Editorial: Posh'n'Punk

Publikováno: 04.07.2017 09:00 | Štěpán Molitor

Taky jste to zpozorovali? Zdá se, že jde o nějaký způsob revolty proti klasickému vnímání krásy. Módní smetánka dává najevo distancování se od uhlazeného způsobu života celebrit. Sestupuje místo toho do podsvětí. Staví se do radikální opozice proti „posh světu“ a povolává do zbraně punk.

Kdo pozorně sleduje světovou módní scénu, nemohl si nevšimnout, že se do popředí pomalu ale vytrvale dostávají nové, alternativní značky. Místo krásných modelů v padnoucích oblecích od Diora jsou dnes vizuály módních časopisů nasáklé vzhledem maloměstských bytů příslušníků nižší střední třídy v zemích bývalého komunistického bloku, říznutých závanem divokých heroinových večírků. Ledvinky, igelitky a nepadnoucí oblečení přestávají být vrcholem nevkusu a stávají se trendem.

oliver-rath-10-1200x800 (kopie)

Zdroj: Oliver Rath

Trendy není třeba slepě následovat. Rozhodně je ale poučné je zpovzdálí sledovat. Společnost už nudí okázalá nádhera a bohatství, své nejlepší období má za sebou i minimalismus a stealth wealth. Luxus se začíná vtělovat do vizuálně nepřijatelných věcí. Vzpomeňte si na nedávný hype ohledně tašky Balenciaga, která kopíruje nákupní tašku IKEA. Vtipálci na sociálních sítích měli druhé Vánoce. Nebo žluté tričko DHL od značky Vetements. A možná, že právě tohle byl účel návrháře. Pobavit se, narušit status quo. Opravdovým luxusem se stala možnost nosit si co chceme a dělat si co chceme, bez ohledu na nechápavé a pohoršené pohledy okolostojících. A tak možná hlavním záměrem těchto značek je vyburcovat nás z letargie a probudit odvahu. Odvahu k „divnému“ jednání, které je pro okolí nepochopitelné, ale pro nás má nějaký význam.

Za celý tým Menstyle.cz vám přeji více odvahy a méně konvencí do letních měsíců.

Štěpán Molitor,

redaktor




Připojte se k nám!

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!