Bentley Mulsanne Speed 2015

Publikováno: 18.09.2014 06:22 | Jakub Matulík

Automobilová značka Bentley, největší konkurent Rolls Royce, jehož vedení má na starosti VW koncern, se rozhodla, že její největší limuzína Mulsanne, je málo luxusní a hlavně pomalá. Proto na pařížský autosalón, doveze nejnadupanější verzi této limuzíny.

JL4_4368_2_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_4293_2

Zdroj: Bentley Motors Press

Pod kapotou na vás čeká neskutečně obrovská dvakrát přeplňovaná V8. Když neskutečně velká, tak opravdu neskutečně velká. Má totiž objem 6,75 litru. Tento velký motor produkuje 530 koní a 1100 Nm při 1750 otáčkách. Pro některé je tento motor známý. Ovšem v novém Mulsanne čekejme kompletně přepracovanou spalovací komoru, nové vstřikovače paliva, nové svíčky nebo upravený kompresní poměr.

JL8_7983_2

Zdroj: Bentley Motors Press

Z nuly na sto za 4,9 vteřin, maximální rychlost 305 km, kombinovaná spotřeba potom činní 14,6 litrů, což na tak velký motor a těžké Bentley není vůbec špatné číslo. Převodovka je osmistupňový automat, který je přepracovaný tak, aby dokázal po sešlápnutí pedálu, okamžitě dodávat co největší sílu. Další novinkou potom je mód S, který udržuje otáčky nad 2000 za minutu, aby mohla turba co nejrychleji reagovat a dodávat co nejvíce síly.

JL4_5376_2

Zdroj: Bentley Motors Press

Pokud se díváte na fotky, určitě vidíte změny, které vrcholná verze Mulsanne prodělala. Nerezové mřížky v masce a na nárazníku, zatmavené přední i zadní světlomety, 21 palcové kola, u kterých si bude majitel moct vybrat, jestli mají být lakovaná, broušena, nebo zatmavena atd. Staronovou věcí u Bentley Mulsanne, je potom nastavení samotného auta. Verze Speed má 4 druhy nastavení jednotlivých funkcí. Například vzduchové odpružení, jemnější či ostřejší řízení. Už v sérii jsou přednastaveny dva režimy. Comfort a Sport.

JL8_7655_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7906_2

Zdroj: Bentley Motors Press

Jak už názvy napovídají, režim Comfort je hlavně pro delší trasy, je tedy měkčí, řízení je lehké a auto je tedy mnohem pohodlnější. Režim Sport je (podle mého) na největší limuzíně od Bentley trochu nesmysl. Nabízí ostřejší řízení, tužší pérování a náchylnější plynový pedál na dotek boty. Dále je tu režim Custom, kde si řidič může nastavit své auto podle svého gesta a své nastavení si uložit pro příště. Cena nového Bentley bude oznámena na pařížském autosalónu.

Jak se vám líbí sportovní limuzína od Bentley? Není to nesmyslný marketingový tah? Ano, máme na světě ultrarychlé a hlasité Maserati Quatroporte nebo Mercedes-Benz S 63AMG. Ale je to ta správná cesta?

JL8_7676_2_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_4368_2_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_4293_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_5220_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_5320_1_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_5376_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL4_5841_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7676_2_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7655_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7906_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7960_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7977_2_2

Zdroj: Bentley Motors Press

JL8_7983_2

Zdroj: Bentley Motors Press

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!