Justin Timberlake: The 20/20 Experience (recenze)

Publikováno: 08.04.2013 11:19 | Jiří Hofbauer

Čekalo se sedm let. Po albech Justified (2002) a FutureSex/LoveSounds (2006) zkouší do třetice všeho platinového Justin Timberlake úspěch s novým studiovým albem The 20/20 Experience. Po dvou letech kdy koketoval s filmovou kamerou se vrací k hudbě a daří se mu na co sáhne. Daří?

Screen Shot 2013-03-19 at 2.41.18 AM

Zdroj: Facebook

Mění se nejen časy ale i lidé. Svoje debutové album Timberlake vydal těsně po rozchodu s dlouholetou přítelkyní Britney Spears a rozpadu boybandu 'N Sync, kterého byl patrně nejvýraznějším členem. Dnes je jediným kdo z bývalých členů skupiny se takto výrazně pohybují v zábavním průmyslu. Album Justified se neslo v dozvucích popové éry 'N Sync. Mělo o poznání důstojnější sound, ale stále bylo na hraně popu pro teenagery, kteří se cítí dospělejší než ve skutečnosti jsou. Song Cry Me a River by ale jako novinka obstál i dnes.

Obsah i náladu další studiovky FutureSex/LoveSounds dokonale vystihuje její název. Prý právě nadmíra sexu stála za jeho rozchodem s Cameron Diaz. První vlaštovka Sexyback naznačovala, že Timberlake je bad boy. Další song, který dle mě patří k nejlepší co zpěvák nahrál, ale ukázal, že mu nejvíce sedí klidnější, pěvecky náročnější poloha.

What Goes Around.../...Comes Around Interlude je jedním z příkladů, že píseň může být hitem ještě před videoklipem. Dnes to funguje spíše tak, že až sám interpret vybere z dvanácti songů na albu ty tři správné, na které se máte soustředit. Jenže What.../...Comes si od počátku žilo vlastním životem. Následné video (se svou stopáží necelý deset minut se jednalo spíše o kratší film) v němž objevila Scarlett Johansson punc jedinečnosti dotáhlo.

O sedm let později...

Mezitím Justin postoval na Sociální síti, sváděl Zkaženou úču, žil Vyměřený čas a konečně se nechal ulovit Jessicou Biel. Svoje hudbení mlčení ale za velkého rachotu prolomil na letošních cenách Grammy. S The Tennessee Kids za zády to rozjel s živými verzemi žhavých novinek Suit & Tie a Pusher Love Girl. Pak následovalo video k songu Mirrors. Že má v sobě něco z předcházejících dvou alb nelze popřít, ale rozhodně je nevykrádá!

Neo soulové album je plné kvalitní hudby a to nelze popřít. Pokud se vám líbí Johny Legend a nepohrdnete ani Kanye Westem zařadíte si i tohle album mezi oblíbené.

Při prvním poslechu alba The 20/20 Experience vám bude chybět něco jako hit. Takový ten lehce prvoplánově líbivý, hlučný, třeba taneční. Možná se dostaví i mírné zklamaní. Deska je totiž o poznání jiná, dospělejší než ty předchozí. Dám vám radu. Chovejte se album jako k láhvi hutného červeného vína. Poslechněte ji, nechte ji uležet a třeba po týdnu se k ní vraťte. A i pak si ty texty o citech a lásce z tanečního parketu vychutnávejte s citem.