Fashion performance Koyaanisqatsi si hrála s konceptem módní přehlídky

Publikováno: 15.09.2016 22:19 | Štěpán Molitor

Maroš Baran předvedl 29. srpna v Zrcadlovém labyrintu svou novou pánskou kolekci s názvem Koyaanisqatsi. Fashion performance se zároveň odehrávala jak v samotném labyrintu tak v kaleidoskopickém kině. 

22

Zdroj: Michal Králíček

Diváci si tedy mohli vybrat, jestli začnou kinem nebo labyrintem a poté se mohli během přehlídky volně pohybovat v celém prostoru. Toto povolení nebo výzva pro diváky zásadně narušila zaběhnutý koncept módních přehlídek, jelikož se divák zároveň stal bezprostředním účastníkem přehlídky. Mohl se s modelem střetnout. To byl také důvod, proč žádný divák nemohl vidět přehlídku celou, ale jen nějaký její fragment - což byl Baranův záměr. Chronologie modelů byla rovněž narušena, jelikož někteří šli na pomyslné molo víckrát, aby divákovy smysly znejistěly. A jak Baran dodává: "K celkovému chaosu přispěla i dvojčata, která se někdy v modelech objevovala spolu a někdy každý zvlášť. Koncept přehlídky byl porušen i tím, že performance neskončila zároveň s videem a hudbou, ale trvala o nejaký čas déle." 

9

Zdroj: Michal Králíček

Maroš překvapil diváky i tzv. "parazity", jak jim sám říká, kteří se nejdříve přehlídky účastnili jako diváci a během ní se objevili v bílých verzích modelů. Tyto modely doplnila malbami slovenská malířka Rudá Sova. 

7

Zdroj: Michal Králíček

Objevili se i Baranovi známí "Dráčci", tedy bílý a červený. Nikol Kubínová převtělená do Červeného dráčka se stala součástí interaktivní instalace v podzemí v kaleidoskopickém kině. Patricie Belecová jako Bílý dráček naopak vyšplhala na trámovou konstrukci nad hlavy diváků, kde je pozorovala jako bílý páv v korunách stromů. Tím zdvojila poslední scénu videa do "reality".

3

Zdroj: Michal Králíček

Kolekce Koyaanisqatsi pracuje s velmi aktuálním tématem střetu kultur. Klíčovými pojmy byly pro Barana kulturní a ideový "clash" a "parazitismus", východní oděvní prvky parazitující na typicky západním oděvu a naopak. 

16

Zdroj: Michal Králíček

Celá performance byla ještě doplněna o autorské video a hudebně doprovázena temným soundtrackem, který speciálně pro projekt vytvořil německý experimentální hudební projekt Allseits ve spojení se slovenským Phragments. 

20

Zdroj: Michal Králíček

Některé modely jsme měli možnost vidět i v rámci přehlídky UMPRUM na podzimním Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Druhou část Koyaanisqatsi představí Maroš Baran ve formě filmu z performance v prosinci 2016. Část kolekce poputuje do showroomu v Londýně a v lednu 2017 do Antwerp. Lookbook je k vidění ZDE

 

24

Zdroj: Michal Králíček

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Veronika Růžičková: Z padesátníka s pleší uděláme šarmantního čtyřicátníka Veronika Růžičková: Z padesátníka s pleší uděláme šarmantního čtyřicátníka Účesy panenkám tvořila snad každá malá holčička. Veronika Růžičková nebyla výjimkou. Svou dětskou vášeň později přetvořila... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!