BMW M3 Sedan & M4 Coupé

12.12.2013 16:27 | Jiří Hofbauer

S premiérou nových modelů BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé ukazuje BMW M zcela novou cestu vysokovýkonných sportovních vozů. Filozofie BMW M se tak naplno uplatňuje rovněž v páté regeneraci sportovního vozu M3. Předchozí čtvrté generace BMW M3 Coupé se prodalo více než 40 000 kusů a nové BMW M4 Coupé na toto číslo hodlá navázat. Nové označení M4 je logickou změnou, použité číslo v názvu odkazuje na modelovou řadu, z níž je tento automobil odvozený. V této generaci je to poprvé, co se současně kromě provedení Coupé představuje také čtyřdveřový model.

Čtyři generace BMW M3 se vyznačovaly spojením genů ze světa motoristického sportu a každodenní použitelnosti, které společně vytvářely velmi emotivní celky. Srdcem každého vozu BMW M je silný motor. V tomto případě je řeč o novém přeplňovaným šestiválci, který v sobě kombinuje charakter vysokootáčkových jednotek se silnými stránkami přeplňovaných motorů.

Vysokootáčkový řadový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo, který byl vyvinut speciálně pro modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé, disponuje nejvyšším výkonem 317 kW/431 koní. Točivý moment 550 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček a předchozí generaci BMW M3 převyšuje o téměř 40 procent. Současně se podařilo dosáhnout účinného snížení spotřeby paliva, o přibližně 25 procent. BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé jsou připravené zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,1.

Pro zvýšení dynamiky a také hospodárnosti došlo ve srovnání s modelem předchozí generace ke snížení hmotnosti o přibližně 80 kg. Díky inteligentně navrženým konstrukčním řešením dosahuje pohotovostní hmotnost BMW M4 Coupé pouhých 1497 kg. Samozřejmostí je intenzivní používání dílů z uhlíkových kompozitů a hliníku na mnoha částech karoserie a podvozku. U obou modelů nechybějí ani střechy z uhlíkových kompozitů.

Během vývoje tyto vozy strávily tisíce okruhů na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring, což jedna z nejnáročnějších tratí na světě. Důkladný vývoj dal vzniknout dvojici vysokovýkonných sportovních vozů, které v otázkách celkového konceptu stanovují nové standardy.

Jedním z primárních cílů vývoje nových modelů byly jejich prvotřídní schopnosti při jízdě na závodním okruhu. I z tohoto důvodu jsou nové modely vybavené vyspělým systémem chlazení, který zajišťuje optimální teplotu motoru, turbodmychadel i převodovky za všech okolností.

Inženýři BMW pracovali během vývoje a hledání optimálního naladění jak s techniky, tak s profesionálními závodními piloty divize BMW Motorsport. Na Nordschleife okruhu Nürburgring proto prováděli extenzivní testy jezdci BMW pro šampionát DTM – Bruno Spengler a Timo Glock.

2015-BMW-M3-Sedan-and-M4-Coupe-front 2

Zdroj: motortrend.com

BMW_M3_sedan_1

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_2

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_3

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_4

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_5

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_6

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M3_sedan_7

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_1

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_2

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_3

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_4

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_5

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_6

Zdroj: BMW Group PressClub

BMW_M4_coupe_7

Zdroj: BMW Group PressClub


Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!