Motus Lone Star 2: přeplňovaný kamarád do nepohody

Publikováno: 02.05.2015 19:43 | Jakub Matulík

Americká motorkářska firma Motus se vyžívá v tvorbě dosti originálních strojích. Jedná se vždy o malosériovou výrobu. Když před dvěma roky představili první modely MST a MSTR, strhl se kolem této malé firmičky velký boom. Bylo to dáno i značně netradičním vidlicovým čtyřválcem, který ovšem byl uložený v rámu podélně.

Motus_3

Zdroj: Motus

Teď nás překvapili další novinkou. Motus tímto prototypem chce světu ukázat, že nestaví pouze úchvatné motocykly, ale prodává i samostatné hotové motory, určené pro všemožné aplikace. Abych to upřesnil, pokud stavíte motorku, člun, motokáru, či závodní sekačku na trávu, firma Motus je schopná vám dodat právě skvělý 4 válec z jejich kuchyně. A právě proto vznikl tento oturbený koncept. Motus totiž chtěl všem svým zákazníkům dokázat, že jsou schopni jejich „běžný“ čtyř vál obohatit o kompresor. Právě díky němu budou mít ty to motory úctyhodné výkony.

Motus_2

Zdroj: Motus

Prototyp Lone Star 2 je postaven na bázi standardního MSTR, ovšem byl okraden o veškerou kapotáž. Místo mohutného čumáku, který MSTR běžně má, dostal Lone Star krásné klasické kulaté světlo. Nečekejte, že na tomto stroji svezete nějaký svůj sexy batůžek. Ani náhodou. Lone Star je totiž motorka pro jednoho.

Motus_6

Zdroj: Motus

Motus_4

Zdroj: Motus

Design je jedna věc, ale nás hodně zajímá i ten speciální motor. Základem je stále čtyřválec o objemu 1,6 litru. Blok tedy zůstal stejný, ovšem na levém boku přibylo něco celkem nezvyklého – již zmiňovaný kompresor. Na první pohled celá koncepce motoru se zdá být opravdu složitá. Ovšem, zdání někdy klame. Kompresor je jednoduše přichycen k motoru na držáku, poháněn je prodlouženým řemenem od alternátoru.

Motus_1

Zdroj: Motus

Uvnitř motoru se toho moc neměnilo. Vyměněny byly písty, které jsou kvůli kompresoru nižší, díky tomu je nižší kompresní poměr. Dále jsou zde nové výfukové svody a nový program v jednotce. Výkon by se měl navýšit díky kompresoru o 50 koní, tedy ze 180 na 230, a taktéž se zvýšil točivý moment. Smutnou zprávou je, že Motus zatím nepřemýšlí o tom, že by tuhle krásku vyrábělo a prodávalo.

Motus_5

Zdroj: Motus

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Prada Pre-Fall 2015 Prada Pre-Fall 2015 Působivé portréty Stevena Meisela pro kampaň Prada Pre-Fall 2015 si hrají s asymetriemi a dvojsmysly ve vztazích mezi muži a ženami.... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!