Autosalon Ženeva 2016: Superauto kam se podíváš

Publikováno: 14.03.2016 11:13 | Jakub Matulík

Ženevský autosalón je již minulostí a tak je potřeba si připomenout největší novinky, které se zde letos předvedli. Kdybychom měli psát o všech nových modelech, tak tady budeme do zítřka a stejně neobsáhneme veškeré novinky. My se jako vždy zaměříme na TOP 10 nejlepších a nejzajímavějších aut, které se v Ženevě předvedli.

Bugatti-Chiron-Exterior52

Zdroj: GTSpirit

Začneme snad tou největší bombou, která přišla na autosalón. Dlouho se o nástupci nejslavnějšího hypersportu světaVeyronu mluvilo. Dokonce, světem prošlo spoustu spy fotek a různých digitálních návrhu. Ovšem, až na Ženevském autosalónu to přišlo. Dámy a pánové, přijíždí bestie s názvem Bugatti Chiron. Jedná se opět o nejrychlejší malosériově vyráběný vůz planety. Čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový W16 (uff, to je ale výčet co?). Ten produkuje 1500 koní a na všechny 4 kola přenáší i točivý moment 1600 Nm. Převodovka je přemapovaná, přepracovaná sedmistupňová DSG, jak už to tak u koncernu VW bývá zvykem. Podle neoficiálních informací Chiron dokáže zvládnout sprint na 100km/h za 2,5 vteřiny, na 200km/h za 6,5 a na neskutečných 300km/h za 13,6. A to už je solidní přetížení. Jen 500 kusů a 2,4 milionu Euro a v podstatě vyprodáno. Nemusíte se bát, pokud Bugatti bude pokračovat stejně jako s Veyronem, u 500 exemplářů to určitě nezůstane. První vozy by se měli začít prodávat od podzimu tohoto roku a zákulisní informace hlásí, že jeden budeme mít i u nás v ČR.

Bugatti-Chiron-1

Zdroj: GTSpirit

Bugatti-Chiron-4

Zdroj: GTSpirit

Bugatti-Chiron-Exterior62

Zdroj: GTSpirit

Bugatti-Chiron-Exterior63

Zdroj: GTSpirit

Bugatti-Chiron-Exterior64

Zdroj: GTSpirit

Bugatti-Chiron-Exterior65

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini je známo tím, že kašle na všechny klasické tendence ve vyrábění vozů. Vždyť si vzpomeňte na speciální edice Veneno, nebo Egoistu. Do Švycarska přivezl dva zajímavé modely. Prvním je model Lamborghini Centenário, který oslavuje 100 leté výročí, narození zakladatele společnosti Ferruccia Lamborghini. Na první pohled vypadá jako brutálně naštvaný Huracan. Ovšem, jeho design je velice promyšlený a i když mu do dokonalosti chybí pouze laserové zbraně a fázery, i bez nich se jedná o opravdový designový skvost (čti úlet). Jak jsem zmínil, tak velikost Centenária je spíše bližší Huracanu, než li většímu bratříčkovy Aventadoru. Ovšem, technika motor atd, je použito právě z něj. O pohon se tedy stará stará dobrá atmosférická V12 o objemu 6,5litru. Výkon byl vyšperkován na 770 koníků a jako vždy se veškerá síla tohoto naštvaného monstra přenáší na všechny 4 kola, ovšem s preferovanou zadní nápravou. Pokud si na něj brousíte zuby. Všech 40 kusů (20 kupé, 20 roadsterů) je vyprodáno. Cena byla stanovena na 1,75 milionu Euro. Nevěšte hlavu, pokud si nestojíte za tímto ultra šíleným designem, kupte si Aventador SV, budete mít totožnou techniku za rozumnější cenu.

Lamborghini-Centenario1

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini-Centenario4

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini-Centenario7

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini-Centenario9

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini-Centenario11

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini-Centenario13

Zdroj: GTSpirit

A další skvost. Nebudeme zapírat, že naše redakce miluje Porsche. Proto nás velice potěšilo, že Porsche přivezlo na ženevský autosalón speciální verzi nejoblíbenější 911. Porsche 911 R odkazuje na dobu, kdy Porsche bylo lehké, malé, zábavné a řidičské. Základ pochází z GT3 RS, více méně veškerá technika je použita právě z vrcholného modelu. Ovšem, na první pohled je vidět, že chybí obrovské křídlo, které vévodí zádi právě GT3 RS. Laik Rko od běžné 911 nepozná. To nejdůležitější se událo v kokpitu tohoto krasavce. U pravé ruky řidiče, totiž nečeká klasický ovladač PDK převodovky, nýbrž autu vévodí manuální převodovka. Boží! 911 s 500 koňmi a manuální převodovkou? Co víc si přát. Je tu ještě jedna věc. Nové 911 R totiž oproti 911 GT3 RS shodilo na váze a to opravdu úctyhodné číslo. 175kg. Takový markantní úbytek váhy Porsche dokázalo tak, že do „základní výbavy“ nepřidalo autorádio, klimatizaci a žádné jiné moderní prvky. Nehledě na to, že bylo „ošizeno“ o veškeré výplně, takže řidič tohoto skvostu, se bude cítit jako v závodním voze. Aby taky ne, vždyť Rko je opravdu hardcore verze a každý kdo si ji koupí, měl by sní lítat výhradně na okruhu. A teď smutná zpráva. Všech 991 kusů z této omezené série jsou vyprodány. Ano, po Rku se zaprášilo během pár minut. Jen pro info, základní cena začínala na 5,1milionu korun. Zábavné na tom je, že obratem ruky Rko pár překupníků prodává i za trojnásobnou hodnotu, tedy 15milionu a výš. My jen doufáme, že kupci s ním budou jezdit, protože tohle auto si to opravdu zaslouží.

Porsche-911-R1

Zdroj: GTSpirit

Porsche-911-R3

Zdroj: GTSpirit

Porsche-911-R5

Zdroj: GTSpirit

Porsche-911-R8

Zdroj: GTSpirit

Letošní Ženeva byla plná novinek z řaď luxusních a supersportovních vozů. Aston Martin nechtěl zůstat pozadu. A tak světu konečně předvedl nástupce dnes již poměrně stařecké DB9. Dobrá zpráva pro milovníky AM, nový Aston Martin DB11 si ponechal spoustu designových prvků z prototypu pro poslední bondovku Spectre. Designově je DB11 konečně rozpoznatelná od ostatních vozů. Kdo totiž těmto britských vozům moc neholduje, vždy měl problém je od sebe rozpoznat. DB 11 tomu nastolila přítrž. Design není jediná změna v ideologii Astonu. Nová DB11 dostala velkou dávku technologii, jako výsuvné křídlo, které když přesáhnete určitou rychlost zvětšuje přítlak vozu, zároveň funguje podobně jako u McLarenu, tedy při prudkém brzdění dělá vzduchovou brzdu. A co bude vozit pod svou kilometr dlouhou kapotou? Opět je to V12 to je pozitivní, jenže to co bude následovat již tak pozitivní není. Ano, objem se snížil na 5,2 litry a byl naboostován dvěma turby. Výkon krásných 447 KW, točivý moment 700 Nm. O přenos na cestu se stará skvělá převodovka ZF, která posílá výkon výhradně na zadní kola. Díky spolupráci Aston Martinu s Mercedes-Benz AMG bude DB11 v budoucnu i osazena osmiválcem známým například z AMG GTs.

Aston-Martin-DB11-at-Geneva3

Zdroj: GTSpirit

Aston-Martin-DB11-at-Geneva4

Zdroj: GTSpirit

Aston-Martin-DB11-at-Geneva5

Zdroj: GTSpirit

Aston-Martin-DB11-at-Geneva6

Zdroj: GTSpirit

Aston-Martin-DB11-at-Geneva8

Zdroj: GTSpirit

Aston-Martin-DB11-at-Geneva10

Zdroj: GTSpirit

Škoda auto poslední dobou jde technologicky hodně dopředu. Vždyť na ženevském autosalonu oznámili, že plánují výrobu autonomních vozidel a zároveň chtějí nové vozy co nejvíce osazovat hybridními a elektronickými jednotkami. Což, se nám pravověrným petrolheadum nelíbí. Na druhou stranu je dobře, že Škoda se chce co nejvíce posouvat. Do Ženevy Škoda přivezla taky jeden velice významný koncept, který by měl mladoboleslavské automobilce otevřít úplně nový trh. Yeti byl pro Škodu obrovský krok ku předu a díky němu se pracuje na opravdovém SUV. Pokud nejste úplně mimo realitu, jistě jste někde na netu zaznamenali informace ohledně chystaného kompaktního SUV s názvem Kodiaq. Škoda Vision S je taková před ukázka sériového vozu. Nám osobně se velice líbí a pokud VW groupe nerozhodne jinak a ponechá Škodě tento krásný design, věříme že nové SUV bude ve své třídě velice oblíbené. Nehledě na to, že by se ceny měli pohybovat v cenovkách SuperB. Otázka zní a co pohonné ústrojí. Světem se proslýchají informace o nové 1600 ccm právě pro Kodiaq. Bože, jen to ne!

12764632_1026274070778043_776700304573859711_o

Zdroj: Škoda Auto

12795246_1026274034111380_3182309153095248187_o

Zdroj: Škoda Auto

12698343_1026274007444716_2806494205231714101_o

Zdroj: Škoda Auto

12719085_1026274170778033_1313924664267401126_o

Zdroj: Škoda Auto

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Vysoká estetika v kolekci Ermenegildo Zegna Couture jaro/léto 2016 Vysoká estetika v kolekci Ermenegildo Zegna Couture jaro/léto 2016 Když Stefano Pilati mluvil o kolekci Ermenegildo Zegna Couture na jaro a léto 2016 ještě před jejím uvedením, použil výraz sexy krejčovina.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!