Fashion performance Koyaanisqatsi si hrála s konceptem módní přehlídky

Publikováno: 15.09.2016 22:19 | Štěpán Molitor

Maroš Baran předvedl 29. srpna v Zrcadlovém labyrintu svou novou pánskou kolekci s názvem Koyaanisqatsi. Fashion performance se zároveň odehrávala jak v samotném labyrintu tak v kaleidoskopickém kině. 

22

Zdroj: Michal Králíček

Diváci si tedy mohli vybrat, jestli začnou kinem nebo labyrintem a poté se mohli během přehlídky volně pohybovat v celém prostoru. Toto povolení nebo výzva pro diváky zásadně narušila zaběhnutý koncept módních přehlídek, jelikož se divák zároveň stal bezprostředním účastníkem přehlídky. Mohl se s modelem střetnout. To byl také důvod, proč žádný divák nemohl vidět přehlídku celou, ale jen nějaký její fragment - což byl Baranův záměr. Chronologie modelů byla rovněž narušena, jelikož někteří šli na pomyslné molo víckrát, aby divákovy smysly znejistěly. A jak Baran dodává: "K celkovému chaosu přispěla i dvojčata, která se někdy v modelech objevovala spolu a někdy každý zvlášť. Koncept přehlídky byl porušen i tím, že performance neskončila zároveň s videem a hudbou, ale trvala o nejaký čas déle." 

9

Zdroj: Michal Králíček

Maroš překvapil diváky i tzv. "parazity", jak jim sám říká, kteří se nejdříve přehlídky účastnili jako diváci a během ní se objevili v bílých verzích modelů. Tyto modely doplnila malbami slovenská malířka Rudá Sova. 

7

Zdroj: Michal Králíček

Objevili se i Baranovi známí "Dráčci", tedy bílý a červený. Nikol Kubínová převtělená do Červeného dráčka se stala součástí interaktivní instalace v podzemí v kaleidoskopickém kině. Patricie Belecová jako Bílý dráček naopak vyšplhala na trámovou konstrukci nad hlavy diváků, kde je pozorovala jako bílý páv v korunách stromů. Tím zdvojila poslední scénu videa do "reality".

3

Zdroj: Michal Králíček

Kolekce Koyaanisqatsi pracuje s velmi aktuálním tématem střetu kultur. Klíčovými pojmy byly pro Barana kulturní a ideový "clash" a "parazitismus", východní oděvní prvky parazitující na typicky západním oděvu a naopak. 

16

Zdroj: Michal Králíček

Celá performance byla ještě doplněna o autorské video a hudebně doprovázena temným soundtrackem, který speciálně pro projekt vytvořil německý experimentální hudební projekt Allseits ve spojení se slovenským Phragments. 

20

Zdroj: Michal Králíček

Některé modely jsme měli možnost vidět i v rámci přehlídky UMPRUM na podzimním Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Druhou část Koyaanisqatsi představí Maroš Baran ve formě filmu z performance v prosinci 2016. Část kolekce poputuje do showroomu v Londýně a v lednu 2017 do Antwerp. Lookbook je k vidění ZDE

 

24

Zdroj: Michal Králíček

Hodnocení článku:



Komentáře

Univerzitní vlci aneb jak zvládnout zkouškové období Univerzitní vlci aneb jak zvládnout zkouškové období Dnes je kolikátého? CO?! To ale musí znamenat, že tu zkoušku mám... za tři dny. Tři dny. Tři! Zdroj: Arnaldo Anaya-Lucca/Tumblr Přesně... Předchozí článek Veronika Růžičková: Z padesátníka s pleší uděláme šarmantního čtyřicátníka Veronika Růžičková: Z padesátníka s pleší uděláme šarmantního čtyřicátníka Účesy panenkám tvořila snad každá malá holčička. Veronika Růžičková nebyla výjimkou. Svou dětskou vášeň později přetvořila... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!