Lednický zámek zdobí viněty brandu Annovino. Jak se prodává?

Publikováno: 06.06.2016 15:02 | Michaela Lejsková

Dalo by se říci, že profesní cesta vedla Pavla Vacka od vína k vínu, až zakotvil ve společnosti ANNOVINO LEDNICE, která nejen že přináší na trh skvělá vína a inovace v tomto oboru, ale zasloužila se také o to, že si vinné produkty můžeme vychutnat v prostorách Valtického Podzemí. Vystudoval Střední zemědělskou školu, následně nástavbové studium sociálně právní, teorii řízení v obchodě a oběhových procesech. Obchodního ducha nezapře, protože jej spojuje se zájmem o lidi a produkt, který zastupuje.

_MG_3950 hotovo

Zdroj: Robert Vano

Čím je specifický obchod s vínem?

Především svou obsáhlostí. Rozhodně není možné, aby se jeden člověk věnoval všem aspektům. Zrovna jako sommelier. I ten se většinou specializuje na určitou vinařskou zemi a u takových vinařských velmocí jako je Francie, se zaměří například na určitou oblast jako Bordeaux nebo Alsasko atd. Spotřeba vína v České republice pořád roste, ale zatím nedosahuje hodnot např. sousedního Rakouska. Ale i když vypijeme méně vína na osobu než třeba v již zmíněném Rakousku, celková spotřeba vína je mnohem vyšší, než je domácí produkce. Proto se velká část vína k nám dováží.

Zastupujete víno z Lednice. Jak byste jej popsal, čím je výjimečné?

Když se řekne Lednice a víno, tak to je v dnešní době mezi znalci i milovníky dobrého vína již velký pojem. Naše společnost VINAŘSTVÍ LEDNICE ANNOVINO stála u zrodu navrácení slavné tradice vinařství do Lednice. Navazujeme tak na odkaz rodu Lichtenštejnů, kteří položili základ dnešního areálu, který je zapsán do seznamu dědictví UNESCO včetně vinohradů. Mimochodem je to největší takto zapsaná kulturní krajina v celé Evropě. O výjimečnost vyhlášených lednických tratí se velkou měrou zasloužil i prof. Vilém Kraus, nestor českého a moravského vinařství, který novodobě zakládal vinohrady na těch nejlepších polohách v Lednici a osobně vybíral nejvhodnější odrůdy do tamních tratí. To vše za spolupráce lednické vinařské vysoké školy.

IMG_0764

Zdroj: Annovino Lednice

Od kdy jste ve spolupráci s Mendelovou universitou?

Naše vinařství od začátku úzce spolupracuje s Mendelovou univerzitou v Brně a její lednickou zahradnicko-vinařskou fakultou, zpracováváme naprostou většinu hroznů z univerzitních vinohradů. Ve Valticích máme vlastní vinohrady, především v dnešní lokalitě Jižní svahy, což jsou bývalé knížecí lichtenštejnské vinohrady a v okolí význačné kulturní památky Kolonáda na Reistně.

Na které víno jste nejvíce pyšní?

 Zkuste ochutnat naše vyhlášené rulandy šedé, kterým se u nás mimořádně daří, od jakostek až po přívlastková a slámová vína. Snad v každém doušku naleznete nejen typické moravské víno, ale je okořeněné i Lednicko-valtickým areálem s typickou jemnou mineralitou a svěží kyselinkou. Dokonce jsme rok 2016 vyhlásili jako rok Rulandy šedé.

IMG_0741

Zdroj: Annovino Lednice

Nakolik podle vás ovlivňuje spotřebitele etiketa?

Perfektně zvládnutá etiketa je jedna z nejklíčovějších věcí v marketingu. Uvědomme si, že na základě etikety se rozhodují všichni potenciální zákazníci, pokud již výrobek osobně neznají, nebo nejdou s konkrétním doporučením. Pro tyto zákazníky je to jeden z nejdůležitějších atributů výrobku, spolurozhoduje o úspěchu výrobku.

Co nejlépe funguje a z marketingového hlediska ovlivní prodeje?

Co nejlépe funguje? Ale to je velmi jednoduché. Je to celkem obyčejné slovo – reklama. A to jak ta placená, tak i ta neplacená, která se šíří ústním podáním, na sociálních sítích a dalšími prostředky v komunikaci. Není nic lepšího, levnějšího a efektivnějšího než „výroba“ spokojených konzumentů. Naším cílem je vytvořit co možná největší množinu našich spokojených zákazníků a nabídnout jim vína z Vinařství Lednice, nebo jim zajistit zážitek v podobě návštěvy Valtického Podzemí. To získalo již 5x titul „TOP Vinařský cíl v ČR“.

_MG_3755 hotovo

Zdroj: Robert Vano

Co přesně znamená titul „TOP Vinařský cíl“ a jaké má toto vítězství význam pro vinařství?

Titul „TOP Vinařský cíl“, který naše vinařství a námi provozované Valtické Podzemí obdrželo za roky 2012, 2013, 2015 a 2014 v kategorii Vinné sklepy, nás nesmírně těší a zároveň zavazuje. Je to totiž prestižní soutěž, v níž hlasuje veřejnost prostřednictvím mailu, a je zajištěno, že každý má pouze jeden hlas. Tato soutěž se tedy nedá nijak ovlivnit. Znamená to, že si nás a naše Valtické Podzemí nejvíce v daném roce oblíbili milovníci vína a vinařské turistiky. Je to ocenění a na druhé straně také výzva jak dál, co všechno nového a zajímavého připravit pro naše návštěvníky. (Mimochodem, Valtické Podzemí je zároveň nejnavštěvovanější vinařskou turistickou destinací na Moravě.) V roce 2016 dochází například k otevření dalších zrekonstruovaných částí Valtického Podzemí, včetně prodejních prostor a podzemního vinařského informačního centra s naučnou stezkou všemi 13 hlavními sklepy Valtického Podzemí.

IMG_3179

Zdroj: Annovino Lednice

Která další ocenění můžete zmínit a o která případně usilujete?

Dalším význačným oceněním celého vinařství je soutěž Vinařství roku 2012, kde jsme opět za přispění hlasování veřejnosti získali prestižní cenu VINDEMIA PUBLICA 2012. Ve stejném roce jsme se také stali nejoblíbenějším vinařstvím podle webového portálu agentury CzechTourism – Kudy z nudy. Samozřejmě nejcennějším lidským oceněním jsou spokojení zákazníci a návštěvníci našich provozoven, kromě zmíněného Valtického Podzemí také našich Domů Vína ANNOVINO LEDNICE, které máme v Jablonci nad Nisou, Liberci a v Mladé Boleslavi, a každý milovník dobrého vína, který si nás oblíbil a pravidelně se k nám vrací.

_MG_3797 hotovo

Zdroj: Robert Vano

Musí být obchodník současně sommelier?

Pokud je obchodník současně i sommelierem, je to nesporná výhoda, ale úplně nezbytné to není; zejména v obchodních společnostech, které prodávají víno dalším distributorům a ne koncovému spotřebiteli. V každém případě se musí perfektně orientovat v obchodě s vínem a nabízenými produkty. Pokud je obchodník současně i zaměstnancem vinařství, měl by v tomto ohledu zastupovat nejen zkušené konzumenty, ale i laickou veřejnost a spolu s marketingem přinášet podněty a potřeby koncových uživatelů do výroby.

Co patří do obchodní etiky ve vašem oboru?

Je to jako v jiných oborech, vyplácí se být čestný a vidět v protistraně někoho, s kým budu udržovat dlouhodobý obchodní vztah prospěšný pro obě strany. Vím, že to vypadá jako tisíckrát opakované klišé, ale v dlouhodobém horizontu se to vyplatí.  Mám s tím bohaté osobní zkušenosti, a i když jsem zastupoval v průběhu let několik vinařských společností, mnohdy jsem od našich obchodních partnerů slyšel: „I když dnes zastupujete jinou společnost, rádi budeme pokračovat s vámi ve spolupráci, protože na čem jsme se dohodli, vždy platilo.“

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Michaela Lejsková

Foto: Robert Vano www.robertvano.cz

Backstage: http://www.ibestof.cz/zajimavosti/backstage-3-2016.html

Vytvořeno ve spolupráci:

ANNOVINO LEDNICE – Valtické Podzemí www.valtickepodzemi.cz

Designhotel Elephant Prague www.hotel-elephant.cz 

Grandior Hotel Prague www.hotel-grandior.cz 

Le Hotels Group www.le-hotels.cz

Korektura textu: Vladana Hallová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

 

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Retrotéka Brno 2016: Víkend veteránů na Moravě Retrotéka Brno 2016: Víkend veteránů na Moravě Přijďte zažít jedinečnou atmosféru oživeného historického stadionu Za Lužánkami v srdci Brna. V sobotu 11. 6. 2016 se můžete těšit... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!