Stylově na Velikonoční koledu

YSL 1
30.03.2010 16:02 | Pavel Lopušník

Až zvony utichnou a po okolí se bude rozléhat hlas řehtaček nebo písně koledníků, bude i tomu nejzarytějšímu skeptikovi jasné, že jaro je v plném proudu. Sváteční pondělí se pomalu blíží a tento článek by Vás, naše čtenáře, měl již v předstihu inspirovat k udržení stylovosti i v tomto svátečním období. Jistě, když vyjdete s pomlázkou na svůj styl, nemusíte moc dbát, ale na druhou stranu proč ženské pokolení nepřekvapit svou elegancí, tedy kromě onoho pověstného (mírného a preventivního!) „vyšupání“ pomlázkou. Inspiraci jsme i tentokrát čerpaly ze světových módních mol, takže obava z toho, že nebudete trendy, není na místě.

Yves Saint Laurent (Jarní elegance)

Jarní a letní kolekce této značky pro tento rok se vyznačuje vzdušností (nebo chcete-li volností) a inspirací etnomódou (viz. obrázky). Když vsadíte na kolekci této značky, vsadíte na jistotu elegance a vytříbeného stylu. Na první pohled se sice může zdát, že z hlediska barevnosti (ve srovnání s dalšími značkami) se vyznačuje formálností (šedá, černá, bílá), ale právě hra s těmito jen zdánlivě všedními barvami je pro zn. YSL typická, stejně tak jako preciznost střihu. Podle mého soudu se kolekce letošního jara a léta navrací k počátkům značky se snahou zkombinovat ji s novými inspiracemi (móda „exotických“ kultur – Japonsko, Indie, Orient).

K podtržení tohoto stylu bych navrhoval hned tři tradiční vůně této značky. Vůni s názvem M7, bych doporučil k dennímu, neformálnímu stylu, určeného modernímu muži velkoměsta. Z počátku této vůni dominuje mandarínka s rozmarýnem, přecházející do vůní vzácných dřev a mandragory s pižmem. Nesedne však každému a lze jí doporučit bytostným individualitám, které se nebojí vyčnívat, stejně jako modely jarní a letní kolekce této značky. Pro ostatní se nabízí lehčí varianta této vůně M7 Fresh, s ovocným nádechem (citrusy), přecházející k jemnější, dřevitější vůni. 

Jako druhou vůni lze zvolit takříkajíc klasiku zn. YSL  a to vůni L Homme. Zde se harmonickým způsobem snoubí dřevitá vůně s jemnou květinovou a jemným kořenitým nádechem. Stejně jako ta předešlá ideální k doplnění jarní a letní kolekce značky.

Na večerní událost (párty, ples) lze zvolit variantu další z voňavkových klasik YSL, Jazz Live, poněkud odlehčenější variaci vůně Jazz[1]. Jazz Live dominuje svěží ovocná vůně, avšak s nádechem rafinované elegance. Oproti Jazzu, Live působí mnohem svěžejším dojmem. 

                   

                                  

 

                                     

            

 

 

           Calvin Klein (Jarní škádlení)

Kolekce jaro/ léto této značky se vyznačuje uvolněnou elegancí a hrou se světlými barvami. Některým modelům lze vytknout nepřítomnost tmavšího prvku (tento drobný nedostatek lze odstranit využitím vhodných doplňků). Ale hlavním smyslem celé kolekce je, dle mého soudu, působit sportovnějším dojmem a to i v rámci formálního stylu (např. bussines styl), který mu dodává mladistvost a celkové odlehčení. V ostatních modelech můžeme vidět snahu o jemnější oživení městského (či velkoměstského) stylu, ve kterém je zdůrazňována hra barevných odstínů. Možná poněkud kritičtější bychom mohli být k výběru bot (přejdeme- li absenci jiných doplňků, které by představované modely mohly oživit).

Ze světa vůní se nabízí hned tři unisexové varianty této značky s názvem One Summer (varianty 2008, 2009 a novinka 2010). V První (tzv. modré variantě) dominuje nezvyklé spojení vodního melounu a máty, přecházející do svěžího nádechu okurky a světlých dřev. Ve variantě 2009 cítíme svěží nádech okurky, máty a limety již od počátků v kombinaci s jablky a vodními tóny, elegantně zakončená nádechem rumového koktejlu a dřevité vůně. Konečně novinka letošního roku vsadila na citrusové plody, které se rozvoní hned v začátku, následované květinovými akordy a zakončená dřevitou vůní.

 „Summer“ vůním lze přiřadit letní variantu vůně Eternity (Eternity Summer 2009 For Men) kombinující svěží ovocný nádech s kořením, bylinkami, zakončená dřevitými tóny. Zatímco o One Summer lze hovořit jako o unisexových vůních s dominujícím ženským prvkem,  Eternity je ryze mužská. Nicméně mužský princip zde působí natolik harmonicky, že se nebojím tuto vůni doporučit i ženám, které občas sahnou i po pánských vůních.

Všechny čtyři voní mladistvě a svěže a myslím si, že jsou ideálním doplněním letošní kolekce značky CK.

                               

                  

 

          

                

           

                   

         

    

Issey Miyake (Jarní hra barev)

Nejdále, pokud se týká hry s barvami a tvary, jde návrhář Issey Miyake, jehož kolekce na letošní jaro/léto je ztělesněním radosti z forem a pověstným akcentem na japonskou posedlost precizností. Zajímavá je kombinace kostek a káru (milovníci karet jistě znají), která jednotlivým modelům dodává i prvek hravosti. V těchto modelech budete rozhodně nepřehlédnutelní a o to jde Miyakemu nejvíce.  Ta fascinace tvary je pro Miyakeho tvorbu typická, protože, jakožto vystudovaný grafický designér, hledá pro své modely inspirace právě v nezvyklých formách či jejich kombinacích.

Ve světě vůní je Miyakeho jméno spojeno s klasickou vůní L'Eau d'Issey, která má nespočet zajímavých variací. Pro jarní a letní období, ve spojení s jarní a letní kolekcí, lze navrhnout variantu Summer 2005, snoubící harmonii vůní citrusových plodů, koření a dřev. Konečně kolekci několika variant vůně L'Eau d'Issey, lze vyzkoušet také a to v sadě miniatur (unisex).

         

                          

           

   
                                               Krásné prožití svátků jara přeje Menstyle

[1] Představovali jsme ji v článku o klasikách „světa vůní“.

Hodnocení článku:



Komentáře

Digitální fotoaparáty Nikon S1000pj a D5000 získaly cenu za design Digitální fotoaparáty Nikon S1000pj a D5000 získaly cenu za design Společnost Nikon Corporation (v čele s prezidentem Michio Kariyaou) právě oznámila, že její kompaktní fotoaparát COOLPIX S1000pj a... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!