Autosalon Ženeva 2016: Ve sportovním duchu

Publikováno: 29.03.2016 08:12 | Jakub Matulík

Ženevský autosalón je již minulostí a tak je potřeba si připomenout největší novinky, které se zde letos předvedli. Kdybychom měli psát o všech nových modelech, tak tady budeme do zítřka a stejně neobsáhneme veškeré novinky. My se jako vždy zaměříme na TOP 10 nejlepších a nejzajímavějších aut, které se v Ženevě předvedli.

Abarth 124 Spider

Nebudeme zastírat, že milujeme kabriolety. Přece jen jízda s otevřenou střechou, je to nejlepší co můžete dělat, pokud teda neprší, nebo nesněží. Velice nás potěšilo, když Fiat přiznal, že koketuje s oživením označení 124 Spider. Aby taky ne, jedná se totiž o ikonické vozítko. Opravdový konkurent MX5 na trhu dlouho chyběl. A chybět bude ještě do září letošního roku. Kdy se oficiálně Abarth 124 spider začne prodávat. Na první pohled je vidět, že toto auto pochází z Itálie. Typicky dokonalý vzhled podtrhuje supermoderní vzhled předních světlometů. Pokud někoho napadá, že má něco příbuzného se zmíněnou MX5, má pravdu. Koncept vozu je totiž takřka totožný. A co sedí pod pěkně tvarovanou kapotou? Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1400ccm. Tento prcek produkuje úcty hodných 125kW (ve verzi Abarth). I když nám je líto přeplňovaného motoru, tak se tento vývoj dal čekat. I tak se nám nový Fiat líbí a měl by místo u nás ve vysněné garáži.

Abarth-124-Spider-1

Zdroj: GTSpirit

Abarth-124-Spider-2

Zdroj: GTSpirit

Abarth-124-Spider-3

Zdroj: GTSpirit

Abarth-124-Spider-4

Zdroj: GTSpirit

Abarth-124-Spider-5

Zdroj: GTSpirit

Abarth-124-Spider-6

Zdroj: GTSpirit

Lamborghini Huracán LP 610-4 Avio

Lamborghini miluje limitované edice svých baby aut. Gallardo, mělo spoustu zajímavých edicí, které měly velký úspěch. Dalo se tedy čekat, že mladší bráška Huracán, dostane dřív nebo později, nějakou speciální edici. A je to tady, na Ženevský autosalón nedovezlo Lamborghini pouze výroční Centario. Ale i edici Avio pro Huracán. Dámy a pánové přijíždí Lamborghini Huracán LP610-4 Avio. Název Avio připomíná fanouškům fakt, že Lamborghini využívá pro tvorbu svých aut design ze stíhacích letounů. Na rozdíl od „běžného“ Huracánu se Avio liší dvojicí pruhů vedoucí přes celé auto. S tou ladí i další detaily. Na dveřích se objeví nápis L63, což značí název automobilky a rok založení. Pruhy nejsou všechno. Další odlišností je lakování karoserie. Jako základ si pro tento model Lambo vzalo svou šedou perleť s názvem Grigio Falco, ale tu můžete změnit na matnou modrou, šedou anebo jedovatě zelenou. Vše ostatní si můžete individualizovat podle vlastního gusta. První modely vyjedou v létě 2016.

Lamborghini-Huracan-Avio

Zdroj: GTSpirit

Volkswagen-Group-Night58

Zdroj: GTSpirit

Volkswagen-Group-Night59

Zdroj: GTSpirit

Volkswagen-Group-Night60

Zdroj: GTSpirit

Volkswagen-Group-Night61

Zdroj: GTSpirit

Volkswagen-Group-Night62

Zdroj: GTSpirit

Chevrolet Corvette Grand Sport

Nová Corvette vzbudila velké pozdvižení na minulém a předminulém veletrhu. Aby taky ne, jedná se totiž o americký muscle, jenže tak nějak po evropsku. Co tím myslím? Už jste někdy seděli v americkém autě? Třeba právě ve staré Corvettě? Ne? Tvrdé plasty, které vržou, kilometrová kapota, která nesedí tak jak má. Volant se po par měsících používání skoro rozpadne a tak se dá pokračovat hodně dlouho. Jenže, nová Vette je jiná. Je krásná, je uhlazená, je plná nových technologii, je hliníková, vypadá božsky a funguje ještě líp. Na letošní Ženevu Corvette dovezl ještě našlapanější model. Vette Grand Sport má totiž závodnické kořeny a je to vidět na první pohled. I když není tolik hardcore jako Z06, tak i Grand Sport vypadá opravdu nazlobeně. Co se skrývá pod kapotou? Klasický atmosférický osmiválec LT1 o objemu 6,2litru. Ten produkuje výkon 466 koní. Tento výkon je spojen se zadní nápravou výhradně novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Nově je celkově přepracovaný podvozek. Kdy Grand sport je posazen na magnetické tlumiče s novými pružinami a stabilizátory. Samozřejmostí je elektronicky řízený samosvorný differencial. Upřímně nová Corvette ukázala, že i americké automobilky umějí dělat opravdová auta. My jsme s ní absolutně nadšeni a určitě má místo u nás v redakční garáži. Grand Sport se bude prodávat v klasické paletě barev, kterou nabízí Vette i na základní verzi a měli by se začít prodávat na podzim letošního roku.

2017-Corvette-Grand-Sport-1

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-2

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-3

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-4

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-5

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-6

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-7

Zdroj: GTSpirit

2017-Corvette-Grand-Sport-8

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz AMG C 43 Cabriolet

Z říše supersportovních vozů se přesuneme do trošku nižší, ale o to více oblíbené třídy. Mercedes-Benz je všeobecně znám svou kvalitou a funkčností. Do Ženevy přivezl Mercedes více méně veškerou paletu svých překrásných vozů. Nás nejvíce zaujal zcela nový kabriolet, který je postavený na zcela přepracovaném C-Class. Než se dostaneme k technice, musíme přiznat, že jsme se do něj na první pohled zamilovali. Velice atraktivní tvar korespondující s současným designovým trendem MB. Záď trošku připomíná současné S-Class v kupé. A je opravdu nádherný. BMW M4 Cabro či Audi s5 Cabrio, by se měli třepat hrůzou. A co má tento krasavec pod kapotou? Celou škálu motorů, ale nám se nejvíce zamlouvá ten s kódovým názvem 43. Tedy dvakrát přeplňovaná V6 o objemu 3 litrů. Toto ústrojí vytváří až 362 koní. Klasikou u nových Mercedesů je automatická devítistupňová převodovka, která tento krásný výkon přenáší bud to pouze na zadní nápravu, nebo jej můžete mít také all wheel drive. Nové „Céčko“ se bude prodávat až ke konci letošního roku. My za něj Mercedesu velice tleskáme, protože jsem se do něj bezvýhradně zamilovali.

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet1

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet2

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet3

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet4

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet5

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet6

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet7

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet8

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet9

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet10

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet11

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet12

Zdroj: GTSpirit

Mercedes-Benz-C-Class-Cabriolet13

Zdroj: GTSpirit

Ferrari GTC4 Lusso

Když Ferrari poprvé ukázalo, že kromě supersportovních raket, dokáže i dost slušně přepravit 4 lidi, v krásném dvanáctiválcovém „hatchbacku“, celý svět hejtoval jak mohl. Ovšem, pravda je taková že Ferrari FF je jedno z nejprodávanějších Ferrari všech dob! Na letošní Ženevě přišla nová generace tohoto ultimátního gtčka. To kromě vzhledu a technologii dostalo i nový název. Dámy a pánové, přijíždí GTC4 Lusso. První velká novinka, je řízení obou náprav. Samozřejmostí je potom pohon všech kol. Velké potěšení tkví pod dlouhou kapotou. Po vzoru 488 či Californie T, se všichni nadšenci báli, že nové Ferrari přijde o svůj pověstný uřvaný V12 motor. Naštěstí se tak nestalo a tak nové GTC4 Lusso má pod svou kapotou 6,3 litrový dvanáctiválec, který přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku přenáší výkon 508kW na obě nápravy. Maximální rychlost tohoto luxusního GTčka je stanovena na 355 km/h. Z nuly na sto kilometrovou rychlost to stihne za 3,2 vteřiny. A to už na auto, které pohodlně uveze 4 lidi na dovolenou, jsou moc pěkné čísla. Zevnějšek prošel mohutnou změnou, hlavně přední část vypadá skoro totožně jako dvoumístná variace F12. Záď vozu taktéž prošla kosmetickou změnou, která by měla pomoct zlepšit aerodynamiku. Největší změnou ovšem prošel interiér vozu. Aneb, technologie kam se podíváš. Nový display, který dneska již koresponduje s apple car play. Barevný display, pro spolujezdce, který dnes dokáže informovat spolujezdce o spoustě informací. Nově přepracovaný volant a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Well done Ferrari!

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20161

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20162

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20163

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20164

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20165

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20166

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20167

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20168

Zdroj: GTSpirit

Ferrari-GT4C-Lusso-at-Geneva-20169

Zdroj: GTSpirit

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Stojí nový iPad Pro za to? Stojí nový iPad Pro za to? Větší. výkonnější a jako vždy naprosto dokonalý. To je nový iPad Pro, který byl představen značkou Apple v září minulého roku... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!