečka. To prodělalo kompletní facelift a konečně se přidalo k ostatním modelům. Ano, dostalo čumák podobný unikátnímu vozu SLS, který je dnes u Mercedesu již standardem. Motory jsou u nové třídy E stále stejné a tedy vypisovat je by byla zhovadilost. Jen konstatuji, že vrcholem řady je stále E 63 AMG. Ten je osazen přeplňovaným osmiválcem o výkonu 585 koní.

10
11
12
13
14

Nové čtyřdveřové kupé CLA už se nějakou dobu prodává, ale stejně si jej trošku připomeneme. Jedná se prý o nejaerodynamičtější auto na světě a vypadá opravdu úchvatně. Motorů nabízí opravdu velkou škálu tak jak to u Mercedesu bývá zvykem. Tak, a teď se přesuneme konečně na lahůdku v podání A 45 AMG.

15
16
17
18

Tento hatchback na steroidech přivezl na pódium nejvýkonější čtyřválec na světě. Výkon, který se posílá na všechny čtyři kola činní 360 koní. Tak velké množství koní s tak malým autem udělá divy. Proto se dá čekat, že toto malé zvířátko vystřelí z nuly na sto za 4,6 sekund. No, na hatchback je to opravdu velká porce síly nemyslíte?

Evropských aut již bylo mnoho, a proto se přesuneme na sushi do Japonska. Odtud pochází "tuningová" společnost s názvem NISMO, která se specializuje na úpravy japonských aut Nissan. A protože Nissan v Ženevě předvádí pouze ekologické nesmysli, rozhodl jsem se ho úplně vypustit a s dovolením bych vám rád představil jeho dvorního "tunera".

19
20
21

Japonci nedávno představili dvě (v podstatě tři) auta na steroidech, aby světu dokázali, že stále staví auta pro automobilové nadšence a ne pouze zelené nesmysly. Jedním z modelů je Nissan 370Z Nismo. Toto sportovní kupé má ve svém nitru "večkový" šestiválec o objemu 3,7 litru, výkonu 344 koní a 371 Nm. Než se k Zetku vrátím, napadla mě jedna myšlenka. Když se podíváte na předešlé A 45A MG nepřipadá vám nesmyslné honit výkony tak neskutečně nahoru, když rodinný hatchback má víc koní než sportovní vůz? No vrátíme se zpět. Nové Zetko zrychlí z nuly na stovku za 5,2 sekundy. Úpravou neprošel pouze motor, ale i bodykit, ovšem ten upravuje opravdu aerodynamiku vozu, není to koupené křídlo z benzinky nalepené na Oktavku kombi s nalepeným nápisem RS. Také novému Zetku obuli krásné 19 palcové papučky a celý interiér je vytvořen s alcantary.

22

Další vystavený kousek je vytuněný crossover s názvem Nissan Juke Nismo. Jak už to tak bývá i toto malé městské vozítko dostalo trošku více výkonu. Juke má ve svém nitru přeplňovaný čtyřválec 1,6, který po úpravách od Nisma produkuje až 200 koní, a točivý moment 250 Nm. Juke dostal také nové papučky, v tomto případě 18", prošel i úpravou bodykitu a interiér se nese v podobném duchu jako 370Z.

23
24
25

A teď přichází na řadu jedno z nejoblíbenějších sportovních vozů dnešní doby. Ano, mluvím zde o Nissanu GT-R. Na stánku Nisma, stálo nové GT-R Track Edition. Tato Godzzila na steroidech teď produkuje výkon 550 koní a točivý moment 628 Nm. Navíc inženýři z Nisma GT-R odlehčili, nově také má podvozek od Bilsteinu, ultralehká kola od Ray's, okruhové gumy Dunlop a vstupy vzduchu na křídlo z karbonu.

I když jsem včera slíbil, že vám dnes představím nový Rolls-Royce, nebude tomu tak. Toho si necháme až na zítra. Já mam pro Vás jinou perličku, které opět přichází z Německa. Ano, mluvím zde o mém nejoblíbenějším autě. Tou je nová 911. Porsche totiž na Ženevském autosalonu představilo novou verzi a tou není nic jiného než GT3, o které jsem se vpředstihu informovali. Tak a na co se podíváme zítra? Předvedeme si slibovaný Rolls, podíváme se co si pro nás připravil Spyker a také se podíváme na jeden zajímavý koncept od japonské Toyoty.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!