Mercedes-Benz AMG GT: nástupce mýtického SLS

Publikováno: 10.09.2014 17:36 | Jakub Matulík

'Úterý 9.září 2014 byl výjimečným dnem. Nejen že světu předvedl Apple nový iPhone 6 a Apple Watch, ale také Mercedes ve spolupráci se svým dvorním „tunerem“ AMG převedl nového nástupce asfaltoničitele SLS AMG. Stejně jako u zmíněného Applu, byla i novinka od AMG bedlivě sledována medii, která spekulovala o tom, jak bude nové „SLS“ vypadat nebo kolik bude mít koní. Konec spekulací. Máme tady všechna důležitá fakta no tomto novém fešákovi. Hned na úvod musím přiznat, že mě osobně nijak neohromil, ovšem ani nezklamal. Mercedes říká, že jejich nový počin, by měl být velice schopné okruhové auto, které ovšem můžete běžně, až skoro „daily“ používat.

AMG nabídne hned dvě verze svého GTčka. Verze GT a verze GT s. Jaký je mezi nimi rozdíl? Verzi GT má pod kapotou na místo 6,2 litrového pouze 4 litrový osmiválec, ovšem dvakrát přeplňovaný. Ten dokáže vyprodukovat 340kW což je zhruba 456 koní. To oproti SLS, které mělo 560 koní je opravdu rozdíl. GT produkuje docela luxusní točivý moment 600 Nm, které přenáší přes 7stupňovou převodovku výhradně na zadní kola. Z nuly na stovku by mělo zrychlit za rovné 4 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 304 km/h. Dobrá zpráva je, že tato specifikace je pouze základní.

2016-mercedes-amg-gt-01

Zdroj: Mercedes-Benz Press

2016-mercedes-amg-gt-02

Zdroj: Mercedes-Benz Press

2016-mercedes-amg-gt-03

Zdroj: Mercedes-Benz Press

Verze GT s je už o poznání zajímavější. Pohání ji stejný motor, ovšem tentokrát je zde rozdílný výkon. GT S dokáže vyvinou výkon, až 375 kW, což je už přívětivějších 500 koní. Točivý moment se nám zvedl o 50 Nm, tedy na hodnotu 650Nm. Z nuly na stovku je eSko o 0,2s rychlejší a ručička rychloměru se tentokrát zastaví na 310km/h. Ovšem, to není všechno odlišení od základní verze. ESko totiž nabídne samosvorný diferenciál, adaptabilní tlumiče atd. Obě motorizace jsou sice slabší než SLS, ovšem také lehčí. AMG GT totiž váží o 80 kg méně než jeho tatínek. Váha je navíc rozložena skoro dokonale 47/53.

2016-mercedes-amg-gt-04

Zdroj: Mercedes-Benz Press

2016-mercedes-amg-gt-05

Zdroj: Mercedes-Benz Press

Tak a teď něco pro jeho opravdové zákazníky. AMG GT jistě potěší variabilní výfukovou klapkou, která dovolí svému majiteli hlasitě a okázale projíždět městem. Navíc pokud se rozhodnete udělat si výlet do Monaka, potěší vás jistě i velikost zavazadlového prostoru. Ta činí 350 litrů, což je solidní nárůst oproti 176 l v SLS. Jako u většiny sporťáků se dají zavadla připevnit za sedadla, kde navíc Mercedes dal hliníkovou výztuhu, aby lépe držela. Co vás jistě nepotěší je otvírání dveří. Pokud jste byli milovníky okázalých dveří na předchůdci ve stylu Gullwing, tady se jich nedočkáte. V novém Mercedesu je totiž klasické otvírání dveří. Jak jste si všimli, z velkého muscle car se stal konkurent Jaguaru F-type nebo Porsche 911. Uvidíme, jestli si budou tyto sportovní krasavci konkurovat i cenou. Cena nového meďouru ještě není známa.

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!