Jak přežít letní výheň v betonové džungli

Publikováno: 07.07.2014 18:00 | Aktualizace: 15.06.2015 08:00 | Jiří Hofbauer

Pamatujete, jak jste si ještě v březnu stěžovali na tu podělanou zimu? Já ano, byl jsem nehlasitější ze všech. A teď, když spotřebujeme dvě košile za den, nadáváme zase. Vlastně – všimli jste si, že zcela vymizelo takovéto nadějné, voňavé jaro? Ten ostýchavý přechod mezi třeskutou zimou a úmorným létem. I když jsou teploty zatím relativně mírné, pár rad se vždycky hodí.

suitsupply-campaign-uncen-v9-06

Zdroj: Suitsupply

Práce je nejlepší za studena

Jestli patříte k těm šťastlivcům, kteří pracují v klimatizované kanceláři, tak jste v pohodě. Jen pozor na infarkt při opuštění onoho klimatizovaného chrámu. Podle dnešních hygienických norem každá budova klimatizaci mít musí. Otázkou ale je, jestli ji ti nahoře skutečně pouští.

Pokud pracujte z domu, řešením může být něco jako umělý jet lag. Přeřiďte si hodinky a držte čas s Japonskem. Není to ale myšleno doslova. Ale zkuste vstát dřív a co nejvíce práce udělat brzy ráno a během dopoledne. Dřív než budete odpadávat horkem. Současně si doma zkuste vytvořit cirkulaci vzduchu.

Auto je v tomhle období nejlepší kamarád. Je to oáza, vaše osobní svatyně. V těchto teplotách je ale mnohem víc – schránka života. Přežije jen ten, kdo se do ní uzavře. Zkuste někdy přibrzdit u zastávky autobusu, stáhnout okýnko a pěkné studentky filosofie se zeptat, jestli nechci svést. Jen pozor na kliku u auta, až se k autu nahrne celá zastávka.

suitsupply-campaign-cen-v9-01

Zdroj: Suitsupply

I v létě eleganci

S nárůstem venkovních teplot exponenciálně roste i spotřeba košil a triček. Současně další problém přibývá nejen s počtem propocených košil, ale už tím samotným faktem, že je to vidět. A to právě každého muže trápí nejvíc. Pravdou je, že na košilích letních barev jako bleděmodrá nebo celá škála pastelových barev se i sebemenší kapička vody (třeba pozůstatek neopatrného mytí rukou) rozpije na velikost Grónska. Řešením je dobrý antiperspirant a tričko pod košilí. Věřte nám. Funguje to.

Pokud se nechcete upéct zaživa, odložte černé košile. Nejste přece vdova po italském mafiánovi. Zamáčkněte slzu, uložte je do šatny a slibte jim, že v říjnu, se zase potkáte. Nebo ne. Černá košile se musí umět kombinovat. A ani Karl si na to netroufá.

Nicméně v létě platí zásada, žeokoliv si oblékáte, tak dbejte na to, ať se jedná o přírodní materiály. Dobře sají pot, větrají a tělo se tak nepřehřívá.

suitsupply-campaign-uncen-v9-04

Zdroj: Suitsupply

Pohyb s mírou

Návštěvníci fitness center nemusí nic řešit. Ale pokud (jako my) nejraději běháte skutečným terénem doporučujeme vyběhnout buď brzy ráno nebo později večer. Jasně, máte skvělou fyzičku, jste tvrdí chlapi. Ale zvláště na trasách, které nekryjí stromy, na vás slunce praží nejen shora, ale současně se odráží od dráhy a působí na vás i zespodu. A to je solidní nálož. Není žádná slabost vzít si s sebou i malou láhev s vodou. Opět připomínáme, že nemáme na mysli sud. Stačí i půlitrová petka s obyčejnou vodou, abyste se během mohli osvěžit.

Jsou ale jisté fyzické aktivity, na které je vhodný čas každý den, celý den. I celá noc.

suitsupply-campaign-uncen-v9-08

Zdroj: Suitsupply

Odlehčete jídelníček

Stejně jako šatník, upravte i jídelníček. Den začněte třeba ovocem s vysokým podílem vody jako je meloun. Jablka pomáhají na trávení, ananas usnadňuje spalování tuků, jahody podporují vnímání. Kombinace jogurtu, cereálií s minerály, sekané mandle a lněné semínko vás udrží v pohybu. Vyměňte jogurt za mléko a máte koktejl, který vám dodá energii i zasytí. Nakopne na celý den, ale zbytečně neunaví. O to se postará počasí samo. K obědu si dopřejte gazpacho, kuřecí steak, rybu, sushi nebo salát.

Suit-Supply-4

Zdroj: Suitsupply

Na zdraví!

Nezapomínejte pít. To že nemáte akutní žízeň, neznamená, že se nepotíte a tedy nevylučujete pot. A že neprovozujete nijak fyzicky náročnou aktivitu jsou jen výmluvy. Potí se každý. A kdo říká, že ne, potí se dvakrát tolik.

Rozhodně pijte. Nealko! Macallan až večer. Dva, klidně i tři litry. Ale ne, že vypijete cisternu. Přemíra vody naopak škodí. Neskutečně to zatěžuje ledviny. Nejlepší jsou neslazené, neperlivé vody. V létě se nebojte k pramenité vodě přidat i vody minerální, které obsahují řadu pro tělo důležitých látek.

Rozhodně se vyvarujte toho, že tělo zchladíte dávkou ledového pití. Nejprve se vám stáhnout žíly, takže dojde k oslabení prokrvení. A pak to s vámi možná švihne. Proč to pokoušet?

Alkohol... Raději ne. I nevinný vinný střik v kombinaci s ostrým sluncem dělá divy. Takže držme se rady z knihy gentlemanů a první drink si dopřejme až po setmění. Se západem slunce. Dobře, tak po sedmé hodině večer.

Pokud nic z toho nezabralo, myslete na páteční párty u bazénu, chlazené drinky a nažhavené holky. Je tu léto. My ho bereme stoicky. Počasí je jedno z mála věcí, s kterými prostě nepohnete. Zkuste to přijmout jako fakt. Uleví se vám.

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!