Značka Loake otevřela první kontinentální obchod v Praze

15.05.2013 09:21 | Jiří Hofbauer

Když se otevírá nový obchod je kolem toho vždy velký (mnohdy zbytečný) poprask, vlny (často prázdných) řečí a co nesmí chybět jsou zrovna v tu danou dobu populární, mediálně známé tváře, které zaručí přítomnost (v poslední době nejen bulvárních) médií a z otevření se tak často stává hvězdná promenáda. A najednou to co je smyslem, tedy představit značku a ukázat její zboží zákazníkům, jde na druhou ale často i na čtvrtou pátou kolej. Tým kolem Jakuba Lohniského, který stojí za včerejším otevření butiku tradiční britské obuvnické značky Loake, ví kdo jsou jeho zákazníci a jak si zajistit tu nejlepší reklamu.

Stejně jako premiéry tak ani otvíračky obchodů nezačínají na čas. A je to dobře! Je to vzácná příležitost kde narazíte na přátele a známé a akce tak získají atmosféru příjemných společenských setkání. Ostatně tak to včera v Pánské pasáži vypadalo. Nebyla to jedna z těch akcí v duchu „ty doleva, ty doprava a tebe tady nechceme vůbec.“ O bezprostřednost a přirozenost celé události se postaral Jakub Lohniský, ředitel značky Le Premier, který vstup značky Loake na český trh odstartoval v doslova minutovém saku.

Lohniský sám je inspirací pro všechny (nejen mladé) muže ale i ženy, že pokud se chtějí pustit do podnikání neexistuje něco jako správný a špatný čas. Vždy bude nějaký čas a vždy se to vyplatí risknout. On do toho šel po hlavě. Napsal společnosti Loake mail, že by chtěl jejich obuv přinést na český trh, vzdal se svých 400 koní a objednal první páry bot. Nebylo to risk nebo zisk. Byl to risk, který se díky píli mnoha lidí proměnil v zisk.

Včerejšího otevření pražského obchodu se také účastnil pokračovatel slavné obuvnické rodiny Andrew Loake. Kdo by očekával upjatého, suchého Brita fatálně by se mýlil. Pan Loake je pravý britský gentleman s dokonalým britským akcentem a především decentním smyslem pro humor.

Nový obchod Loake, který je současně i první oficiální prodejnou Loake na světě mimo Spojené království, se nachází v místě, kde býval dřívější menší butik Le Premier. Výlohu zdobí zelený panel s logem a vystavenými botami, který chytře odděluje interiér obchodu od průchozí pasáže a zákazníkům tak při zkoušení dává dostatečné soukromí. Na zemi je koberec s vysokým chlupem a po stranách masivní, dřevěné police s botami. Proč se vyplatí s návštěvou neotálet je i krásná vůně dřeva, z něhož jsou police vyrobené. Hlavní jsou ale pořád ty boty. Najdete tady polobotkové boots a oxfordky, volnočasové boat shoes i mokasíny, vyšší boots i lakovky. To prostě musíte vidět...

Cena bot začíná lehce pod hranicí pěti tisíc. S přihlédnutím ke kvalitě materiálů a zpracování včetně servisu je cena příznivá. Berte to jako investici, kterou si nemusíte odpírat. Že jsou v prodejně na nápor zájemců připraveni svědčí i 1200 párů (v tuto chvíli již o několik párů méně), které čekají na svého majitele. Když se mě pan Vítězslav Musílek, vedoucí zasilatelství, ptal, které se mi líbí nejvíc nebyl jsem schopný označit jen jedny. V Loake není špatných bot. Jen mohou být špatně nošeny. S výběrem toho správného modelu vám ale ochotně poradí. Rozhodně nejobletovanějším modelem se staly oxfordky Sloane Brown and Cream, které včera obul i Jakub Lohniský.

Typicky britské bylo včera vše, ale ne v dvousetletém duchu viktoriánské Anglie. Žádné okurkové sendviče bez kůrek a čaj s mlékem o páté. Cider, gin&tonic, pivo a fish&chips. Těm ostatně neodolal ani pan Loake. Pro dotáhnutí britské atmosféry k dokonalosti zde byl klasický pánský holič z Thomas's Barber Shopu.

Ano, včera se to skutečně obešlo bez mediálně známých tváří. Značka si mnohem více cení jim známých tváří zákazníků, kteří budou do obchodu vracet. Každý zákazník, který si koupí jeden pár si tak současně kupuje více jak 130ti letý odkaz rodinného podniku. Na nohách tak nemáte jen další výstřelek módy, který opadne, ale více jak jedno století inovací, promyšleného zpracování a nadčasového designu v té nejlepší kvalitě. Značka Loake se tak o (pro ni) zbytečnou reklamu navíc starat nemusí. Každý spokojený zákazník je jejím nejlepším promotérem.

1

Zdroj: Loake Czech

untitled-14

Zdroj: Loake Czech

untitled-16

Zdroj: Loake Czech

2

Zdroj: Loake Czech

249184_521239591266905_1591691157_n

Zdroj: Loake Czech

936995_543514882365809_1295849460_n

Zdroj: Thomass Barber Shop

untitled-44

Zdroj: Loake Czech

Továrna Loake 2

Zdroj: Loake Czech

Továrna Loake 1

Zdroj: Loake Czech


Hodnocení článku:



Komentáře

Karel Hynek Mácha, české poezie pán Karel Hynek Mácha, české poezie pán Je skvělé, když víte, že Máj je lyricko-epická báseň a poprvé vyšel v roce 1836. Je ohromné, když se s někým můžete podělit... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!