Bezstarostná jízda s Volkswagen Beetle Cabrio

Publikováno: 30.07.2014 14:56 | Dagmar Klimovičová

Když šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn před pár dny oznámil v hale 11 wolfsburské továrny potřebu zavedení úsporných opatření, měla jsem pocit, že špatně vidím. Zisky prý nejsou takové, aby stíhaly pokrýt budoucí expanzi, takže se budou škrtat modely. Osobně doufám, opravdu hodně intenzivně, že broukovi bez střechy se škrty vyhnou, protože tohle auto je skutečná ikona značky VW. Tvar karoserie, který původně navrhl Ferdinand Porsche dodnes vyloudí úsměv na tváři i tomu nejmrzutějšímu policajtovi. A když budete mít kliku jako já, odpustí vám i pokutu. Ale musíte ho nechat, aby si vyzkoušel „jak se skládá střecha a vážně to trvá jenom 10 sekund slečno?“ Vážně, a dokonce to jde i za jízdy, pokud nejedete rychleji než 50 km/hod.

vw_beetle_2014_13

Zdroj: Menstyle

vw_beetle_2014_14

Zdroj: Menstyle

vw_beetle_2014_15

Zdroj: Menstyle

Když jsem nedávno psala o Beetle GSR, byla jsem nadšená. Když píšu dnes o Beetle Cabrio, moje pocity se dají jen těžko shrnout do jednoho slova. Testovaný kabriolet pohání 160 koní benzínového čtyřválce a jejich výkon převádí na přední nápravu příjemný automat DSG. V praxi to znamená, že temné bručení motoru doprovází legrační zvuk meziplynu a když si nedáte pozor, nebo se naopak „budete chtít ukázat“, při rozjezdech vám sem tam zahvízdají pneumatiky.

První věc, kterou uděláte po nasednutí do kabrioletu, pokud tedy zrovna nelije jak z konve, že stáhnete střechu. Bylo krásné slunečné úterní odpoledne, teploty v Praze se pustily do tropických výšin a já jsem si tedy mohla pustit vítr do vlasů (už by měl vážně někdo vymyslet pro kabrouše jiný příměr, tohle fakt píšou všichni). Střecha se poslušně složila na zádi a já jsem konečně vyjela.

vw_beetle_2014_17

Zdroj: Menstyle

Beetle Cabrio je víc než jenom stylové auto, u kterého by technologie a výbava ustupovaly designu. I když interiér nepůsobí nikterak výjimečně a opět potvrzuje teorii o příslovečné německé strohosti a sázce na praktičnost, stejně se vám bude líbit. Nic vás v něm neruší, všechno je příjemně uspořádané tak, aby se vám auto dobře ovládalo. Z auta je výborný výhled, a to navzdory poměrně širokým sloupkům a nízkým oknům. Malá výtka by šla pouze na adresu opravdu malého zpětného zrcátka uvnitř vozu.

vw_beetle_2014_18

Zdroj: Menstyle

vw_beetle_2014_16

Zdroj: Menstyle

Co se „pracoviště řidiče“ týče, to je navrženo stejně jako u jiných malých aut této značky. Přístrojová deska je složena ze tří kruhových stupnic a svým pojetím se hodně podobá nejmenšímu modelu značky – Volkswagen Up!. Podobný je také tříramenný volant s vespod plochým věncem a kulatým středem. Na volantu najdete tlačítka pro ovládání audiosoustavy, telefonu a tempomatu. Pod volantem jsou na první pohled schovaná pádla pro případ momentálního záchvatu mluvit automatu do řízení. Osobně jsem je zkusila jen jednou, není to potřeba ani když potřebujete hodně zrychlit třeba při předjíždění. Stačí zařadit „S“ a o zbytek se postará řídící jednotka. Když je řeč o místu pro řidiče, je potřeba zmínit se o sedadlech. Ta jsou nejen pohodlná s velmi dobrým bočním vedením, ale díky dají se nastavit tak, že se do tak malého auta pohodlně vejde i člověk se 190 cm, případně se 180 a podpatky.

vw_beetle_2014_19

Zdroj: Menstyle

vw_beetle_2014_20

Zdroj: Menstyle

vw_beetle_2014_21

Zdroj: Menstyle

Volkswagen Beetle Cabrio už dávno není jenom auto pro holky. Pravda není to vrchol praktičnosti a nedokáže vám svojí užitnou hodnotou kompenzovat vlastnosti kombíka, ale kvůli tomu si ho stejně kupovat nebudete. Je to hravé auto na krásné letní vyjížďky do přírody nebo noční toulky městem. Taková půlnoční káva na nábřeží s hvězdami nad hlavou má taky něco do sebe...

vw_beetle_2014_15

Zdroj: Menstyle

Technické údaje · Volkswagen Beetle Cabrio

Motor · 1,4 TSI, 118 kW, 160 koní

Převodovka · sedmistupňový automat DSG

Kombinovaná spotřeba · 6,8 l/100 km

Maximální rychlost · 206 km/h

Rozměry (délka/šířka/výška) · 4 278 / 2 021 / 1 486 mm

Hmotnost pohotovostní · 1 454 kg

Objem zavazadlového prostoru · 225 l

Cena · 673 000 Kč

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!