Mazda 6: auto, které vám dovolí rozepnout límeček

Publikováno: 05.08.2015 09:58 | Dagmar Klimovičová, Petr Machota

V jazyce íránské Avenstánštiny znamená slovo mazda velkou moudrost. Bez přehánění můžu napsat, že otcové Mazdy značnou dávku moudrosti projevili a taky mám podezření, že do návrhů zakomponovali pravidla feng shui. Šestka působí neskutečně relaxačně, jako by každá jízda měla skončit v horském hotelu nebo v baru na pláži. Nenajdete tu žádné agresivní zlomy nebo ostré hrany, pouze jemné křivky vyjádřující krásu v pohybu, kterou prostě budete chtít zažít.

IMG_5403

Zdroj: Petr Machota

U Mazdy tvrdí, že design není jen to, co vidíme nebo cítíme, ale že skvělý design jde ruku v ruce se skvělým výkonem a současně by měl vyjadřovat rovnováhu mezi tvarem a funkčností. Tolik teorie. V praxi zjistíte, že ani pečlivý výběr slov nedokáže občas ani zdaleka vyjádřit to, co se na vás právě zblízka dívá.

IMG_5441

Zdroj: Petr Machota

Přes zapršenou výlohu autosalonu budil vůz iluzi bezpečné oázy. S pohledem připíchnutým na mokrou kapotu jsem čekala na poslední formality a těšila se až za sebou zabouchnu dveře. Deštník jsem samozřejmě neměla, ten nosím v tašce jenom když jsou třicítky pro případ „kdyby náhodou“. Náhodou se nikdy netrefím, obráceně pokaždé. Rychle jsem přeběhla k červenému vozu, který na mě po stisknutí klíčku zamrkal a byla jsem v suchu. Rozepnula límeček a vstoupila do jiného světa...

IMG_5445

Zdroj: Petr Machota

Modernizovaná Mazda 6 dorazila na náš trh poměrně v tichosti. Jako skromný premiant třídy, který nestojí o popularitu. Co na tom, že byla vyhlášena Autem roku 2014. Vybírat lze z provedení sedan, kombi, ze tří motorů řady Skyactiv – dvou zážehových a jednoho dieselu, dvou převodovek a nově také pohonu všech kol. Pět stupňů výbavy jsou zárukou poměrně slušné individualizace, i když bohužel ne všechno lze kombinovat se vším. Třeba verzi sedan s dvoulitrovým motorem Skyaktiv – G a výbavou Emotion si s automatickou převodovkou prostě neobjednáte.

IMG_5455

Zdroj: Petr Machota

Oproti předchozí generaci šestky se toho na pohled mnoho nezměnilo, ale asi lze napsat, že i to málo není úplně málo. Nová výraznější maska chladiče i přední nárazník našly inspiraci v konceptu Takeri, který byl představen na Tokyo Motor Show v roce 2011. Takeri ztělesňuje myšlenku designérského jazyku Mazdy „KODO – tedy duše v pohybu“. Je vybaven revoluční technologií Skyactiv a jako vůz bez hybridních technologií disponuje vrcholnou hospodárností.

Při pohledu zepředu jsou kromě přepracované masky vidět také nové mlhovky, které získaly chromované orámování. Díky svým elegantním tvarům si vás nová šestka podmaní rychle, a to i ve verzi kombi. Ne náhodu byla Mazda 6 vyhlášena Autem roku 2014. Jeden kamarád o ní bez zaváhání prohlásil, že je jako sexy ženská, která navíc umí vařit a dá se s ní mluvit o problémech globální ekonomiky.

IMG_5354

Zdroj: Petr Machota

A jak se Mazda 6 řídí? Snad jedinou věcí, která mě během testu trochu rozčilovala byla menší jistota podvozku. Dovolím si tipnout, že je to daní dnešní módy „obujeme to na co největší kola a pneumatiky s nižším profilem a bude to vypadat báječně“. Vypadat ano, řídit už ne. Bohužel v realitě českých silnic to nefunguje zrovna ideálně, ale za to vlastní auto nemůže. Zní vám to alespoň trochu jako kritika? Pokud ano, mise splněna. Je to totiž jediná kritika, které se dopustím. Současný trend asistentů „na všechno“ neminul ani tenhle vůz. Líbilo se mi, že i když jsem v Mazdě seděla po letech poprvé, všechna tlačítka, ovládače, voliče, páčky a čudlíky byly umístěny tak, abych netápala - čili na „svém“ místě.

IMG_5379

Zdroj: Petr Machota

Celé hodnocení testovaného vozu bylo a je trochu oříškem. Problém je s čím ji srovnávat – rozměry, výbavou, zpracováním, prostě téměř vším se řadí vedle vozů o třídu výše. Prostoru hodně, design neskutečně líbivý, jízdní schopnosti velmi slušné, vyladěné nové technologie, chytrá výbava a příjemné materiály. Jen ta cenovka tu nehraje.

IMG_5390

Zdroj: Petr Machota

Ceny startují na 569 900 korunách. Pokud vás zajímá cena luxusního provedení, pak vězte, že Mazda 6 s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 192 koní, manuální převodovkou ve výbavě Revolution Top, která zahrnuje kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla a třeba adaptivní tempomat je auto za cenu 838 900 Kč! Strašně dlouhá věta, ovšem výčet konfigurátoru je ještě delší. Když k popsanému přihodíte místo manuálu automat, cena se zvedne o dalších padesát tisíc korun.

IMG_5402

Zdroj: Petr Machota

Pokud u některých testovaných aut člověk uvažuje „pro koho to auto vlastně je“, tak u Mazdy 6 se úvahy posunuly k „opravdu je někdo, kdo by ji neocenil“? Pánům z Mazdy se povedlo perfektně vyladit emoce, sexappeal, techniku a klid.

Děkujeme vedení zámeckému hotelu Chateau Mcely za poskytnutí prostoru k focení.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Moderní průvodce Michal Jančařík pokřtil novou publikaci Moderní průvodce Michal Jančařík pokřtil novou publikaci Týdenní pěší výlet ze západního cípu národního parku Šumava až k jihu absolvoval v létě loňského roku známý moderátor Michal... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!