Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci

Publikováno: 07.03.2016 11:19 | Jiří Hofbauer

Říká se, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci. V mužské povaze je, že se chceme líbit a zanechat dojem. A i když máme tendenci se rozmazlovat (a nechat se rozmazlovat), současně každý muž je v jádru ekonom. Předem si chce spočítat, nakolik mu daná investice přinese užitek. Sestavili jsme pro vás šest bodů, podle kterých nakupovat, a na každé investici vydělat.

september-cover-gq-colbert-02

Zdroj: GQ

Nebuďte otroky trendů

Trendy se mění každého půl roku. Každých šest měsíců se na molech v Paříži, Milánu, nebo Londýně, objeví nové, dechberoucí kolekce, které nadefinují cítění módy pro následující půlrok. Proto pokud se nadchnete pro sametové sako s výšivkou, nebo neonové tenisky, dobře si rozmyslete, kolikrát si daný kousek skutečně vezmete. Zda jej takzvaně unosíte. A jestli třeba nebudete spokojenější méně extravagantnímu tvídovém saku. Než si to sako z Francie objednáte, nechte si pár dnů na vydechnutí a vstřebaní, a pak se upřímně sami sebe zeptejte: jsem tohle skutečně já?

Investujte do nadčasovosti

Do čeho se naopak investovat vyplatí, jsou základní až téměř zásadní kousky pánského šatníku. Temně modrý oblek, bílá košile, černý svetr, dobře padnoucí džíny, pár kožených bot, sportovní tenisky, jedna trvanlivá celodenní vůně. Do všech těchto věcí můžete s klidným srdcem těžce vydřené peníze uložit, protože vám svou užitnost bezezbytku vrátí.

Nevěřte prodavačům

I když v obchodech vyšších značek je velice kvalitně školený personál, jeho úkolem je stále primárně prodat. Ano, poradí, ale kvůli vlastní provizi. Proto pokud třeba nemáte oko na koupi obleku, vezměte si s sebou přítelkyni nebo upřímného kamaráda, který vám navzdory namítání prodavačky řekne, že puntíkované sako rozhodně není módní evergreen a v květované košili vypadáte jako čtvrtý z Bee Gees. Stejně tak se na prodejní asistentky nesnažte dělat dojem tím, že celou měsíční mzdu utratíte za pár italských mokasín. K čemu vám bude její číslo, když ji nebudete moci pozvat ani na večeři?

Čtěte příbalový leták

Luxusnější a kvalitnější materiály si vždycky budou žádat větší péči. Naučte se, jak se starat o svůj kašmírový svetr, zapamatujte si, že rámovky patří na napínáky, že džíny se před praním obrací, a košile se po vyprání nesmí nechat přeschnout. Pokud ale patříte k mužům, kteří nemají čas nebo prostě nechtějí věnovat oblečení takovou péči, raději vybírejte mezi levnějšími kousky, které zpravidla takovou péči nevyžadují. Jak to vypadá v praxi? Mikinu hodíte do pračky a perete třeba na čtyřicítku. Pak ji hodíte proschnout na ramínko a když máte čas, tak ji přejedete žehličkou. Kašmírový svetr se pere zásadně v ruce, v jemném mýdle nebo dokonce šamponu. Suší se ideálně froté ručníkem, na který se pak následně rozloží a nechá proschnout. Uchovávat jej doporučujeme poskládaný, proložený hedvábným papírem, ideálně ve zvláštní přihrádce šatny. Takže?

Využívejte slev

Pravdou je, že ceny zboží v obchodech jsou často hodně nadsazené. V době výprodejí jejich cena výrazně klesá a tak můžete třeba smoking, místo třinácti tisíc pořídit za tři. Pokud uvažujete, zda například na ples nevyužít služeb půjčovny, možná vás překvapí, že zápůjčka smokingu na jeden večer se pohybuje kolem dvou tisíc korun. Za dva plesy máte vstupní investici zpátky. Právě slevy jsou ideální možnost, jak obohatit šatník o zásadní kousky, které se navzdory prudkým módním trendům nemění.

Prohlížejte zahraniční e-shopy

I když se nabídka českých kamenných obchodů i e-shopů neustále zvedá, stále je nesrovnatelná s tím, co najdete na zahraničních internetových obchodech. Nebojte se objednávat ze zahraničí. Ty skutečně seriozní jako Mr Porter, Burberry nebo Dolce & Gabbana garantují vrácení zboží. Navíc zboží doručují v relativně krátké době od tří do maximálně pěti dnů. Oproti tomu masivně protěžovaný Asos vás bude napínat klidně i čtrnáct pracovních dnů.

Rada: Stejně jako nepatří dohromady volant a alkohol nebo Facebook a alkohol, stejné pravidlo platí i u internetového nakupování. Když pijete, nenakupujte. Abyste se nedivili, až u vás zazvoní messenger s balíčkem.

Hodnocení článku:



Komentáře

Back to black: černá jako životní princip Back to black: černá jako životní princip Černá je taková barva, kterou člověk vnímá, když z daného směru neproudí žádné světlo. Ha. Webová definice ale opomíná ten... Předchozí článek Nejstylovější muži: Muži, kteří mají pod kloboukem Nejstylovější muži: Muži, kteří mají pod kloboukem Co se oblékání týče, muži spolu nesoupeří tak, jako ženy. Spíše se chtějí doplňovat. A chtějí doporučení. Kam si zajít pro... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!