Autosalon Ženeva 2013: tohle je jen začátek

Publikováno: 18.03.2013 19:06 | Jakub Matulík

Rok se s rokem sešel a máme tady opět pravděpodobně největší autosalon na starém kontinentu. Řeč je o Ženevském autosalónu, který se letos konal od 7. do 17. března. Nejen že tento autosalon patří k největším na světě, ale také se jedná o jeden z nejstarších vůbec. Vždyť letos se konal již 83. ročník a to je tedy úctyhodné číslo. Musím říct, že tento autosalon by měl vidět každý automobilový fanoušek. Ptáte se proč? Než sem tuto výstavu v roce 2012 zažil na vlastní kůži nevěřil jsem, že něco tak velkého může existovat. Po asi 10-ti hodinovém chození po areálu jsme neviděli ani půlku exponátů. A že se je na co koukat! Je to opravdu neskutečné. V každém zákoutí této obrovské výstavy, která se koná ve staré letištní hale, na vás čeká něco opravdu zajímavého. O pulsující atmosféře ani nemluvím. A také pánové jistě ocení i krásné hostesky (většinou Francouzky).

Ale dost bylo řečí kolem a rovnou k tomu nejzajímavějšímu z letošního Ženevského autosalónu. A začneme zhurta. Letos se konečně představila překrásná Alfa Romeo 4C.

1

Zdroj: GT Spirit

2

Zdroj: GT Spirit

Co je zajímavé tak první koncept této Alfy se ukázal v Ženevě již v roce 2011, kdy sklidil opravdu velký úspěch. Jak by taky ne, když Alfa Romeo je synonymem italské krásy. Tento rok se "alfisti" konečně dočkali a 4C jde konečně do prodeje. Alfa Romeo 4C má uprostřed uložený přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 ccm, 240 koních a 350Nm. Také byla osazena dvouspojkovou převodovkou a samozřejmostí je pohon pouze zadních kol. Tato maličká Alfička by měla stovku dostihnout za 4,5 sekundy a maximální rychlost je omezena na klasických 250 km/h. Asi vás i zajímá cena, ta se bude pohybovat okolo 1,2 milionu korun.

Tempo nesnížíme, naopak přidáme. Aston Martin totiž slaví 100 let své existence a nebyl by to Aston Martin, aby nepřipravil nějaké speciality.

9

Zdroj: GT Spirit

12

Nevětší hvězda britského stánku byl bezesporu Aston Martin Bertone Jet 2+2. Jedná se o takzvaný shooting brake, který je v dnešní době velice oblíbený. Auto ale nevzniklo výhradně kvůli oslavám stého výročí. Hlavním důvodem bylo šedesátileté spojení Aston Martin s italskou karosárnou Gruppo Bertone. Tento zajímavý počin stojí na základech Aston Martin Rapide. Z Rapidu si bere i pohonné ustrojí. Ano, mluvím zde o vidlicovém dvanáctiválci, který překypuje výkonem 470 koní. Na stánku Astonu je také vidět jeho předchůdce Aston Martin Jet 2 z roku 2004, který byl vytvořen pouze jako jeden exemplář. Tento model vznikl na základě původního Aston Martin Vanquish.

5

Zdroj: GT Spirit

7

Zdroj: GT Spirit

Briti ovšem nepřišli pouze s shooting brakem, ale také představili světu Vanquish ve speciální edici ke 100-mu výročí. Model z edice Aston Martin Vanquish Cetenary Edition vznikne pouze ve 100 kusech. Jaké jsou změny? Prakticky nic zásadního, jedná se pouze o kosmetické úpravy interiéru. Největší změnou je interiér v černé kůži se stříbrným prošíváním. Tato úprava byla viděna pouze u speciálního modelu one-77. Dále k tomuto modelu získáte, dva originální překrásné skleněné klíče s přívěskem ze stejného materiálu jako je interiér, sluchátka Bang & Olufsen a v neposlední řadě speciální hadřík na speciální interiér.

Přesuneme se z Británie do Německa, kde automobilka Audi představila další zajímavé modely. Hlavně se pak jedná o Audi RS 6 Avant a A3 e-tron.

13

Zdroj: GT Spirit

15

Začneme tou rychlejší variantou. Superkobík od Audi zná každý. Předešlá generace byla považována za nejrychlejší kombík planety (dokud nepřišel německý úpravce G power). O nové RS6 se mluví již delší dobu. Médii proběhla zpráva o znovuzrození tohoto šílence již před nějakou dobou, ale až teprve na letošním ženevském autosalonu byl představen oficiálně. A ano je opět nádherný! V předešlé generaci měla RS6 pohonné ustrojí z Lamborghini Gallarda, které obohatila o nějaká ty turba. Do nové RS6 již Audi vložila "svůj" velice známy motor tedy přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva. Podle Audi je velice úsporný a prý by mohl jezdit i za 9,5l/100km. Což je asi pravděpodobné jako že Formule 1 dostane přední náhon.

17

Zdroj: GT Spirit

Co se týče A3 e-tronu, je to velice zajímavé autíčko. Do tohoto malého auta nastrkali motor 1,4 TFSI, který by měl mít výkon 150 koní. A dále pak elektromotor s výkonem 102, dohromady motor ze sebe dokáže dostat 204 koní a 350 Nm a ano, je to předokolka. Podle Audi, by toto maličké autíčko by mělo dokázat uhánět až 220 km/h rychlostí a z nuly na sto za 7,6 sekundy. A spotřeba? 1,5 litru na 100 kilometrů.

Co nás čeká zítra? Podíváme se na kobylku Bentley, zastavíme se u BMW, také prozkoumáme novou edici Bugatti a v neposlední řadě koukneme i na překrásnou Corvette Cabrio.  

Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!