Jak se šťastně projíst veselými Vánocemi

Publikováno: 20.12.2012 22:28 | Aktualizace: 28.12.2015 09:00 | Jiří Hofbauer

Zima je období, kdy se nejsnadněji nabírá tělesné tuk. Má to určitou spojitost s přírodou a zvířaty, kdy si ukládají k zimnímu spánku tzv. hybernaci. Jenže lidé musí podávat stejné pracovní výkony v lednu i červnu. Asi největším problém je v našich klimatických podmínkách změna počasí. Jít si zaběhat do parku sotva roztaje sníh nebo za padání žlutého listí je daleko přívětivější, než když máte po kotníky sněhu. Celkově tak dochází k omezení pohybu, protože romantické procházky v parku a čerstvé ovoce vyměníte za posedávání u svařeného vína a vanilkových rohlíčků.

Horký začátek dne

Den začněte horkou vodou s citronem nebo limetou. Pro lepší chuť můžete přidat trochu třtinového cukru nebo kvalitního medu. To vypijte nalačno. Má to dva efekty. První je čistě vitamínový. Zvlášť v chladném počasí se každý vitamín navíc hodí a tohle vám nejen posílí organismus, ale taky po ránu zahřeje a vstávání tak bude příjemnější. Navíc lehká kyselost podporuje trávení. Tělo následně snáze stráví jídlo během dne. Další alternativa je voda s jablečným octem. Polévkové lžíce octu na půl litru vody. Tohle nejen pomáhá trávení ale také hubnutí. Váš organismus ale na to může reagovat překyselením a následnou vyrážkou. V nejhorším případě i na obličeji. Pokud jste zvyklí ráno pít čaj vyměňte ovocné za zelený, detoxikační (čistící) nebo z čerstvého zázvoru.

1

Zdroj: health.com

Pohyblivá snídaně

Kdo by rád nesnídal opečené párky, míchaná vajíčka s lanýžovým olejem nebo italské sladké snídaně. Jenže když sníte sladké panettone je možné, že po cukru budete unavení, z kynutého těsta přecpaní a přesto brzy budete mít hlad. Na základě X receptů a doporučení vám doporučujeme jednoduchou snídani, která vás udrží v pohybu celý den. Skládá se z cereálních lupínků Fitness od Nestlé obohacených o minerály. Nijak nezaťežují organismus, není po nich hlad a výborně chutnají. Aby snídaně byla pestřejší k cca 20-25 gramům lupínků přidejte ovoce – kiwi, ananas, borůvky, jahody, maliny. Kvůli dobrému zažívám přidávám i různé druhy semínek – lněné, slunečnicové, tykvové nebo sekané madle. To vše zasypte mletou skořicí a zalijte vlažným mlékem. Je to neskutečně dobré, zdravé a pokud si k obědu dáte něco náročnějšího snídaně to bude kompenzovat.

2

Zdroj: cerealie.cz

Běž tak rychle jak dokážeš

Snažte se udržovat v pohybu. I když nechodíte do fitka nebo denně běhat můžete alespoň vyrazit na rychlou procházku nebo si pár protahovacích cviků provést v kanceláři nebo doma. I to pomáhá. Skutečně. Navíc pokud den začnete aktivním pohybem tělo se jakoby nastartuje a během dne i lépe spaluje. Takže pokud víte, že ten den bude víc jíst udělejte si čas na pohyb. Druhý den vám bude o poznání lépe.

To že je venku sníh není důvod abyste nechodili běhat. Jen nutno se k tomu úměrně teple obléct. Sportovní kalhoty s termoizolační vrstvou, návlek na krk, který lze natáhnout i na ústa a nos, kvalitní rukavice a především dobré boty. Pokud do mrazu vyběhnete v letních teniskách podrážka začne tvrdnout a místo toho aby pružila budou vám tvrdé nárazy devastovat klouby. Běhání ve sněhu je navíc dobré na posílení svalů, které posiluje i zvýšenou nutností udržování rovnováhy.

3

Zdroj: Nike.com

Sladké až po

Každý dietolog vám řekne, že největší zlo jsou mezijídla. To je právě tolik o Vánocích časté uzobávání. Není problém dát si vanilkový rohlíček. Ale dejte si ho dopoledne nebo po obědě kdy tělo nejvíce spaluje cukry. Sladká tečka po jídle také podporuje trávení. Nesmíte ale sníst celou krabici.

4

Zdroj: makanmakanbycatlina.blogspot.com

Na vytrávení

Pokud se stane, že vám ta přemíra jídla nesedne, a všichni víme, že se to stává existuje mnoho typů jak na to vyzrát. Než se uchýlíte k těch chemický tabletám z lékárny, zkuste se odblokovat jídlem. Dejte si k večeři jablko, syrovou mrkev nebo řapíkatý celer.

5

Zdroj: biolib.cz

Jednu dvě na zdraví

Alkohol. Pořád je diskutováno jestli pít nebo nepít. Dokonce dnešní společností vládne názor, že je divný ten kdo nepije, než ten kdo my mohl z vypitých lahví dělat vitráže. Alkohol patří mezi nejrozšířenější a jedny z nejnávykovějších látek. Rozumné využití nemá. Přesto se stal něčím, čím se oslavují důležité životní milníky a to co večer táhne tolik lidí do barů po celém světě. Není problém dát si 2 deci vína. Naopak víno s vodou pili už staří Římané, protože tato kombinace dobře podporuje trávení. Stejně tak se k tradičním českým jídlům dává pivo, které usnadňuje trávení těžkého jídla. Problém je když se ze dvou deci stanou dvě láhve. Pak můžete očekávat nejen kocovinu, bolest hlavy, ale také to, že bude opuchlí, zhoršující se pleť, zuby, nehty a samozřejmě přibírání na váze.

5

Zdroj: parade.com

Hodnocení článku:



Komentáře

Dárky jako ze sci-fi Dárky jako ze sci-fi Arthur C. Clark kdysi řekl, že každá dostatečně rozvinutá technologie je nerozlišitelná od magie, což platí o dnešních dárcích... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!