LaFerrari FXXK: okruhová mašina potvrzena

Publikováno: 04.12.2014 19:53 | Jakub Matulík

Když vylezlo na svět hyper auto LaFerrari, světem internetu i tištěných medii se hodně spekulovalo o tom, jestli bude dobré nebo špatné. Aby taky ne, když je to vlastně první super auto od Ferrari, které je více méně hybridem. O pár dní později se světu představil hybridní McLaren P1 a vzápětí i Porsche 918 Spyder. Světe div se, tento trojlístek motoristický svět absolutně změnil. Dnes už nikdo nenamítá nic na to, že u všech tří (respektive čtvrtého Lamborghini Asterion) se jedná o hybridní ústrojí. Dokonce nikdo nespekuluje o ceně, která taktéž u všech začíná na 1 milionu Euro. Naopak všichni sledují tento mytický souboj a vsázejí se, které z těchto aut bude nejlepší.

ferrari_2

Zdroj: Ferrari

I když tyto vozy jsou absolutní technickou špičkou, většině majitelům budou tyto vozy stát doma pod plachtou, nebo je maximálně vezmou na cestu městem. Není to škoda? McLaren přišel v nedávné době na to, jak dostat tyto vozy na okruhy. Proto vytvořil model P1 GTR, který nebude street legal a budete sním muset pouze na track days. Ferrari track modely dělá již řadu let, takže se jen čekalo kdy poprvé předvede svůj FXX model. Když si vzpomenu, jak brutální hluk dělalo a stále dělá Enzo FXX, ježí se mi chlupy ještě teď.

ferrari_3

Zdroj: Ferrari

Pod kapotou LaFerrari FXXK sídlí již známá V12, která úplně původně patří do modelu F12 Berlinetta. Její objem je stále 6,3 litru, ovšem výkon již stejný není. Naopak posílil na číslo 848 koní. Elektrický motor byl taktéž posílen a jeho současný výkon činní 187 koní. Celkové tedy výkon LaFerrari FXXK činí 1036 koní (tohle číslo není úplně konečné, protože některé zdroje dokonce píší číslo 1050) a 900 Nm.

ferrari_4

Zdroj: Ferrari

Víte co znamená v názvu FXXK to K? Je to systém KERS, který... prostě ničí F1. Ovšem v silničních vozech je to úplně jiná liga. V FXXK byl totiž motor předělán, tak aby zvládal hardcorové ježdění na okruhu. Proto byl celý přepracován. A tak čekejte nové ventily, novou vačkovou hřídel, výfukové potrubí, nové řídící jednotky nebo upravený podvozek.

ferrari_6

Zdroj: Ferrari

Kapitola sama osobě je potom aero packet. Přece jen když tvoříte vůz, který má přes tisíc koní, a nechcete, aby vám na první rovince uletěl, musíte zapracovat na aerodynamice a celkově designu celého auta. I když se na první pohled zdá, že LaFerrari FXXK je hlavně designovým skvostem, není tomu tak. Vše, co na něm vidíte, plní hlavně svou funkci. Popisovat všechny změny je šílené. Na první pohled vidíte, že vůz dostal nový přední nárazník, boční prahy, brutální zadní difuzor a hlavně zvláštně vytvořené přítlačné křídlo. Vše bylo samozřejmě sníženo a tak se zdá, že mezi cestou a vozem není žádný prostor. Interiér prodělal taktéž změny a to ve stylu funkčnosti. Takže čekejte závodní sedačky s 5bodovímy pásy, palubovku přizpůsobenou hlavně jezdci atd. Co naopak nečekejte je rádio či klima.

Poslední informace je cena. Ta by se měla pohybovat kolem 2 milionů liber a auto se oficiálně představí příští týden.

ferrari_5

Zdroj: Ferrari

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!