Kam kráčí Haute Couture?

Publikováno: 23.02.2014 11:01 | Václav F. Mensa

Lidstvo se dělí na několik částí. Někteří módu neřeší. Je to pochopitelné, hledají vodu a vydělávají na misku rýže denně. Další část lidí módu přijímá jako velmi příjemnou součást života. Další jako životní smysl. A pak jsou tu ti, kteří se asi módy bojí či jí nevěří a tak jí zesměšňují.

Celá webová vlákna a blogy mluví o nepochopitelnosti Haute Couture. To, co dělával John Galliano bývalo považováno dotyčnými za jednoduše a doslova "neuvěřitelné". Někdo v tom vidí umění, jiný kýč. Těžko říci, kde tato válka vznikla, ale jsou zde už dlouho a pravděpodobně ještě budou. Bohužel, čas od času se stane, že designér přilije olej do ohně.

Jeremy Scott vytvořil svou první kolekci pro Moschino. Ano, všichni vědí, že Jeremy je někdy možná až příliš "vizionářský". Jeho kolekce pro Adidas byla úspěšná, ale teplákovka udělaná z metru nebo tygří mikiny už byly také příliš. Přesto Adidas je a bude sportovní a nesnaží si získávat důležitou pozici mezi elegantnějšími značkami.

Naproti tomu, Moschino je značka italská. Dlouhá léta její vedení budovalo jistou pozici. Italský luxus a kvalita spojená s přímou, moderní vizí. Proto není jasné, proč vedení značky povolilo parodii na uniformu nejmenovaného avšak lehce identifikovatelného fastfoodu.

Můžeme jen doufat, že to byla parodie a ne inspirace. I kdyby to však myslel jako vtip, jediné, co se stane, je právě rozdmýchání požáru. Těžko říci, jestli by se i "vyšší" značky měly vydávat touto cestou. Co se Chanel týče, každý ví, že Karl si může dovolit udělat kabelku ve tvaru "Karla z kožešiny". Donatella může na saka dát podkovy a šerifské hvězdy. Vyváží to haute couture zbytek. Opravdu nemůžeme vědět, co měly "uniformy" způsobit. Zatím to je ale jen mírné pohoršení. Ano, i špatná reklama je reklama. Je ale otázkou, zdali je snížení prestiže dobrá cena za celosvětové PR.

Moschino podzim/zima 2014/2015

HC_moschino_2

Zdroj: Moschino

HC_moschino_1

Zdroj: Moschino

HC_moschino_3

Zdroj: Moschino

HC_moschino_4

Zdroj: Moschino



Fendi podzim/zima 2014/2015

HC_fendi_1

Zdroj: Fendi

HC_fendi_2

Zdroj: Fendi



Versace podzim/zima 2014/2015

HC_versace_1

Zdroj: Versace Official, Alfonso Catalano/SGPItaliA

HC_versace_2

Zdroj: Versace Official, Alfonso Catalano/SGPItaliA

HC_versace_3

Zdroj: Versace Official, Alfonso Catalano/SGPItaliA

HC_versace_4

Zdroj: Versace Official, Alfonso Catalano/SGPItaliA

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!