Jak připravit tělo na léto

Publikováno: 15.06.2015 22:25 | Aktualizace: 12.01.2016 08:00 | Tomáš Bartoš

První sníh a první pořádné mrazy znamenají jedno - nejvyšší čas se sebou začít něco dělat a připravit tělo na léto. Pokud vám to teď došlo a jste na úrovni klučiny z fotky, tak se začněte soustředit na příští léto. Protože za pár týdnů na sebe pár desítek kilo svalů nenarvete. Každopádně, čeho se držet a co případně změnit v tréninku a jídle, pokud beach body je cíl.

10947193_10155141154640234_3949728969064353439_n

Zdroj: Pinterest

Nejdřív jedno, potom druhé

Přestaňte věřit tomu, že zhubnete, a vyrýsujete se, a přitom naberete ještě další svalovou hmotu. Je mi líto, ale to prostě nejde. Tedy jde, ale za pomocí steroidů a nebo jste genetický mutanti a to je tak malé procento, že se vás to dost pravděpodobně netýká. Pokud si jídlo a suplementy nastavíte dobře a to především BCAA v redukční dietě, tak se můžete dostat k tomu, že zhubnete a udržíte si svaly, což samo o sobě už bude sakra dobrý výsledek. Rozmyslete si tedy, zda chcete řešit kostky na břiše a nebo větší bicák.

It's all about sex...

Přidejte na počtu sexu týdně. Pro hormony ve vašem těle, které vám pomáhají při nabírání svalů apod., sex potřebují. Takže to hold budete muset přežít.

Bude to maso!

Zapomeňte na nízkotučné produkty a maso na vodě. Grill a steak jsou vaši kamarádi. Pro správnou funkci testosteronu především a dalších hormonů musíte přijímat tuky. Každopádně není tuk jako tuk. A tak velké množství tuků by mělo přicházet z ořechů, rybího oleje, olivového oleje, kokosového oleje či mangového. Hovězí či různé tučné ryby jsou samozřejmost.

10985861_10155260210195234_2308145691435334785_n

Zdroj: Pinterest

Chce to systém

I když se chcete nafouknout, jak jen to je možné, nespadněte pouze k velkému počtu opakování s lehkou vahou. Pořád byste základ tréninku měli mít postavený na základních cvicích a používat těžké váhy pro menší počet opakování. A na druhou stranu, na konci tréninku zase začněte používat opravdu vysoké počty opakování 50 až 100 apod. Dobré je zařadit hned druhý den lehké pumpovací cviky na partie, které jste den předtím drtili těžkými váhami. Pomůže vám to s regenerací a zároveň je možné lépe procítit dané svaly.

Bez kardia to nepůjde

Je dobré přidat kardio ke cvičení břicha. Například 30 sekund na plno na spinningovém kole či vesle a potom 60 sekund na cvičení břicha.

Žádný stereotyp

Zapomeňte na dlouhodobé neměnné kardio. Samozřejmě, když vás baví si jít zaběhnout třeba 5 až 10 km, tak je to o něčem jiném, ale pokud to děláte kvůli tomu, aby jste si vyrýsovali pupek, tak je to nejhorší způsob, který jste si mohli vybrat. Zaměřte se na intervaly (HIIT) či sprinty, ať do kopce nebo schodů a nebo velmi lehké tempo chůzi na hodinu a déle. Pokud máte nastavenou redukční dietu, nezapomeňte se ládovat BCAAčkama před tréninkem a ideálně také proteinový prášek během tréninku stačí většinou cca 30g.

guyz_run

Zdroj: Pinterest

Proč on ano, a já ne?

Neberte si příklad s vysekaných lidí. Důvod je ten, že spousta lidí vidí lidi s kostkami na břiše jak chlastají a jí všechno možný a pak nechápou, proč jim někdo říká, že to není dobrý na to, aby měli taky kostky. Problém je v tom, že nevíte, co ten člověk dělá zbytek dne a další dny, jak často trénuje, jaké má doplňky a genetiku. A zároveň je mnohem snazší se vracet a udržovat si určité procento tuku, než se tam poprvé dostat. Když už se jednou dostanete na 8% tuku v těle, tak pak se do těch procent vrátit znovu nebo to udržet vám dá mít práce než poprvé, když jste tam předtím nikdy nebyli.

Diety se nedrží dlouhodobě

Pokud vůbec nemáte představu o tom, co jíst, a vaše první změna v jídelníčku je hned nějaká super redukční bomba nebo sacharidové vlny, tak se na to vykašlete. Sice to všechno funguje, když je to napsané správně, ale tyto diety se nedrží dlouhodobě. Na většinu roku musíte mít nastavený svůj určitý standart, který vám funguje a k němu se po takových dietách vracet. Jestli se teď stravujete stylem, po kterém přibíráte, pak si na 1 až 2 měsíce nasadíte nějakou super dietu a pak se vrátíte k tomu, jak jste jedli blbě, tak dopadnete špatně.

11043245_10155200651955234_4041623140200140887_n

Zdroj: Pinterest

Doplňky stravy

Doplňky stravy mohou velmi pomoci. Z těch základních, které fungují, byste určitě měli mít BCAA pokud jste v redukční dietě, creatin monohydrát, ostropestřec mariánský, když nechlastáte, není potřeba, proteinový prášek, omega 3 - rybí olej.

Hormony v pozoru

Sex, víc sexu, už jsem to jednou zmínil, ale to, jak vám to prospěje po hormonální stránce, a když se budete snažit, tak i kolik u toho spálíte kalorií, je k nezaplacení.

7766082659b32b2ec2c2aebd29015833

Zdroj: GQ

Chce to systém

Nepřeskakujte kroky. Pokud cvičíte pár měsíců, tak máte řešit úplně jiné věci než to, jestli začnete používat trénink posledního vítěze Mr. Olympia a nebo šampiona v MMA. Všechny tréninky a stravování, co se přizpůsobuje a řeší pouze na krátkou dobu a narychlo nefungují. Jděte postupně, dejte tomu čas a hledej cestu, která vás bude bavit tak, abyste to vydrželi dodržovat dlouhodobě.

O autorovi textu

Tomáš Bartoš

Závodně dělal atletiku, basketbal, v současnosti hraje americký fotbal. Dnes se živí jako silový a kondiční trenér. Je majitel a zakladatelem Barbar Gym. Připravuje silové a kondiční tréninky řadě sportovních týmů i jednotlivým sportovcům (SKV Ladies, Prague Black Partners, Prague Harpies, Bobcats Příbram, Yellow Fever). Sportu jsem se věnoval i v USA kde jsem přišel k dalším metodám a jinému pohledu na trénink. Jsem jediným držitelem certifikace FitRanX v Čechách. Je držitelem několika českých a zahraničních certifikátů z oblasti tréninku a výživy.

Čtěte také: Tomáš Bartoš: Cílevědomý barbar z Karlína

IMG_8030 (kopie)

Zdroj: Tomáš Škoda Photography

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Nejlepší dárky ke Dni otců Nejlepší dárky ke Dni otců Už několik let se snažíme, aby čeští muži začali Den otců vnímat. Myslíme, že letos se to skutečně povedlo. A doufáme, že... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!