Jaguar XF 2016: věrná šelma v novém obleku

Publikováno: 31.03.2015 13:27 | Jakub Matulík

Jaguar byl jednu dobu velice podceňovanou značkou. Ovšem, zlom přišel, když jej spolu s Land Roverem koupila indická značka TATA Motors. Od té doby se změnilo spoustu věcí. Tou nejdůležitější pro automobilku Jaguar byla skutečnost, že se dokázala velice slušně prosadit ve třech segmentech, kterým do té doby z velké části dominovaly výhradně německé automobilky.

jag_new_xf_studio_image_240315_04

Zdroj: Jaguar

Nová generace Jaguaru XF je krásná. Ostatně jako všechny jaguary. Stávající generace byla a stále ještě je úchvatná. A je přímým konkurentem prémiovým vozům znčaek jako jsou Audi, BMW či Mercedes-Benz.

jag_new_xf_studio_image_240315_01

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_studio_image_240315_03

Zdroj: Jaguar

U Jaguaru si po letech uvědomili, že skutečně nesmí a nechtějí spát na vavřínech. A do New Yorku na blížící se autosalón přivezou zbrusu novou generaci XFka. Stylizace nového Jaguaru byla předem tak trochu jasná. Nedávno se totiž světu představil menší bráška XF s názvem XE, který ukázal světu, kam se bude design Jaguaru posouvat dál. Ovšem vzhled není až tak důležitý. Nejdůležitější krok je zbrusu nová hliníková konstrukce „těla“ auta. Od kapoty až po střechu. Všechno je konstruováno tak, aby bylo nové XF co nejlehčí, ale zároveň co nejtužší. Díky těmto změnám by nová generace měla být lehčí až o 190 kg. Další změnou prošla světla, které vyvedena v LED diodách.

jag_new_xf_6

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_5

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_3

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_1

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_2

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_4

Zdroj: Jaguar

Motorizace víceméně zůstává totožná se současnou generací. Tedy dvoulitrový turbo diesel, který produkuje 180 koní a 430 Nm. Benzínový dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litrů produkující 300 koní a 700 Nm. V neposlední řadě také kompresorem přeplňovaná V6 o objemu 3 litrů, která dokáže produkovat 380 koníků a 450 Nm. Na výběr bude buď to z 6stupňového manuálu nebo z dokonalé 8stupňové automatické převodovky ZF. Dále na vás čekají spoustu technologických vymožeností, které by se měly stát šoférovým parťákem, jako laserový tempomat nebo třeba EPAS technologie (Electric Power Assisted Steering).

jag_new_xf_7

Zdroj: Jaguar

jag_new_xf_8

Zdroj: Jaguar

V samotné kabině na řidiče čeká spoustu novinek a změn. Asi tou nejdůležitější je nový multimediální systém InControl Touch. K němu dostanete 12,3 palců TFT display. Dojem z jízdy umocní velké stereo Meridián, které bude dávat 825W čistého zvuku v 17 reproduktorech. XF vrací zpět i technologii, která umožňuje řidiči vidět na displaji navigaci a ostatním pasažérům sledovat DVD.

Je toho jistě mnohem víc, ale musíme počkat na newyorský autosalon, který nám donese více informací.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o ruce v chladných dnech Jak pečovat o ruce v chladných dnech Udržovaný vzhled je kombinace mnoha faktorů. Pravidelný sestřih, sportovní aktivita, péče o vousy a pleť... Na jednu věc však bezpočet... Předchozí článek Audi RS6 DTM: monstrum v rukou Jona Olssona Audi RS6 DTM: monstrum v rukou Jona Olssona Gumball 3000 je jedna z nejslavnějších rally světa. Aby, taky ne. V tomto rally se totiž nejezdí se speciály z takových těch obyčejných... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!