Chanel Shopping Center... vážně?

08.03.2014 09:00 | Václav F. Mensa

Karl je jediný, kdo dělá přehlídky v Grand Palais. Už ani nemusíte říkat Chanel. Ano, on sice navrhuje pod hlavičkou Chanel, ale vzhledem k jeho pozici supercelebrity, každá značka, pro kterou něco udělá, se stane jen labelem legendy Karl Lagerfeld.

Celá dlouhá léta oslňoval geniálními výtvory. Jeho Haute Couture bere dech, prêt-à-porter nás nutí ke koupi. A doplňky si kupují všichni, protože to je aspoň malý kousek luxusu.

Jeho přehlídky jsou nákladnější než přestávky na Superbowl a nápaditější než oscarové sci-fi filmy. Jednou nechal do Grand Palais dopravit kus ledovce, jednou dvacetimetrové Chanel sako. Poslední z velkých počinů byl rozzářený globus s vlaječkou za každý butik Chanel.

Je už ale na pováženou, jestli excentrické "Chanel Shopping Centre" zachrání poněkud průměrnou kolekci. Tedy, pro většinu návrhářů naprostý vrchol tvořivosti. U Karla je to slabý průměr.

Když se Mademoiselle Chanel vrátila ze Švýcarského exilu po druhé světové válce, uvedla kolekci, kterou kritika strhala. I sám Karl o ní po letech řekl, že to bylo "ošoupané, upatlané a jak z kantorčina šatníku." Proč tedy, když ví co rozhodně nebylo dobře, udělá kolekci, která je podobně nenápaditá a unylá? Barvičky stejné střihy. A ani božská Cara Delevigne nespasí laciný look.

V celé přehlídce se objevily pastelové barvy, geometrické vzory, levně vypadající pletenina a umělá kůže. To už samo o sobě je zahrávání s ohněm.

Je s podivem, že každý je oslněný jeho nápadem udělat přehlídku jako nákup, ale nikdo se nevěnuje kolekci. Možná jsme si tak navykli na jeho genialitu, že už odmítáme vnímat cokoliv jiného. Horší možnost je ta, že sám Karl je tak utvrzený ve své nenahraditelnosti, že se už odmítá snažit jen nám, jako božstvo předkládá to, co je dobře.

Doufejme, že to byl jen chvilkový výkyv a že se při příští přehlídce vrátí.

chanel_FW_14_1

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_2

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_3

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_4

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_5

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_6

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_7

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_8

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_9

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_10

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_11

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_12

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_13

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_14

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_15

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_16

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_17

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_18

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD

chanel_FW_14_19

Zdroj: Chanel Facebook, Karl Lagerfeld Facebook,Vogue UK, WWD


Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!