Bottega Veneta se propletla k miliardě dolarů

Publikováno: 01.03.2013 19:06 | Jiří Hofbauer

Francouzská nadnárodní holdingová společnost PPR (dříve Pinault-Printemps-Redoute), která ve svém portfoliu má luxusní značky jako Gucci, Puma, Stella McCartney, Alexander McQueen, Balenciaga, Saint Laurent Paris, Boucheron, Brioni nebo Girard-Perregaux (a další značky z více jak 120 zemí světa), slaví velký úspěch. PPR se zúročila investice do koupi výrobce luxusního koženého zboží a ready-to-wear módy Bottega Veneta, jejíž výnosy z prodeje za rok 2012 poprvé překonaly hranici miliardy dolarů. Společnost Bottega Veneta se tak stejně jako Coach, Michael Kors a v posledních letech i Louis Vuitton, Chanel, Gucci, Cartier, Hermes, Burberry, Prada, Dolce & Gabbana nebo Dior zapsala do skupiny miliardářských společností.

Milníkem počátku úspěchu je podle obchodního ředitele (CEO) Marca Bizzarriho tvůrčí uvažování a inovativní brand marketing Tomase Maiere, kterého v roce 2001 doporučil na pozici uměleckého ředitele společnosti Bottega Veneta Tom Ford. Z Bottega Veneta, nováčka, který ještě před deseti lety byl téměř na pokraji krachu, je dnes stal klenot holdingu PPR. Bottega Veneta je tak po Gucci druhým nejúspěšnějším dítětem PPR.

Velký díl na úspěchu nese nejen propagace, ale především neotřelé produkty a techniky. Technika proplétání intrecciato vznikla v už v roce 1960. Veneto, region původu značky, byl však primárně zaměřen na práci s látkou a nikoliv kůží. Tahle technika se osvědčila především proto, že byla daleko pevnější a odolnější. Proplétaný design tak vnesl na trh přesycený monogramy svěží italský vítr.

Síla Bottega Veneta a jejího úspěchu je v tzv. tichém luxusu. Na výrobcích neuvidíte okázalý font ve zlatě, který neskromně hlásá kde jste koupili. Zatímco značky jako Versace nebo Dolce & Gabbana sázejí spíše na jednosezónní design, Bottega Veneta je v tom ohledu ekonomičtější. I když je klišé hledat za vším ekonomickou situaci, na tomhle svůj podíl burzovní indexy prostě mají. Snad právě ty zapříčinily, že lidé začali vyhledávat kvalitnější a tím i trvanlivější a užitnější zboží. Užitností není myšlena jen aktuální módnost, ale i kvalita. Jednoduše řečeno, když už si koupíte tašku za 60 tisíc chcete aby vydržela víc než jednu sezónu. A to nejen co do trendovosti, ale že s vámi zvládne (fyzicky) objet půlku světa.

I když objem Bottega Veneta na trhu roste tiše, je to současně růst stabilně expanzivní. Útočí na tradiční trhy jako Evropa a severní Amerika, ale daří se jí i v Asii. Právě tento trh tvoří celkem 50 procent všech tržeb značky. Navíc asijský trh je ten, který upřednostňuje tichý, ale o to dražší luxus (až na Harajuku čtvrť – jistě). I když cena není vidět, znalec kvalitu pozná.

Necháte si p(r)oplést hlavu?

Intrecciato Light Calf Informale Bag   $ 2,950

1

Intrecciato VN Document Case   $ 970

2
Hodnocení článku:



Komentáře

Jan Palach: oheň, který probudil lidi Jan Palach: oheň, který probudil lidi Změny nejsou jednorázové akce. Možná jejich akutní provedení, ale ony samotné jsou trvalým procesem. V roce 1969 hlas lidu nepřekonal... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!