Autosalon Ženeva 2013: cesta kolem světa

Publikováno: 25.03.2013 19:44 | Jakub Matulík

Máme tady poslední díl našeho seriálu z ženevského autosalónu. Dnes upustíme od automobilových výstředností a podíváme se na lehce obyčejnější vozy.

Nejdříve se zastavíme u stánku Fordu, který vymyslel poměrně zajímavý název pro jedno ze svých SUV. EcoSport je absolutně nesmyslný název, ale jelikož je dneska hrozně oblíbené do všech aut strkat eco nesmysly a zároveň s každou Fiestou sportovat, asi se tento název hodí. Ale jinak hrozný nesmysl.

1
2
3

Zdroj: CarXMotor

Podle mého názoru se jedná o jeden z nejhorších vozů tohoto roku, které byly představeny v Ženevě. Toto SUV nejen, že vypadá opravdu nevzhledně, i když teda nabízí velké kola a rezervu na zádi, ale také vypadá těžkopádně a tučně, když jej srovná člověk s Kugou, tak ta vypadá tedy mnohem lépe. No, mnohem lépe, zas tolik bych nepřeháněl, ale určitě tedy vypadá lidštěji. EcoSport asi vytváří nový oddíl sportování. Ten se již nebude honit za co největší rychlostí nebo co nejlépe projetou zatáčkou, ale bude se věnovat co nejnižší spotřebě. Až půjdete s kamarádem sednout na pivo a povykládat si o zážitcích s jízdy, už to nebude rozhovor typu "ty vole, včera jsme proletěl tu zatáčku ve 130 a dostal jsem brutální smyk, ale ustál jsem to." Ne, bude to vypadat spíše: "tak co? jakou máš teď spotřebu? já tři a půl litru." Chcete vědět co se ukrývá pod kapotou tohoto SUV? Můžete mít třeba přeplňovaný tří válec o objemu 1 litr s výkonem 125 koní, také můžete sáhnout po přeplňované patnáctistovce, ale ta má pouze 110 koní a nebo po dieselové patnáctistovce ta má výkon 90 koní. Co k tomu říct? Vypadám teď asi jako člověk co nesnáší Fordy, ale není tomu tak. Miluju staré Mondeo ST, Ford GT40 a spoustu těchto skvělých aut, ale tyhle ekonesmysly mě vytáčí do červených otáček.

Přetočíme list a koukneme se na něco aspoň trošku zajímavého. Většina lidí dnes už ví, že korejské automobilky Kia a Hyundai jsou na vrcholu. Ano, řekl jsem to, tyto dvě automobilky totiž těžce válcují svou konkurenci v nízké a lehce střední třídě. Není pochyb o tom, že jejich posun je absolutně markantní. Kia přivezla na Ženevské jeviště Ceed GT a ProCeed GT. Jak tyto hatche vypadají?

4
5
6
7
8

Zdroj: CarXMotor

Kdo by před deseti lety čekal, že Kia dokáže vytvořit tak krásné a navíc rychlé auto. Kia Ceed GT má ve svých útrobách přeplňovanou 1,6 T-GDI, která dokáže vytvořit výkon až 200 koní a točivý moment 265 Nm. To, vše je posíláno na přední kola. Z nuly na sto se dostane za pouhých 7,7 sekund a uhání až do 220 km/h. Wow, to jsou úcty hodné čísla na Kiu nemyslíte? Podle nás, by se konkurence měla začít bát. Ano, víme že je v tomto segmentu opravdu silná, přece jen jsou tu Golf GTi, Megane RS, JCW a podobné hvězdy, ale když vidíme jaký pokrok udělala za těchto pár let co bude asi dál?

Od skvěle vypadající Kie, se podíváme na ne moc dobře vypadající francouzské auto. Peugeot má totiž velkou tradici v hothatcích. Když vyšla nová řada 208 dalo se čekat, že brzy se na světě ukáže i model Peugeot 208 GTi. A tak se i stalo na Ženevském autosalonu.

9
10
11
12

Zdroj: CarXMotor

Na stánku Peugeotu byli viděny vozy, které měli připomínat, že Peugeot nedělá pouze auta, pro normální používání, ale že dřív dokázal vytvořit i něco sportovnějšího. Ovšem, už delší dobu zde nebyl hothatch od této automobilky. Proto je do 208 vkládána velká naděje na znovu oživení tohoto segmentu. Podle Peugeotu by se nová 208 měla vrátit zpět ke kořenům. Mělo by se z ní stát opravdu řidičské auto, kterých po světě již tolik nejezdí. Jako u většiny menších hothatchů je i zde přeplňovaná 1,6, která produkuje stejný výkon jako Ceed GT tedy 200 koní a nabízí 275 Nm točivého momentu. Z nuly na sto za 7 sekund, šestistupňový manuál a k tomu úplně vypínatelné ESP. To zní velice slibně a přejeme Peugeotu aby se zase vrátil zpět a vytvářel pravým řidičům úsměv na rtech.

Posledním autem tohoto velice obsáhlého seriálu musí být z tuzemské automobilky. Nová Octavia již byla dávno představena, stejně tak i její větší varianta Combi. Na ženevská pódia však přivezli novou Škodu Octavia Combi 4x4.

13
14
15
16
17
18

Zdroj: CarXMotor

Automobilka Škoda novou Oktavku kombi představila už par týdny, ale neřekla o ní nijak moc. Do Ženevy přivezla novou verzi 4x4, ale žádné překvapení se neukázalo. Škodovka stále tají informace. Je známo, že budou nabízet tři motory, ovšem nikdo nezná přesné parametry těchto motorů. Co je už teď jasné, že nová řada 4x4 bude mít novou mezinápravovou spojku Haldex 5.generace. Další informace ukáže čas.

Tak a je konec. Ženevský autosalon skončil a sním i tento sedmidílný seriál. Doufám že se vám líbil a něco jste se dozvěděli. Díky za pozornost a zase někdy příště na viděnou.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!