Nejlepší motivací jsou vlastní výsledky

Publikováno: 10.08.2013 10:26 | Miroslav Kolenyak

Co je smyslem fyzického cvičení? Jistě, estetičtější postava, fyzická zdatnost, ale především lepší zdraví. Kdy je ten nejlepší čas něco začít dělat se svou postavou, ať už proto, že se chcete cítit lépe díky tomu jak vypadáte nebo, že je Vám dobře protože vaše tělo správně funguje? Zítra, od pondělí, od nového měsíce, od nového roku? Tak jo, ten správný čas přišel teď. Podělím se o mé vlastní know-how, které se i Vám může stát přínosným.

Popravdě, začít je vždy nejtěžší. Dejte si jasný, reálný a měřitelný cíl. Za jak dlouho chcete například shodit tolik a tolik v pase, bocích, stehnech, nabrat svalovou hmotu či zvýšit fyzickou výkonnost. To je už na Vás. Důležité je, aby nastavený cíl v hlavě byl reálný a zároveň nebyl podhodnocený.

Chtějte málo, dostanete málo. Když v tomto máte jasno, tak potom nečekejte na ideální okamžik, podmínky na to, aby jste začali, protože v tom případě se do toho skutečně nepustíte nikdy. Čekání na ideální podmínky je chiméra.

Proto si zadejte tréninkový plán, který ale budete schopni dodržet. Čas, který si na fyzickou aktivitu vyhradíte v týdenních cyklech, je prostě daný a žádný alibismus ho nemůže narušit. Pokud tento závazek nedodržíte tak si podkopáváte vlastní morálku a sebevědomí. Slova jako „nemám čas“ je nesmysl. Čas máme všichni stejný a to je 24 hodin denně. Jednotkou není čas, jednotkou je váha priorit. Ti, kteří si myslí, že nemají čas na tělesné cvičení, si budou muset dříve či později najít čas pro nemoc.

S fyzickou zátěží za účelem vysněných cílů jde samozřejmě ruku v ruce vaše strava případně doplněna o vhodnou suplementaci. Z mnoha stran slýchávám, jak je strava důležitější pro výsledky v poměru s trénovaností. „Jídlo je 80% a trénink 20%!“ To je ale hloupost, věřte mi. Vhodné stravovací návyky jsou nezbytné a skloubení obojího je podmínkou pro maximální efektivnost, ale rozhodně bychom více úsilí neměli věnovat stravě než tréninku. Toto je rozšířený omyl. Ze super kvalitního tréninku plus dobré stravy vytěžíte z dlouhodobého hlediska mnohonásobně více než z kombinace pouze dobrý trénink a super kvalitní strava.

Poslední bod pro dosažení vysněného cíle bych nazval vytrvalost. Pokud překlenete těžké začátky a dostanete se do fáze, kdy Vás motivují vlastní pozitivní výsledky (řádově v časovém horizontu 2 až 6 týdnů), pak už je to celé snazší, příjemnější, stává se to pro vás životním stylem a možná i závislostí. Jak vytrvalí budete a nenecháte se odradit, určuje jen Vaše vnitřní motivace. Proto je třeba si vypěstovat schopnost navození vnitřní motivace. Uvědomit si proč to děláte a jak propastný rozdíl v životní úrovni to je, když člověk je nebo není fyzicky aktivní. Ať už se jedná o stránku zdravotní, psychickou, kondiční, společenskou či estetickou.

Jak tedy dosáhnout lepšího zdraví, fyzické zdatnosti a estetičtější postavy? Držte se těchto 4 bodů:

  • mít cíl a chtít začít

  • vytvořit si tréninkový plán

  • nezbytná racionální výživa

  • nezbytná vytrvalost

Miroslav Kolenyak, DiS.

Miroslav Kolenyak působí jako osobní fitness trenér a současně se zabývá výživovým poradenstvím. V loňském roce se probojoval mezi finalisty soutěže Muž roku 2012 a letos získal prvenství na celosvětové soutěži Mr. Universe Model odkud do Čech přivezl titul Mr. Best Body Universe 2013. V současnosti funguje i jako úspěšný model.

Více o Mirkovi si můžete přečíst v rozhovoru Miroslav Kolenyak: Potřebuji se překonávat.

Nejlepší motivací se stávají vlastní výsledky.“

379854_4884427871744_278889075_n

Zdroj: Nikolay Gnidets

Outdoor trénink

  • přirozené cvičení výhradně s vahou vlastního těla – běhání, strečink, funkční cvičení celého těla

  • příjemné venkovní prostředí Freestyle Park Modřany

  • ověřené výsledky, funkční metody nositele titulu Mr. Best Body Universe 2013

  • výběr termínu, stupně intenzity včetně náročnosti začátečník (Po, St, Pá v čase 18:00 – 19:15, Ne 10:00 – 11:15) nebo sportovec (Út, Čt v čase 18:00 – 19:15, So 10:00 – 11:15)

  • motivující trénink v kolektivu, individuální intenzita vhodná takřka pro každou věkovou skupinu, pohlaví, stupeň zdatnosti

  • délka tréninku je 75 minut, tedy ideální délka účinného tréninku pro udržení kvality

  • osobní vedení či poradenství v oblasti fyzického rozvoje a zdraví je možné konzultovat na e-mailu kolenyak@centrum.cz.

553937_3679683713893_946910631_n-1

Zdroj: BVV Styl-Kabo

Hodnocení článku:



Komentáře

Karel Hynek Mácha, české poezie pán Karel Hynek Mácha, české poezie pán Je skvělé, když víte, že Máj je lyricko-epická báseň a poprvé vyšel v roce 1836. Je ohromné, když se s někým můžete podělit... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!