Voním tedy jsem (aneb voňavé dárkové kazety pod drobnohledem moderního muže)

Toaletní voda
Toaletní voda Giorgio Armani
26.09.2009 17:40 | Pavel Lopušník

Na úvod si dovolím připomenout jednu scénu z filmu Davida Lynche - Sloní muž. Hlavní hrdina John Merrick obdrží od svých přátel dárkovou kazetu. S jakou blazeovanou rozkoší poté nanáší na své tělo patrně toaletní vodu, přesně tak, jak to dělá skutečný anglický gentleman. Právě v tomto momentu nejvíce pociťuje své lidství, které je pak v následujících scénách opětně ponižováno. Vůně je zkrátka jedním z atributů identity.

Rád bychom se zde zaměřili na vybrané dárkové sety (toaletní voda, sprchový gel, balzám po holení, příp. deostick), které považujeme za inspirativní. Jejich výhodou je snadná dostupnost (jsou k dostání v kamenných i internetových obchodech po celé České republice) a pro našince přijatelná cena za přijatelnou kvalitu. Konečné slovo pak ale máte Vy sami, protože koneckonců „svět vůní“ je otevřen každému, kdo rád objevuje. Překvapte svou partnerku či sami sebe, tím, že to budete vy, kdo si zvolí svou vůni, svou identitu a budiž Vám jsou následující řádky pomocníkem.

„Obléct si“ Versace či Armaniho?

Představovat tato jména by bylo jako nosit ono pověstné dříví do lesa. Jsou spojena s elegancí, sebevědomím a odvahou být sám sebou, nejenom v oblasti módy (pro muže i ženy), ale i v rámci „světa vůní“. Úmyslně zde volíme letní vůně, které lze používat i v období začínajícího podzimu.

Jako první si představíme dárkový set, který obsahuje toaletní vodu, balzám po holení a sprchový gel značky Versace Pour Homme Edt. Jde o vůni inspirovanou středomořím, kterou lze charakterizovat jako svěží či osvěžující (v případě sprchového gelu).

  • Hlava - bergamon, neroli, listy hořkého pomeranče, citron Diamante.
  • Srdce - pelargónie, šalvěj, modrý hyacint.
  • Tělo - cedr, minerální ambra, pižmo, tonka, oud.

I v prvních zářijových dnech tato vůně asociuje čas letních dovolených a skvěle doplňuje středomořský módní styl, vyjadřující vášnivou touhu svádět, nebo být sváděn. Klasikou v „žánru“ pánských letních vůní tzv. chyprového konceptu1 je Pour Homme Edt od Giorgia Armaniho.

  • Hlava - sicilská tangerinka, kalifornský zelený citrón, bergamot, neroli, petitgrain.
  • Srdce - jasmín, levandule z Provence, muškátový oříšek, koriandr, skořice, hřebíček.
  • Tělo - mysorský santal, atlaský cedr, větvičník, pačuli, bourbonský vetiver.

Harmonie citrusového ovoce, koření a vonných dřev se stala inspirací pro mnoho podobně laděných parfémů.

Elegantní a smyslné vůně, které podle našeho soudu nedoplňují jenom módní kreace těchto dvou slavných návrhářů. Je totiž zcela lhostejné, zda některou z těchto vůní zvolíte k neformálnímu oblečení či společenskému obleku, vždy podtrhnou Váš osobitý styl - styl moderního muže tohoto tisíciletí.

Sportovci tělem, duší i vůní

Sportovní vůně, patří k samotnému a specifickému žánru vůní. Výrobci sportovního oblečení, kteří pronikli i do světa vůní (Nike, Adidas) patří dnes už takříkajíc k tradici. Své vůně mají dnes i vrcholoví sportovci, kteří nepropagují jenom sportovní sebe, ale nabízejí svůj vlastní styl a osobitost. Výhodou sportovních vůní je jejich přiměřená cena, naopak málokdy tyto vůně vydrží po požadovanou dobu2. V nepřeberné škále značek se proto vyplatí vsadit na zkušenost a zkoušet stále něco nového.

Ačkoli světová i domácí média hlásají ústup metrosexuálů a nástup tzv. neosexuálů, svět sportovních vůní tuhle změnu vstřebává jen pozvolna3. Mezi již zaběhnuté značky patří výrobky od Davida Bechama. Dárková kazeta David Beckham Signature obsahuje kromě toaletní vody, sprchového gelu také deostick, což má svůj praktický účel.

  • Hlava - mandarinka, pomeranč, vodní meloun, mořská voda.
  • Srdce - cypřiš a jalovec.
  • Tělo - pačuli a ambra.

Zajímavá a osvěžující vůně, kterou lze samozřejmě použít během celého dne, vyjma snad slavnostních příležitostí.

V oslnivé záři popstar

Co dělá z herce, zpěváka či malíře star? Je to osobitá a nezaměnitelná image. Dnes už dávno neplatí, že herecké hvězdy tvořily jakýsi doplněk parfému. Dnes se na parfémech spolupodílejí a dotvářejí je svou osobitostí. Elizabeth Taylor, Alain Delon, Antonio Banderas, Christina Aquilera, Britney Spears, ale i Salvator Dali, Andy Warhol jsou jedni z těch, kteří propůjčili svou osobnost a stali se značkou. Nejinak tomu je i v případě problematické4 popstar Paris Hilton. Dárková kazeta Paris Hilton for men Edt. obsahuje kromě toaletní vody, tělový šampón a deo stick.

Fíkové listy, mango, jalovec, cedrové dřevo, okurka, bazalka a ambra.

Vůně je na pánskou toaletní vodu až příliš sladká, ale jak se říká proti gustu … Patrně tohle bude ten typ dárkové kazety, o níž se jednou budete rvát se svou milenkou, přítelkyní či manželkou.

Snad se nám podařilo dokázat, že svět dárkových kazet pro muže není jenom čistou komerční záležitostí, ale že musí respektovat individualitu a osobitost, pokud chce vstoupit do lidské každodennosti a stát se její součástí. Samozřejmě, že výběr dárkových kazet je mnohem širší a nelze se omezovat pouze na oblast Česka, ale jak už jsme avizovali v úvodu, naším hlavním snahou bylo moderního muže inspirovat a nikoli pro něho vytvořit jakousi pomyslnou encyklopedii dárkových kazet dostupných na českém trhu.


1 Už od roku 1984 viz. Pehle, T., Jonas, S.: Parfém, Rebo productions, Praha 2009
2Domnívám se, že výrobci už předem kalkulují s tím, že tyto vůně budou používány po sportovním výkonu, aby zakryly nepříjemný pach potu.
3Je zajímavé, že mezi neosexuály, které média ukazují jako vzory, se neobjevil žádný sportovec.
4Slovo problematické je diskutabilní. Jedno totiž Paris Hilton upřít nelze. Podařilo se jí stát se ikonou, která svou ikoničnost založila na image „zlé holky“ se schopností „umět se prodat.“

Hodnocení článku:



Komentáře

Otestujte si své znalosti aneb 5 mýtů o holohlavosti Otestujte si své znalosti aneb 5 mýtů o holohlavosti Plešatí se sice brání citátem: "Bůh stvořil miliardy hlav a ty, které se mu nelíbily, přikryl vlasy", ale jistě se shodneme, že určitě... Předchozí článek "Michelinská hvězda je jako Oscar v kuchařském světě." Když něco chcete opravdově zažít, dělat či poznat, vydejte se tam, kde se taková příležitost nabízí od skutečných profesionálů.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!