Nejmenší Audi A1

Publikováno: 14.06.2015 12:20 | Dagmar Klimovičová

Nejmenší Audi nemá v segmentu malých prémiových vozů příliš mnoho konkurentů. V prodejích si tenhle prcek vede celkem slušně a konkurenci válcuje o desítky kusů měsíčně. Od doby svého uvedení v roce 2010 do konce loňského roku se ájedničky vyrobilo více než půl milionu kusů, a to už o něčem vypovídá.

IMG_9131

Zdroj: Petr Machota

A jak vypadá zákazník, který si na showroom prodejce přijede vybrat Audi A1? Takový zákazník zpravidla nikdy nepřichází sám, nýbrž v doprovodu dobře situovaného rodiče, manžela případně milence (milenky). Role doprovodu začíná a končí potvrzením o převodu kupní ceny.

Audi A1 si poměrně úspěšně našlo cestu hlavně k mladší generaci zákazníků a vyvrací mýty o tom, že ženy milují velká auta. Naprostá většina řidičů tohoto vozu jsou skutečně právě ženy. Praktičnost při parkování a dostatek místa pro nákup i několika párů bot současně jsou prostě skvělé parametry a dostatečně silné argumenty.

IMG_9144

Zdroj: Petr Machota

Jaké je Audi A1? Na první pohled se druhá generace od té první příliš neliší. Často se píše něco ve smyslu, že auto dospělo a v tomto případě to stoprocentně platí. Roztomilá kulatost, kterou jsme obdivovali u první generace A1, je částečně pryč. Modernizovaná verze dostala širší masku chladiče, přepracované nárazníky, nové ostřejší tvary světlometů s diodami denního svícení, ostřejší grafiku zadních svítilen a podélné mlhovky.

IMG_9146

Zdroj: Petr Machota

Litr? Ne děkuji.

Co se techniky týče, tam se toho událo celkem dost, bohužel ne vždy v dobrém slova smyslu. Pod kapotou teď můžete vůbec poprvé v historii Audi, najít tříválec. Nová koncernová přeplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, která už se poprvé představila u VW Polo. Tříválec s turbem dosahuje maximálního výkonu 70 kW, z nuly na stovku zrychluje za 11,1 sekund (ano, stihnete se i napít kávy) a spotřebuje cca 4,2 l benzinu na 100 km. Tolik údaje z továrny. Co tak o něm napsat, aby to nebylo až moc nelichotivé. No, závodník to není, to rozhodně ne. Tenhle motor vám rychle vysvětlí, že první rychlostní stupeň není jenom na rozjezdy. Pokud ho totiž nezařadíte při průjezdu většiny křižovatek, dosyta si užijete systému stop&start a občas také i nechápavých pohledů okolí. S nízkými otáčkami si on hlavu neláme a rovnou hodí ručník do ringu. Jakoby se spoléhal na to, že se z toho nějak dostanete sami.

IMG_9154

Zdroj: Petr Machota

Sice mi po té kritice ztěžkla ruka na klávesnici, ale s pravdou se musí ven.

Navzdory všem těmto nešvarům se jedná o jednu z nejúspornějších malých benzínových jednotek. Je možné ji kombinovat jak s pětistupňovým manuálem, tak se sedmistupňovým automatem. Značka má samozřejmě pro tento model širokou nabídku motorů - podle kategorie Design, Sport nebo Sport Plus můžete vybírat z nabídky objemů 1,4, 1,6 a 1,8 litrů (benzín/nafta). Co se autu nedá upřít je příjemné řízení. Citlivé, plynulé a k rychlým průjezdům zatáčkami svádějící (pokud máte jinou motorizaci, než o jaké jsem psala výše).

IMG_9155

Zdroj: Petr Machota

Interiér malého auta je prostě interiér malého auta a narvat do něj výbavu A6 jednoduše nejde. Ovšem i tak jsem nenašla nic, co by mi vyloženě vadilo. Logicky uspořádaná tlačítka a ovladače, volant na svém místě a dost prostoru nad hlavou i pro vyšší postavy. Kvalitu dokreslují měkčené plasty na přístrojové desce, příjemná vůně interiér a vůbec podpis designového týmu Audi je znát v každém detailu. Pokud si dopřejete příplatkovou výbavu, můžete se kochat (a to doslova doslova) vnitřním diolovým osvětlením a to včetně klik nebo rámečků reproduktorů.

IMG_9160

Zdroj: Petr Machota

No a na závěr to nejpalčivější - cena. To je, u Audi obzvlášť, vždycky trochu oříšek. Za cenu Audi A1 pořídíte nadprůměrně vybavený kombík střední třídy nebo SUV. I nejlevnější Audi A1 stojí asi dvakrát tolik, jako konkurenti neprémiových značek. Standardní výbava přitom není úplně štědrá, i když na rozdíl od původní nabídky zahrnuje klimatizaci. 

IMG_9165

Zdroj: Petr Machota

Abychom se nebavili v hádankách, nejlevnější A1 s motorem 1,0 l TFSI začíná na 448.900 korunách. Podle typu motoru a stupně výbavy se ovšem cena může vyšplhat až na 698.900 korun za model 1,8 TFSI S tronic.

IMG_9169

Zdroj: Petr Machota

IMG_9173

Zdroj: Petr Machota

IMG_9278

Zdroj: Petr Machota

IMG_9302

Zdroj: Petr Machota

IMG_9322

Zdroj: Petr Machota

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Nejstylovější muži: hrdí nositelé stylu Nejstylovější muži: hrdí nositelé stylu Jsou věci, které nestárnou. Pravdou je, že velké věci nikdy nevyjdou z módy. Móda je hra, která netrestá přešlapy vyřazením na... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!