Autosalon Ženeva 2013: supersporty a ultraspeciální edice

Publikováno: 19.03.2013 16:54 | Jakub Matulík

Ve včerejším ženevském speciálu jsme si představily velice očekávanou Alfu Romeo 4C. Podívali jsem se na stánek Aston Martin, který slaví 100 let od svého založení a v neposlední řadě jsme si ukázali novou Audi RS6 Avant a také velice úspornou A3 e-tron s elektromotorem.

Dnes nezůstaneme pozadu a hned na začátek si představíme luxusní limuzínu od společnosti Bentley, která se nazývá Flying Spur.

1

Zdroj: GT Spirit

2

Zdroj: GT Spirit

3

Zdroj: GT Spirit

4

Zdroj: GT Spirit

5

Zdroj: GT Spirit

Je nutné podotknout, že většina světových automobilových redakcí se shodla na faktu, že Flying Spur vypadá na živo o dost lépe než na fotkách. Takže fotky jsou v tomto případě lehce irelevantní. Na živo vypadá velice luxusně, draze a vlastně přesně tak, jak by se od Bentley čekalo. Na první pohled si jistě všimnete zadních světel, které se prý odkazují na staré, respektive původní Bentley a díky tomu se dá jednoduše rozeznat od svého "menšího" brášky Continental GT. Jistě vás zajímá co tuto vlajkovou loď od Bentley bude pohánět. Myslím, že nebude nijak velké překvapení když napíšu, že Flying Spur bude mít dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, který dokáže vyprodukovat až 625 koní. Pokud si koupíte takové auto, asi vás zajímá hlavně výbava. Otázka zní, kde ale budete sedět. Pravděpodobně vzadu. Zde na vás čekají 10 palcové LCD obrazovky, bezdrátová sluchátka, Wi-Fi, nebo 64 GB pevní disk. A aby jste byli opravdu páni svého auta i ze zadu, Bentley představilo tzv. Touch Screen Remote System, kterým můžete ovládat vše co se vám zlíbí. Ať už se jedná o klimatizaci, nebo o sedák spolujezdce před vámi.

Ze Spojeného království přesuneme do Německa. Přesněji k mnichovskému stánku BMW, to pro nás nenachystalo nic extrémně nového, ale i tak by byla hloupost se zde nezastavit.

6
7

Zdroj: GT Spirit

8
9

Dlouhou dobu se spekulovalo o tom že mnichovská automobilka v Ženevě představí koncept nové M3. To se bohužel nestalo. Ovšem i tak je u BMW na co koukat. Byly zde totiž vystaveny unikátní a překrásné modely M6 jak ve verzi coupe, tak i ve verzi gran coupe. Pak se zde poprvé světu také ukázala řada 3 GT, která prý také vypadá mnohem lépe naživo než na fotkách (no nevím, šálek mého čaje to určitě není).

10
11
12

A neposlední v řade se zde i představil moc pěkný M Performance Paket pro sedany řady 5. Tento paket zatím nepřinesl navýšení výkonu (BMW, ovšem na nějakém čip tuningu pracuje), také nedodává samosvorný diferenciál. Ovšem zahrnuje nově nastavitelný podvozek, nově předělané aerodynamické prvky a také designové prvky do interiéru. U BMW se také stále spekuluje o nově chystaném supersportu, který by se měl odkazovat na neskutečný model M1, tak uvidíme co nám kluci z mnichova v budoucnu připraví, ovšem nejočekávanější novinkou bude již zmiňovaná M3.

BMW nic zásadního nepředvedlo a to samé platí o stánku Bugatti. Ta opět udělala další edici Veyronu. ZASE? Nevím jak vám, ale mě už připadá že to s těmi "speciálními" edicemi přehání.

13
14
15
16

Nová edice se tedy jmenuje Bugatti Veyron Grand Sport Venet; zatraceně dlouhý název pro auto nemyslíte? Jaké jsou na novém speciální Bugatti změny? Ze předu je leskle zlatý, zezadu zase černý jako noc nad Saharou. Asi se ptáte co je uprostřed, uprostřed je změť matematických rovnic, vzorců a výpočtů, které vývoj toho hypersportu provázela od začátku. Aby toho nebylo málo, množství rovnic a matematiky vás bude provázet také v interiéru. Takže pokud jste matematický nerd z Matfyzu jistě vás tato ultraspeciální edice Bugatti zaujme. Co se týče techniky není na tomto Grand Sportu nic zajímavého. Je to pořád ten "starý"Grand Sport, který má 1001 koní a maximální rychlost je 405 km/h. Pokud ovšem chcete touto rychlostí uhánět, musíte si nasadit pevnou střechu, protože otevřený dokáže jet "pouze" 360 km/h a pokud máte plátěnou střechu musíte se spokojit jen se 130-ti kilometrovou rychlostí.

Dost bylo Evropanů a matematiky nemyslíte? Jdeme se podívat na něco krásného a zajímavého, něco co pochází ze spojených státu. Ano, mám na mysli včera slibovanou Vette, tedy Chevrolet Corvette Cabrio.

18
19
20
21
22

Když jsem poprvé viděl na fotce zavřenou Corvette, byl jsem z ní uchvácen. Nový design na ní vypadá opravdu úžasně. Chvilku před uvedením zavřené verze "unikly" na světlo světa fotky cabria a já se nemohl dočkat oficiálního představení. Motor je zde stejný jako u zavřené verze, tedy atmosférický osmiválec o objemu 6,2 litru a výkonu 450 koní. Celkově technika nové Corvette je opravdu zajímavá – OHV rozvod, listové pružiny vzadu. Teď si jistě říkáte, že je to jen další šílená a neovladatelná amerika, s velkým motorem, špatným podvozkem a obrovskou spotřebou. Nová Vette je ale velice sofistikovaný stroj, plný nejmodernějších technologii. Jay Leno, říkal že se tímto počinem Chevrolet velice přiblížil evropským supersportům, a že jim nová Corvette bude velice dobře konkurovat. No, uvidíme co nám ukážou testy tohoto překrásného stroje.

V dalším tedy zítřejším díle ženevského speciálu si ukážeme další americkou krásu v podání Dodge Viper, nejočekávanější italský supersport Ferrari LaFerrari a podíváme se na koncept památečního auta pro Sergia Pininfarinu a také se podíváme co si pro Ženevu připravila značka Infiniti

Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!