Jak nakupují čeští muži na internetu
Publikováno: 16.02.2018 10:00 | PRKaždý rok se zvyšuje počet lidí, kteří pro nákup využívají internet. V České republice nakupují muži přibližně stejně jako jejich něžnější polovičky. Překvapuje vás to? Co kupují nejčastěji a v čem se liší jejich chování na internetu od žen?

Zdroj: baranq / fotolia.com
Nová éra výběru oblečení
Na internetu nejvíce nakupují muži ve věku do 35 let. Každý rok se zvyšuje počet těch, kteří se nebojí nakupovat oblečení. To bylo až do nedávna parketou českých žen. A proč se situace změnila? Pánové oceňují na nákupech online především pohodlí. Nemusí si nic zkoušet v kabinkách uprostřed špatně klimatizovaných obchodů, ani dlouho vybírat zboží na stojanu. Prostě se podívají, zaškrtnou velikost a zboží si nechají poslat do práce, domů nebo si ho vyzvednou osobně.
Muži vyhledávají jasné a intuitivní e-shopy
Kromě oblečení, obuvi a doplňků pořizují čeští muži na e-shopech nejvíce elektroniku. Na rozdíl od žen, ale při těchto nákupech tráví více času studováním parametrů výrobku, srovnáváním a pročítáním recenzí. Nejčastěji chodí na internet z mobilních zařízení, které mají neustále u sebe. Mobilní internet se stává nepostradatelným. Optimalizace pro mobily a tablety tvoří v dnešní době základ úspěchu internetových obchodů. Muži častěji vyžadují jasné a intuitivní kroky, které je na e-shopu dovedou až k poslednímu kroku-nákupu. 10 % můžu potom očekává, že jim prodejce doručí zboží do 24 hodin.
Kam za levným internetem
Pánové si na internetu často prohlížejí také auta a hledají k nim diskuze a recenze, aby jim pomohli v rozhodování. Automobily si ale kupují v klasických kamenných prodejnách. Na chytrých telefonech pak kromě nákupů sledují videa nebo tráví čas na sociálních sítích. Hlavně při sledování videí se vyplatí neomezený mobilní internet. Operátoři se v současnosti předhánějí s výhodnými nabídkami neomezených dat a volných minut. Pro srovnání mobilního internetu slouží online kalkulačka, která ukáže nejvýhodnější nabídky za bezkonkurenční cenu.