Čistá energie Porsche 918 Spyder

15.09.2013 13:19 | Jiří Hofbauer

Vůz, který představuje začátek nové éry automobilky Porsche, stanovuje nová technologická měřítka podobně, jako tomu bylo před padesáti lety na IAA, kdy se představil tehdy neobyčejně novátorský typ 911. Porsche 918 Spyder na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu opět překypovalo energií.

V rámci IAA se veřejnosti představí také limitovaná edice 50 years 911. Automobil, který je postaven na základě modelu 911 Carrera S a spojuje v sobě tradiční prvky s nejmodernějšími technologiemi.

Zcela výjimečná kombinace výkonnosti a hospodárnosti je stále tajnou zbraní společnosti Porsche na cestě ke stále novým prodejním rekordům.

Matthias Müller, prezident a CEO společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, k tomu říká: „Od ledna do července jsme po celém světě prodali 95 300 vozů. To znamená za prvních sedm měsíců v meziročním srovnání nárůst o 17 %. Pevně věříme, že na konci roku 2013 dodáme více automobilů než v minulém roce. Jsme připraveni na další rekordní rok – a to i přesto, že aktuální ekonomická situace má daleko ke spokojenosti.“

Rok 2012 byl pro Porsche vůbec nejúspěšnějším rokem v celé historii značky. Společnost prodala 143 096 automobilů a vykázala tržby 13,9 miliardy eur.

Genetický plán: vysokovýkonný hybrid 918 Spyder

918 Spyder je pokračováním vývoje tradičního DNA značky Porsche v podobě přelomového sportovního vozu. Již od počátku je tento vůz vyvíjen jako vysokovýkonný hybrid, disponuje bezpříkladnou výkonností (má výkon supersportovního vozu s hodnotou 887 k) a přitom je schopen téměř bezhlučného pohybu jako elektromobil. Je schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 2,8 s, přičemž vykazuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 3,0 až 3,3 l/100 km. Hnací soustava typu 918 Spyder umožňuje pro pohon kombinovat spalovací motor s elektromotorem, a tím dále optimalizovat dynamiku vozidla.

Hybridní supersport navíc na trati Nürburgring Nordschleife dlouhé 20,832 km zdolal hranici sedmi minut a s časem 06:57 se stal nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Oficiálně se tak stává nejrychlejším členem slavného trojlístku - Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a 918 Spyder.

50 years 911

Od své premiéry v roce 1963 na autosalonu IAA je model 911 automobilovými nadšenci po celém světě považován za ztělesnění sportovního vozu. Na autosalonu ve Frankfurtu tento bestseller slaví své 50. jubileum a Porsche pro tuto příležitost připravilo limitovanou edici aktuálního typu 911 Carrera S. Vyrobeno bude pouze 1963 kusů tohoto modelu, což odpovídá ročníku, kdy se tato modelová řada představila veřejnosti. Automobily z této speciální edice se vyznačují bohatou výbavou a několika designérskými prvky evokujícími vozy z úvodních sérií.

Tyto velmi speciální modely exkluzivně spojují pohon zadních kol, který byl typický pro původní 911, s širokou karoserií, běžně vyhrazenou vozům s pohonem všech kol. Samozřejmostí je plochý šestiválcový motor boxer.

911 Turbo: maximální jízdní dynamika, minimalizovaná spotřeba

Prototyp první 911 Turbo se na IAA představil v roce 1973, jen deset let po premiéře původní 911. Na oslavu 40. výročí tohoto modelu Porsche připravilo premiéru nové generace modelu 911 Turbo a Turbo S, která je technologickým a dynamickým vrcholem celé modelové řady 911. Součástí technologického balíčku nových modelů je zcela nový pohon všech kol, aktivní řízení zadních kol, adaptivní aerodynamika,

LED světlomety a 560 koní plochého šestiválce, přeplňovaného dvojicí turbodmychadel. Tyto prvky stanovují technologický etalon pro závodní a supersportovní automobily určené pro každodenní používání. Jízdní dynamiku posunul na vyšší úroveň také aktivní systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který je určený pro kompenzaci naklánění karoserie a poprvé se představil právě v modelech 911 Turbo. Tento systém je součástí standardní výbavy modelu 911 Turbo S, do níž patří také paket Sport Chrono s dynamickými závěsy motoru a keramické brzdy PCCB.

04

Zdroj: Porsche

1233310_10151864027162668_1221499569_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1277204_10151864031917668_847147957_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1262764_10151864032637668_305282098_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1263914_10151864030757668_1664166629_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1264758_10151864030812668_1003208066_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1267735_10151864026972668_1894160336_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1274286_10151864032532668_1438268786_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1274905_10151864030287668_9311671_o

Zdroj: Porsche 918 Spyder, Porsche

1233139_10151867972782668_1635747313_o

Zdroj: Porsche

1263885_10151864031497668_902700236_o

Zdroj: Porsche

1278038_10151867972662668_1999524543_o

Zdroj: Porsche

1074692_10151864033637668_1485084378_o

Zdroj: Porsche

622795_10151867971267668_1071043442_o

Zdroj: Porsche

1239181_10151867972267668_1515328013_o

Zdroj: Porsche

1266560_10151867968532668_79188991_o

Zdroj: Porsche

1270926_10151867968937668_873978449_o

Zdroj: Porsche

1268883_10151867973107668_784247823_o

Zdroj: Porsche

1268985_10151867974277668_1653059104_o

Zdroj: Porsche

1273554_10151867966762668_530384631_o

Zdroj: Porsche

859744_10151867963617668_1009281098_o

Zdroj: Porsche

1262463_10151867964562668_957238905_o

Zdroj: Porsche

1276296_10151867963872668_275446670_o

Zdroj: Porsche

IAA_2013_019

Zdroj: Porsche 911 Turbo S, IAA 2013, The Supercar Kids

IAA_2013_026

Zdroj: Porsche 911 Turbo S, IAA 2013, The Supercar Kids

IAA_2013_0211

Zdroj: Porsche 911 Turbo S, IAA 2013, The Supercar Kids

IAA_2013_0231

Zdroj: Porsche 911 Turbo S, IAA 2013, The Supercar Kids


Hodnocení článku:



Komentáře

Karel Hynek Mácha, české poezie pán Karel Hynek Mácha, české poezie pán Je skvělé, když víte, že Máj je lyricko-epická báseň a poprvé vyšel v roce 1836. Je ohromné, když se s někým můžete podělit... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!