Autosalon Ženeva 2013: dobrý, lepší, nejlepší

Publikováno: 23.03.2013 14:40 | Jakub Matulík

Tak máme tady první víkendový den a také předposlední ženevský článek, který jsme pro Vás připravili. Všechny nejžhavější novinky jsme již vyčerpali, ale ještě něco málo pro Vás nachystaného máme. No něco málo. Zas tak špatný to nebude.

První dnešní auto, které bych vám chtěl představit je tak trošku srdcovka všech starších pánu nad 35 let. Tato značka ve světě působí již mnoho let a po oživení, které ji dodalo BMW, se dostává opět na výsluní. Dnes je tu v plné kráse a samo o svém novém autě říká, že přivezla něco co tu ještě nebylo. A podle nás je to pravda! Gentlemani z celého světa spojte se, přijíždí Rolls-Royce Wraith.

1
2
3

Wraith je opravdu výjimečný. I když je postavený na jeho zesnulém bráškovi Rolls-Royce Ghost, je úplně jiný. Toto kupé totiž má splývavou záď. Pokud si vybavíte například Ford Mustang ze sedmdesátých let, jistě znáte pojem fastback a ta se právě objevila na novém RR. Rolls hrdě uvádí, že se jedná o jeho historicky nejrychlejší model, ovšem na druhou stranu říká, že se je to stále velice luxusní a pohodlný vůz pro gentlemany. Je to tedy spíše luxusní GTčko, než aby jste s Wraithem šli někam sportovat.

Rolls-Royce má ve zvyku tajit některé detaily o autě až do poslední chvíle a jinak tomu není ani u této novinky. Jediné co zatím víme o rychlosti je fakt, že je omezena na klasických evropských 250 km/h. Ovšem co známe je technika, která na tomto autě byla použita. Jedná se tedy o dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru. Tento neskutečně velký motor dokáže vyprodukovat až 633 koní, točivý moment se ustálil na 800 Nm a z nuly na sto tento krasavec zrychlí už za 4,6 vteřiny. Motor je s koly spojen osmistupňovou automatickou převodovkou. Tato převodovka má systém, který se nazývá Satellite Aided Transmission, což znamená, že si převodovka bere údaje z navigace, aby dokázala lépe volit převodové stupně. Tedy abych se správně vyjádřil, údaje o stavu budoucím.

4
5

Má cenu mluvit o interiéru? Prostě top, nejlepší dřevěné materiály, luxusní voňavá pravá kůže, výplň černé střešnice, která má v sobě světelné body, ty by měli imitovat noční oblohu. Technologie jsou samozřejmě taky top, takže můžete čekat radiový tempomat, kameru, která vidí do všech uhlů, nadupané stereo s 18ti reproduktory a výkonem 1300 W. Samozřejmostí je i 20 GB disk, na který můžete nahrávat filmy, hudbu a vlastně vše co potřebujete. Co se týče ceny, měla by se pohybovat okolo 6 milionů korun, ovšem jak známe RR, bude takové množství doplňkové výbavy, že ji jistě nebude problém překročit.

Od luxusního GT, se posuneme zase k něčemu sportovnějšímu. Z Anglie, se přesuneme do Holandska, kde výrobce Spyker, který vyrábí skoro ručně vyráběná sportovní auta. Novinka se jmenuje Spyker B6 Venator, a měl by být přímím konkurente Porsche 911 a podobným autům.

6
7
8
9
10

Venator je postavený na hliníkovém šasi, které nese karbonovou kapotu. Motor by měl být nějaký vidlicový šestiválec, který by měl vytvářet 375 koní. Automatická převodovka s pádly pod volantem by měla posílat celé toto stádo na zadní kola. Zajímavostí, je například celoskleněný kokpit, který by měl ukazovat spolupráci Spykeru s leteckým průmyslem. Podle mého osobního subjektivního názoru, nemůže 911 stačit, ovšem jistě si jej mnoho lidí koupit z důvodu nějakého vnitřního pocitu jedinečnosti, protože přece jen 911 se na světě prodává jistě mnohem víc než Spykeru. Jo a cena by se měla pohybovat přes 3 miliony korun.

Teď se přesuneme z Holadska, kousek vedle do Francie. Ano mluvím vážně, chtěl bych Vám představit jedno maličké autíčko, které je opravdu zajímavé a proklatě rychle a pochází z Francie. Mluvím zde o velice ostrém hatchbacku, který má poprvé v historii turbo. Petrolheadi jistě tuší, že myslím Renault Clio RS 200 Turbo.

16
17
18

Tento maličký Renault se už představil ve Francii před nedávnou dobou, ale i v Ženevě byl středem zájmu. Jedná se totiž o velice oblíbené řidičské auto, které je navíc za velice slušné peníze. Tak tomu tedy bylo aspoň dřív, uvidíme co dokáže přeturbovaná verze plná elektroniky. Za sebe můžu říct, že se na něj velice těším. O kravinách, které nové Clio nabízí ani nehodlám mluvit, protože taková pitomost jako audiosystém, který dokáže imitovat zvuky jiných modelů Renault se mi zdá poměrně hodně zavádějící. Co naopak každého řidiče jistě potěší je fakt, že si můžete nastavit různé jízdní režimy a také jde prý úplně vypnout ESP, my jen říkáme DÍKY BOHU. Další nepříjemnost je fakt, že nové Clio již nebude mít manuální převodovku, ale pouze dvoujspojkovou s pádly pod volantem. Pod kapotou se vyskytuje přeturbená 1,6 o výkonu 200 koní, točivý moment je 240 Nm a to vše je posíláno na přední kola. Spotřeba by se prý měla pohybovat kolem 6,5 litru na sto kilometrů a z nuly na sto by měl tento naspeedovaný hatch doletět za 6,7 sekundy. No, uvidíme.

Posledním autem dnešního dne, je již včera zmíněná Toyota. Ta v nedávné době díky spolupráci se Subaru, vytvořila sportovní autíčko s názvem GT 86, které je velice oblíbené a všichni na něj pějí ódy. Jelikož se jedná o malé kompaktní, sportovní auto se zadním náhonem, atmosférickým boxerem a za luxusní cenu, je i podle Jeremy Clarkson jedním z nejlepších řidičských aut dnešní doby. Proto se automobilka Toyota rozhodla dovézt do Ženevy koncept, který přímo vychází z GT 86.

11
12
13
14
15

Zdroj: CarXMotor

Jak vidíte z fotek, jedná se o otevřenou verzi GT 86 jménem FT 86 Open. A vypadá úchvatně. Pokud se bude vyrábět (a my doufáme, že ano) bude se jednat z velkou pravděpodobností, o nejlepší kabriolet ve své třídě. Mazda MX-5 by se měla bát o své místo na slunci. Je pravdou, že málo kdo by čekal, že automobilka, která vyrábí vozy jako je Prius, doveze sportovní vůz, který sklidí takový ohlas. A jen blázen by čekal, že dokonce přijede i s otevřenou verzí tohoto vozu. Ale sny se staly skutečností a Toytota ukázala, že to pořád ještě umí. Co se týká techniky GT 86 kabrio přímo vychází z kupé, takže technika je zde totožná (ale to vůbec nevadí). Jedná se tedy o plochý čtyř válec typu boxer, který produkuje 200 koní a posílá je na zadní kola. Díky zpevnění nám Toyota musela trošičku přibrat, ale žádné šílenosti se nedějí. Tento koncept váží 1257 kg, což opravdu nic není. Co k tomu dodat? Jen snad Toyoto děkujeme a doufáme, že tento sportovní kabriolet budeš vyrábět.

A co nás čeká zítra? Zítra nás čeká poslední díl našeho sedmidílného seriálu z Ženevského autosalonu. V něm se podíváme na Seat Leon SC, Ford Ecosport, Kia Ceed GT, Peugeot 208 GTi a neposlední v řadě nová Škoda Octavia Combi.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!