Brněnský Motosalon předčil očekávání

Publikováno: 11.03.2014 15:46 | Jakub Matulík

Vítá Vás Brněnské výstaviště,“ uvedl hlas návštěvníky Motosalonu do pavilonu P, který je jedním z nejnovějších přírůstků na Brněnském veletržním výstavišti. Musí se uznat, že pavilon P je opravdu velký a moderní. I když pořádat Motosalon jen v jednom pavilonu je, řekněme hraniční. I tohle je důkaz, jak se v Česku daří prodeji motorek. Nicméně rozhodně bylo na co koukat.

motosalon_0

Zdroj: BVV - Motosalon

Honda

Honda je moje srdcová záležitost, takže mě potěšilo, že jsme hned ze startu narazili na motokrosové a dakarské stroje. Jaké překvapení bylo, že zde Honda vystavovala CRF 450R, na kterou ovšem bylo zakázáno sedat a vlastně se jí vůbec dotýkat. Ostatní modely z motokrosové edice zde nebyly vystavené, i když Honda letos představila kompletně předělanou a dá se říct převratnou CRF 250R.

Co ovšem potěšilo jistě oko každého milovníka, byl dakarský speciál. Je neskutečný, když si člověk představí, co takový stroj dokáže a jakým obrovským vývojem z půl tunové motorky toto odvětví prošlo. Dnes se jedná o krásnou motorku, která je lehká a plně funkční.

motosalon_1

Zdroj: BVV - Motosalon

Další zástavka byla u nahatých modelu CB. Honda přestala vyrábět svůj slavný Hornet a představila kompletně inovovanou sérii motorek. Slabší model CB500, tato skoro 40kw motorka,vypadá úplně skvěle, přebral lehce vzhled vrcholného CB 1000, ovšem technika je kompletně nová. Honda se vrátila k nižším obsahům, pravě kvůli nový nařízením EU a tímto strojem dala příležitost začínajícím jezdcům, aby našli svou dokonalou mašinu. Hornet zmizel a nahradil ho nový model CB 650. Na první pohled vidíte agresivnější vzhled, ale hlavně klasickou vidlici. Cože? Na moderní vidlici není upside?

motosalon_2

Zdroj: BVV - Motosalon

Trošku skepticky si sedám na CB 650. WOW, jak krásně funguje! Ano, dalo se čekat, že bude skvěle fungovat, ale až tak? Honda překvapuje, stejně si ale myslím, že tuhost, kterou má právě obrácená vidle, nikdy nemůže klasická vidle nabídnout. Ovšem, vedle stála moje srdcová záležitost. Honda CB 1000 je z mého pohledu nejhezčí litrový naháč na světě. Díky bohu, zde se žádné závratné novinky neudály. Honda nabídne pouze nové barevné varianty a taky lehce přemapovanou jednotku a upravený motor. Ovšem, to opravdu málo kdo pozná. Sportovní modely se také v podstatě nezměnily a po pravdě, ani nevím co by se na těchto modelech mohlo měnit. Honda také předvedla na výstavě několik skútrů a také menší výstavu cruiserů neboli čoprů. Zde byl představen nový Shadow, který může klidně konkurovat HD a podobným renomovaným značkám, které se specializují na toto odvětví.



Kawasaki

Kawa měla letos menší stánek hned vedle Hondy, kde na se strhávalo pozornost šíleně futuristické Kawasaki Z1000. Přišlo cvaknutí startéru a ve vteřině naskočil litrový čtyř válec. Po chvilkovém tůrování všude voněl spálený benzín. Kawa zde představila celou svou Zetkovou sérii, která designově vychází z masky predátora a je pověstná svým future designem. Já osobně jsem v téhle řadě nenašel nijak extrémní zalíbení. I když věřím, že své kupce si najde. Pro mě jsou Zetka moc mohutní naháči a nějak se na nich necítím dobře, ale technika i jízdní vlastnosti jistě budou výborné.

motosalon_3

Zdroj: BVV - Motosalon

Vynechat nešlo pověstné japonské Ninje. Všichni je znají, dokonce i ti, kteří neznají žádnou jinou motorku tak Ninja ano. Kawa nepřinesla žádnou extrémní viditelnou změnu, což je asi dobře, protože i tak jsou dokonalé. K vidění zde byli vidět i mx speciály, na které opět nebylo možné si sednout. Ani u nich se od minulé sezóny vlastně nic nezměnilo.

motosalon_4

Zdroj: BVV - Motosalon



Yamaha

Yamaha měla zaručeně nejmenší výstavní plochu z japonských motorek. I tak zde byly k vidění pěkné kousky. Řada Fazeru neboli FZ je povedená a podle čísel se i skvěle prodává. Naháče celkově mají velkou oblibu a proto se není čemu divit, že Yamaha má celou řadu nahatých strojů, které stojí za to vidět. Mě osobně nejvíce baví FZ8, což je takový správný střed mezi litrovým a šestkovým motorem. Jelikož jsem měl možnost na FZ8 párkrát sedět, musím říct, že se jedná o skvělou mírumilovnou motorku, která dokáže nabídnout skvělý výkon, ale zároveň je user friendly.

motosalon_5

Zdroj: BVV - Motosalon

Co mě fakt nebaví jsou sportovní modely. R1 bývala modlou každého mladého kluka, díky své krásné futuristické masce připomínající zmiji. Jenže čeho je moc, toho je příliš. Za mě osobně to Yamaha přehnala a současný vzhled Rkových modelů mi prostě nesedí. Další věc, kterou chápu, a pro mě je opravdu nepříjemná, je velikost R6. R6 je spíše okruhový speciál, který je tak malý, že se na něj skoro nevlezu. Dál jste mohli ve stánku Yamahy vidět zapáskované místo, ve kterém byly vystaveny závodní stroje. Replika Jorgeho M1, laminátová R1, motokrosový speciál YZ-F 450 Jirky Čepeláka a také supermotárdový speciál Tomáše Trávníčka. Samozřejmostí je výstava Chopperu a také jednoho šíleného customu, který opravdu stojí za zhlédnutí. Je postaven z klasické 1300 a upravený italskou firmou.

motosalon_6

Zdroj: BVV – Motosalon

motosalon_7

Zdroj: BVV – Motosalon

motosalon_8

Zdroj: BVV - Motosalon

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!