Johannes Huebl: Každý den je pro mě zkušenost

Publikováno: 19.02.2016 19:15 | Jiří Hofbauer

Model, fotograf a muž s vytříbeným stylem. Tak ho znají tisíce lidí po celém světě. Málokdo ale ví, že se aktivně účastní v dobročinných projektech a hlavně je oddaný manžel. Původně plánované setkání v Berlíně mu nedovolily pracovní povinnosti. Po mailu rozhovor dělat nechtěl. A tak jednoho odpoledne zazvoní telefon a v něm se ozve jeho agentka Marion. „Vydržte, spojím vás s Johannem.“ Z druhé strany tohoto transatlantického hovoru ozve angličtina s německým přízvukem: „Good morning, this is Johannes Huebl.“

johannes_4

Zdroj: Johannes Huebl by Piot Marzec/PMA

Jak začít rozhovor s mužem, který je synonymem kosmopolitního stylu? „Lichotí mi, pokud inspiruji muže v oblékání a nějakým způsobem tak mám vliv na jejich styl, ale rozhodně si to nekladu za cíl. Neoblékám se tak, abych na sebe cíleně ztrhával pozornost. Důležité je, aby si muži uvědomili, co jim sluší a v čem se cítí dobře. Teprve potom si můžou vytvořit svůj vlastní styl a pilovat ho,“ otevírá Johannes téma styl. „Stejně jako sebe nevnímám jako módní ikonu, tak ani já nemám někoho, ke komu bych vzhlížel po módní stránce. Jistě, inspiruji se, vnímám, jak chodí muži oblékaní, ale nikdy jsem nekopíroval.“

Johannes se pravidelně objevuje ve světových rubrikách nejstylovějších a nejlépe oblékaných mužů. Jenže zatímco muži všude po světě kopírují jeho styl oblékání, on k módě přistupuje velice prakticky, pragmaticky a intuitivně.

„Můj osobní styl hodně ovlivnilo studium v internátní škole v irském Dublinu. Den co den jsem si bral sako, košili, kravatu. A prostě jsem si na to zvykl. Tehdy to byla uniforma, ale ono se to stalo uniformou i v mém skutečném životě. A pak když mě kamarád vzal ke krejčímu, tak jsem téhle uniformě zůstal věrný. Jen jsem si ji měním podle sebe. Proto jsou obleky pro mě absolutně přirozené,“ říká devětadvacetiletý model.

Spolu s Oliverem Cheshirem, Davidem Gandym a Jackem Guinessem často tvoří osazenstvo první řady přehlídek britského domu Burberry. „Je dobré sledovat trendy, ale nesmíte jim podléhat. Já třeba zbožňuji obleky, ale věřím, že ne všichni se v nich cítí dobře. Vybírejte si oblečení podle typy vašeho těla, podle příležitosti a prostředí, ve kterém se pohybujete.“ Právě tahle otevřenost módě a trendům z něj dělá skutečnou ikonu. A že se skutečně vyzná, poznáte, když se ho zeptáte, jaké kousky by měl mít muž v šatníku: „Rozhodně by měl mít formální tmavě modrý oblek, k němu bílou a světle modrou košili, černé polobotky a vhodnou kravatu. Na volnější dny chinos, koženou belstaff jacket a jednoduché desert boots. A samozřejmě smoking.“

johannes_1

Zdroj: Johannes Huebl by Piot Marzec/PMA

Jednou z jeho zásadních aktivit je modeling. A jak to bývá, ani Johannes si ho nevybral. Spíš modeling si vybral jeho. „Víte, já nikdy netoužil po kariéře modela. Studoval jsem gymnázium. V sedmnácti letech jsem nastoupil do hamburské agentury Promod Model Agency, kde jsem doteď. Ale vždycky jsem to bral jako možnost si rozšířit obzory. Nechtěl jsem se život trávit chozením po mole. Studoval jsem administrativu a pak aplikované vědy. Měl jsem naplánovaný úplně jiný život. Takže modeling jsem nebral nikdy vážně. Ale byla to příležitost. A jsem za ni moc rád.“

Velkým osobním milníkem byl pro Johanna rok 2008, kdy se seznámil s Olivií Palermo. Od začátku se o nich mluvilo jako o pohádkovém páru. On gentleman z Evropy a ona dcera zámožného a vlivného developera a bytové designérky z Connecticutu. Olivia Palermo v jednom rozhovoru mluvila o tom, jak vypadala jejich první schůzka. Čekal na ni před školou, v dešti, pod ohromným deštníkem. On byl v obleku a kožených botách, ona ve vytahané mikině, džínách s dírami na kolenou a konverskách.

I když se to nezdálo, jako ideální spojení, nakonec bylo. „I když já jsem původem Němec a moje žena Američanka, tak náš vztah funguje skvěle. Vážně. Měli jsme sice velice rozdílný způsob výchovy, ale stejné myšlení. To je to, co nás spojilo a spojuje. Od prvního dne jsem věděl, že je ta pravá. Ano, trvalo to šest let, než to jsem ji požádal o ruku, ale nebylo kam spěchat a hlavně, my jsme věděli, že budeme spolu.“

Žádost o ruku proběhla během jejich dovolené v lednu 2014 na karibském ostrově Svatý Bartoloměj. V červnu téhož roku si pak řekli ano během soukromého obřadu v newyorském Bedfordu. „Chtěli jsme, aby to byl jen náš den. Jen rodina a pár přátel. I místo jsme si vybrali cíleně. Bedford je nádherné a romantické místo. Mimo město a jeho ruch.“

Na obřad oba dva zvolili bílou barvu. Olivia oblékla róbu z ateliéru Carolina Herrera a modré lodičky Manolo Blahnik. Johannes si nechal ušít oblek na míru od jeho dvorního německého krejčovského salónu Marc Anthony Hamburg, jehož je i tváří.

johannes_6

Zdroj: Olivia Palermo byBenoit Peverelli/PMA

S Olivií ho spojuje skutečně hodně věcí. Nejen práce v módním průmyslu, ale i snaha zapojit se ve filantropických aktivitách. „Bylo úžasné, že jsem se mohl zapojit do práce pro nadaci Maasai Mara, ve které je má žena amabsadorkou. Díky ní jsem mohl nafotit působivé snímky pro kampaň značky Pikolinos přímo v africké Keni. Výsledné fotografie se pak dražily na charitativní galavečeři v centru Spojených národů v New Yorku. Vydělané peníze poputovaly na podporu zneužívaných žen v Masaai Mare v Keni. Víte, je úžasné, když něčím, co umíte, můžete pomoci. I když je to jen fotka. Proto se nebráním žádné spolupráci na podporu dobré věci.“

Ohledně Olivie se točí i mnoho jeho postů na Instagramu. Jeho účet tak mnohdy připomíná spíš profil zamilovaného kluka. Dokonce se spolu objevili i v kampani kosmetické značky La Mer. V roce 2004 si ho pod křídla vzala newyorská agentura Wilhelmina Models, díky které získal zakázky u značek Hugo Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Dunhill nebo MontBlanc. Jeho kariéra nabrala velkou rychlost, kterou si stále drží. „Nikdy nevím, co mám odpovědět, když se mě někdo ptá, kde bych chtěl být za deset let? Vím, že těch deset let bych chtěl na sobě pracovat. Každý den. To by chtěl. Nepromarnit ani jeden den. A být šťastný,“ říká vážným hlasem Johannes

Kromě modelingu se Johannes věnuje fotografování. Irving Penn, Richard Avedon, Peter Lindbergh a Andreas Gursky jsou jeho největší inspirací. „Focení je pro mě hodně důležité. Kdybych měl méně povinností, věnoval bych se mu mnohem víc. Přesto mu dávám maxim času, co si můžu dovolit. Teď chystám svou první výstavu. Když vše půjde dobře, tak ještě letos v Berlíně. Tak určitě doražte!“

johannes_5

Zdroj: Johannes Huebl by Piot Marzec/PMA

Téměř se neví, že Johannes je i brand ambasadorem italské značky bot Scarosso, pod kterou vytvořil vlastní limitovanou edici bot a dále se podílí na nových kolekcích. „Každý další projekt, mě musí někam posunout. Něco mi dát, přinutit mě dát mu kus ze sebe. Lidé ze showbyznysu jsou pyšní na svoje úspěchy. Rádi a často o nich mluví. Johannes takový úplně není. Když se ho zeptáte, co považuje za svůj největší úspěch, odpoví: „Víte, ve věku jako jsem já, zažívám nové věci každý den. Každý den beru jako zkušenost. Možnost se něco naučit. Takže můj největší úspěch... Každý den zažívám jistý úspěch. Ale ten největší mé kariéry... Domluvme se, že až budeme dělat rozhovor za deset let, tak se mě zeptáte znovu.“ Dobře, domluveno.

Za spolupráci při vzniku rozhovoru děkujeme Marion Pungert a Promod Model Agency.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Soutěž o dárkové karty Starbucks Soutěž o dárkové karty Starbucks Ať cappuccino, latté, americano nebo třeba moccacino. V kavárnách Starbucks, kterých je jen v Praze rovných 20, můžete pravidelně ochutnávat... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!