Editorial: Metamorfózy

Publikováno: 03.11.2016 08:30 | Štěpán Molitor

Ve čtvrtek jsem náhodou potkal svou bývalou kolegyni. Znali jsme se jenom z kanceláře. Byl to klasický byznys vztah, ona v kostýmku, já v obleku a pracovní obědy probíhaly ve stejném duchu – pěkné restaurace, sklenka vína, powerpointové prezentace.

Narazili jsme na sebe na rockovém koncertě v jednom undergroundovém klubu (no dobře, každý klub, ve kterém se jednou za čas ozve elektrická kytara si teď říká underground, tohle byl fakt spíš pajzl). Stál jsem na baru v roztrhaných kalhotách a kožném křiváku a ucucával pivo z plastového kelímku. Poklepala mi na rameno: „Ahoj, dlouho jsme se neviděli, co nového?“ Přelétla mě pohledem. „Ehm,“ dodala, když si mě prohlédla, „ty nosíš džíny? A to máš jako pivo?!“ Podívala se na mě, jako kdybych měl lepru. Místo junior vlka z Wall Street, na kterého byla zvyklá, před ní stál někdo na způsob Rebela bez příčiny. Spousta lidí nás zná jenom z jednoho izolovaného prostředí. Ví pouze o jedné roli, kterou v životě zastáváme. Role kolegy/spolužáka/syna/partnera...

„Hlavně si na nic nehraj.“ Tuhle větu slyšíme často, často si ji i sami říkáme. Reklamní slogany a přiblblé motivační citáty křičí „Buď sám sebou!“ Když je ale někdo srdcem punker, půjde do divadla v okovaných botách a svým malým dětem bude místo teplého mléka podávat lahváče a cigára? Určitě ne. Každý moderní muž je totiž tak trochu chameleon.

10568842_10153095746848098_6926045190982216770_n

Zdroj: GQ

Ano, na ranní běh po parku si vezmete šortky, bundu z funkčního materiálu, kšiltovku a iPod. V brzké dopoledne se proměníte v seriózního byznysmena v šedém obleku a vyleštěných polobotkách a budete diskutovat o výhodách online marketingu. Odpoledne zajdete s kamarádkou na kávu, kdy se z vás stane (doufám) příjemný a uvolněný společník. Pro podvečerní bloumání po bytě nahodíte pohodlné tepláky, tričko Snoop Dogg, s kámošem budete po telefonu kecat o Halloweenském kostýmu Heidi Klum a pojídat chipsy ze včerejška. Na večerní vernisáž moderního umělce se oháknete prudce fashion – volné vlněné kalhoty, těžké mokasíny naboso, oversized mikina od nějakého předraženého návrháře. Budete upíjet z welcome drinku a poslouchat přednášku o konceptuálním umění. Pak na večeři s důležitým klientem spořádáte krevetový salát a zapijete to sklenkou vína. V pozdních večerních hodinách v baru se z vás stane playboy s americkým úsměvem a rozhalenou košilí... a ve tři ráno se budete ládovat gyrosem z hladovýho okna.

Je to snad přetvářka být v průběhu jednoho dne současně několika rozdílnými postavami? Zaprodáte svou duši gentlemana/metalisty když přítelkyni vezmente na striptýz/koncert Katy Perry? Jsem přesvědčený, že ne. Protože nehledě na to, kolik hrajeme přes den rolí, osobnost zůstává. A klíčem není chovat se stále stejně. Jde o to přizpůsobit chování situaci a zároveň si zachovat svou autenticitu.  

V listopadu se budeme na Menstyle věnovat metamorfózám muže – ne proměnám v průběhu života, ale v průběhu každého dne. Příjemné čtení vám přeje

podpis

Štěpán Molitor,

Redaktor

Hodnocení článku:



Komentáře


Připojte se k nám!

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!