Delast: určeno pro muže, kteří se nebojí ohlížet ani dívat vpřed

Publikováno: 02.07.2015 10:27 | Aktualizace: 03.09.2015 08:00 | Jiří Hofbauer

Muži se rádi obklopují věcmi, které o nich něco vypovídají. Přesněji věcmi, které odráží jejich osobnost, jsou nositeli jejich úspěchu a současně reflektují jejich život. Muži chtějí, aby věci, které se stanou součástí jejich života, reprezentovaly stejné hodnoty, jaké oni sami vyznávají. Na trh českého designu právě vstoupila nová značka Delast, která zaujme celou řadu mužů. Především proto, že každý kus, který vznikne v designovém studiu a následně se vyrobí v dílnách, je naprostý originál. Stejně jako jeho majitel.

delast_3

Zdroj: Delast

Prvotní myšlenka založit značku Delast vznikla na podzim roku 2014. A konečně letos začátkem června se na scéně českého designu objevil zcela nový a neotřelý projekt, za kterým stojí dvojice kreativních mužů David Hartl a Lukáš Balík. Jedná se o původní českou značku, s ryze tuzemským zastoupením. Filosofie je však mnohem hlubší a komplexnější, než jen vytvářet krásné produkty. Zakladatelé si kladou za cíl přinést jedinečné interiérové doplňky se schopností dostatečně odprezentovat své majitele.

„S Davidem jsme se potkali na VŠE a už tehdy nás spojovala slabost pro nadčasový design,“ říká Lukáš Balík, jeden ze zakladatelů značky. Zatímco Lukáš se věnuje především instalacím pro firemní prostředí, David hledá spíše extravagantní řešení pro soukromé účely. Oba značku Delast strategicky vedou a určují její směr. Současně ale přiznávají, že se obklopují skutečnými profesionály v oboru, kteří jejich vizi následně realizují. Zapojují tak dílny, kde se pracuje se dřevem, umělecké kováře a skláře.

„Chceme do interiéru vnést emoce. Ne jen dělat sterilní, nic neříkající design, ale vyprávět zajímavé příběhy,“ vysvětluje Lukáš a zaníceně pokračuje: „Přitahují nás neomezené možnosti, které projekt přináší. S takovou vizí a předpoklady jsme to s Davidem chtěli postavit. Baví mě propojovat jednotlivé světy a nebýt vázán obchodně na jeden konkrétní prostor.“

delast_4

Zdroj: Delast

Autoři projektu mapy titulují funkčním a především prezentačním designem. Pomocí magnetek můžete na mapách vyznačit pro vás důležité body, například obchodní partnery. Smyslem je demonstrovat vazby napříč celým světem a v případě byznys prostředí, ve vstupní hale ukáže, jak silným partnerem můžete být.

„Nejde jen o to, že je to pěkné. Smyslem bylo vytvořit něco jako výkladní skříň vašich vazeb ve světě. A míst. Nejen těch, které jste již navštívili, ale i na která se sníte podívat. Nebo třeba i lidí, které jste někde potkali,“ rozpovídal se David.

delast_1

Zdroj: Delast

O prvotní podobě každého z produktů rozhodují zakladatelé značky. Finální podobu všech produktů a detailnějšího zpracování pak konzultují s designéry. „Víme, co se nám líbí, ale zakládat designovou značku bez designérů prostě nejde,“ přiznává Lukáš. „Často se s Davidem zadrhneme na detailech, o kterých dovedeme debatovat celé hodiny. Pro nás jsou ale právě tyhle detaily hodně důležité.“

Proto spolupracují s řadou osobností v oblasti designu, kteří jim napomáhají formovat myšlenky značky. Veškerá výroba je spojená s kvalitními českými materiály a specializovanými partnery v různých segmentech. Současně nabízí možnost vyrobit mapu z exotických dřev, uměleckých skel i různých kovů.

delast_2

Zdroj: Delast

V sekci Collection můžete vybírat ze dvou základních variant, které lze dále podle přání zákazníka personifikovat – dřevěné řešení Oakland a skleněné Lake Louise. V blízké době značka nabídne i další materiály a varianty zpracování.

Zákazník však už teď může volit mezi různými velikostmi. Další možnou modifikací je výřez, který prvek reprezentuje. Kromě světové mapy, jsou designéři schopni zpracovat jen jeden kontinent, vybranou zemi nebo konkrétní město. Dále jsou schopni pracovat s barevnou škálou kovu a mořením dřeva.

Pokud by zákazník zatoužil po originálním návrhu, je možné vytvořit řešení na míru přímo do interiéru zákazníka. Toto řešení na míru reprezentuje sekce Bespoke, které nabízí širokou variaci materiálů i technologií zpracování a prezentace jako například podsvícená řešení.

„Delast je čistá kreativita. Něco, co před půl rokem bylo pouze na papíru, se nyní stává skutečností. Každý den přináší nové překážky, ale stejně tak příležitosti. Asi nejlepší je pocit, že to co tvoříme má snad smysl a každý den vidíte pokrok. Právě možnost postavit něco z ničeho je úžasná motivace,“ neskrývá úsměv David.

Delast Design, delastdesign.com

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Nový trailer k filmu Steve Jobs Nový trailer k filmu Steve Jobs Když v roce 2011 vydal Waltera Isaacson knihu o zakladateli společnosti Apple, způsobil senzaci a ihned se začalo mluvit o filmu. V roce... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!