Nejvlivnější muži módního světa

Publikováno: 15.01.2016 15:45 | Jiří Hofbauer

Od pohledu je známe všichni. Ale málo kdo z nás ví, jak se jmenují a kdo vlastně jsou. Objevují se na stránkách módních časopisů a webech, píší o nich blogeři a fotografové se předhání, aby je mohli vyfotit. To, co je předchází je pověst a především styl. To co je spojuje, je současně i rozděluje. Každý z nich přistupuje k módě zcela jedinečným způsobem. Dovolte nám, abychom vám představili zásadní muže týdnů módy.

Robert Rabensteiner, fashion editor a stylista magazínu L’Uomo Vogue

Rabensteiner je známý pro své vizuální vnímání vycházejícího z díla italského režiséra Luchino Visconti. Pro svůj filmový přístup k módě se z Rabensteinera stala uznávaná módní ikona. Pravidelně se objevuje v seznamech nejlépe oblékaných mužů.

Robert Rabensteiner

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Mickey Boardman, redakční ředitel Paper Magazine

Vyznavač jedinečného stylu, který řeší hodně věcí. Jen ne názor druhých.

Mickey Boardman

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Bill Cunningham, fotograf The New York Times

Cunningham bývá označován za vynálezce fotografování street stylu. Vše začalo občasným sloupkem On the Street v Timesech, který však v době fashion weeku stával pravidelným.

Bill Cunningham

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Ken Downing, umělecký ředitel Neiman Marcus

Právě Downing rozhoduje o tom, jaké produkty kterého designéra zařadí butik Neiman Marcus do své nabídky.

Ken Downing

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Billy Farrell, zakladatel Billy Farrell Agency

Léta fotil noční život NY. V roce 2011 odešel od Patricka McMullana a udělal se pro sebe. Dnes se žádná párty bez účasti jeho objektivu neobejde. A pokud Farrell na takové akci není, je to důkaz, že za moc nestála.

Billy Farrell

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Ed Filipowski, prezident agentury KCD

Kdo sedí v první řadě všech nejdůležitějších přehlídek? Ed Filipowski.

Ed Filipowski

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Ron Frasch, prezident Saks Fifth Avenue

Mít na své straně prezidenta obchodního domu Saks je dobré znamení. Zatímco jiní manažeři si důkladně vybírají, na kterých přehlídkách se ukáží, Frasch poctivě obchází všechny klíčové show.

Ron Frasch

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Steven Kolb, CEO CFDA

Jako výkonný ředitel neziskové organizace CFDA, která se věnuje podpoře amerického módního průmyslu současně Kolb investuje hodně svého času, energie a kontaktů do prosazování nových talentů ve speciálních projektech jako Fashion Manufacturing Initiative, což je investiční fond zaměřený na oživení newyorského oděvní průmyslu.

Steven Kolb

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Mark Lee, CEO Barneys New York

Mark Lee se stal výkonným ředitelem jednoho ze světově nejznámějších obchodních domů v roce 2010. Od té doby do jeho nabídky zařadil kolekce špičkových návrhářů a prestiž obchodu vydatně roste.

Mark Lee

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Mazdack Rassi, umělecký ředitel a zakladatel Milk Studios

Když Mazdack Rassi před více jak šestnácti lety zakládal Milk Studios v bývalých továrnách masného průmyslu nikdo netušil, že se studio stane centrem kreativního myšlení a módního průmyslu. Od roku 2009 navíc pořádá M.A.C. & Milk Fashion Week, který je určen pro začínající designéry a umožňuje jim zde zdarma prezentovat svoje kolekce.

Mazdack Rassi

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Andrew Rosen, CEO Theory a módní investor

Tahá za nitky vedoucí k vysokým pracovním pozicím nejen v Theory. A v roce 2011 vydatně investoval do Proenza Schouler čímž se stal hráčem č.1 na módním poli.

Andrew Rosen

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Pierre Rougier, zakladatel PR Consulting

The New York Times ho označil jako „módního novináře, který se nebojí říkat ne.“ Jeho nejvýznamnější klienty patří Proenza Schouler, Rag & Bone nebo The Row.

Pierre Rougier

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Simone Marchetti, módní editor La Repubblica

Od roku 2008 působí jako fashion editor nejuznávanějšího italského deníku La Repubblica. Právě jeho inteligentní a promyšlené reporty z týdnů módy z něj udělali skutečného odborníka na módu a uznávanou postavu světové módní scény.

Simone Marchetti,

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Masafumi Suzuki, šéfredaktor magazínu GQ Japan

Thom Browne patrně nemá většího fanouška a věrnějšího zákazníka než je práve šéfredaktor japonské edice pánské módní bible GQ. Suzuki je také autorem dvou knih věnované pánskému lifestylu. Ve volném čase se věnuje amatérskému závodění.

Masafumi Suzuki

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Dylan Jones, šéfredaktor magazínu GQ British

Dylan Jones vede jeden z nejprestižnějších pánských časopisů současnosti, GQ British. V minulosti pracoval jako editor magazínů i-D and Arena, a byl dopisovatelem do novin The Independent and The Mail on Sunday. V roce 2013 získal Řád britského impéria za rozvoj britského módního průmyslu. V současnosti se významně angažuje v organzaci svátku pánské módy London Collections: Men.

Dylan Jones

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Lapo Elkann, módní investor

Dříve pracoval jako ředitel marketingu pro automobilku Fiat. V současnosti je prezidentem LA Holding, Italia Independent a Independent Ideas. Od roku 2011 je konzultantem u značky Ferrari. Věnuje spolupráci se značkou Gucci a současně pracuje na svých vlastních projektech. Není divu, že se pravidelně objevuje v žebříčcích nejlépe oblékaných i nejvlivnějším mužů. Poznávací znamení: azurové zrcadlovky.

Lapo Elkann

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Alessandro Squarzi, zakladatel společnosti Squarzi

Patří k hybatelům italského módního trhu. Je zakladatelem a vlastníkem módních showroomů Squarzi. Je právě tím, co dělá Pitti tak jedinečným. Scott Schuman a Tommy Ton jej označují za mistra italské sprezzatura. A co znamená sprezzatura? Slovo poprvé použil George Frazier ve svém sloupku pro bostonský Globe. Sprezzatura je všechno, co představuje styl italských mužů. Slabost pro kvalitní krejčovinu, vzorované kapesníčky a povinnosti doplňků a slunečních brýlí. Současně jistý respekt k nedokonalosti. Netrapte se pomačkanou košilí, když vystoupíte z auta. Kapesníček do kapsičky složte jen tak. Uhrábněte si vlasy rukou a kravatu važte na první pokus. Jedná se vlastně o jakýsi útok na dokonalost. Sprezzatura!

Alessandro Squarzi

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Nick Wooster, módní freelancer

Prošel vedoucími pozicemi neuvěřitelným spektrem obchodních domů jako Neiman Marcus, Barneys New York, Bergdorf Goodman a značkami Polo Ralph Lauren nebo Thom Browne. Nick Wooster je skutečný znalec pánské módy a umělecký ředitel multibrandového butiku Atrium NYC, který od roku 1994 patří k tzv. must stop shop. Teď i nově spolupracuje s italskou značkou Lardini.

Nick Wooster

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Nabile Quenum, fotograf

Původem pařížský fotograf, který se zaměřuje na street style. Má neskutečný cit pro zachycení onoho kouzelného momentu. Jeho fotografie kromě módy, sterilního outfitu, zachycují i pocit jeho nositele.

Nabile Quenum

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Adam Katz Sinding, fotograf

Není fashion weeku, nebo jiné velké módní akce, aby na ní chyběl Adam Katz Sinding. Právě on dokáže nacházet jedinečnou krásu i v detailech, které by běžnému člověku zůstaly skryté. Focení street style možná není vysoké umění, ale Adam ho zachycuje s neskutečnou poetikou.

Adam Katz Sinding

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Lukáš Loskot, ředitel Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend

Jako ředitel Mercedes-Benz Fashion Weekend dvakrát do roka do české kotliny přináší nejprestižnější módní svátek a to Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend. Po letech módní rozháranosti, tak konečně česká scéna má svého imperátora.

lukas loskot

Zdroj: MBPFW

Godfrey Deeny, módní editor Le Figaro

V minulosti psal pro Vogue Hommes International, Women’s Wear Daily, Style.com, The Sunday Independent, Esquire, and The Financial Times. Karl Lagerfeld, Giorgio Armani and Christopher Bailey. Nikdo mu neodmítl rozhovor. Traduje se, že Godfrey Deeny byl poslední, kdo dělal rozhovor Alexander McQueen a první kdo veřejně promluvil o odchodu John Galliano z pozice kreativního ředitele módního domu Dior v roce 2011 kvůli svým svými antisemitskými názory.

Godfrey Deeny

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Hamish Bowles, mezinárodní editor at large Vogue

Pravá ruka ďábla. Svého času na Vogue.com psal sloupek nazvaný “The Hamishsphere. V roce 2001 se stal uměleckým poradcem Metropolitan Museum of Art a strůjcem retrospektivní výstavy o Jacqueline Kennedy. Objevil se ve filmech Marie Antoinette, Gossip Girl a Wall Street: Money Never.

hamish-bowles

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Bruce Pask, umělecký ředitel Bergdorf Goodman

„Jestli chcete proniknout do módy a pochopit ji, najděte si někoho, jehož styl skutečně obdivujete. Ať je to stylista, model, editor. Učte se od nejlepších. Ale věřte, že to chce čas,“ nechal se slyšet Pask.

Bruce Pask

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Stefano Tonchi, editor magazínu W

Prošel redakcemi T : The New York Times Style Magazine, Esquire nebo L'Uomo Vogue, kde zanechal významný otisk. Současně je autorem několika knižních publikací věnovaných módnímu odkazu.

Stefano Tonchi

Zdroj: GQ, Vogue, Tumblr, NYTimes, Forbes

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Na golf stylově s novou kolekcí od Hugo Boss Na golf stylově s novou kolekcí od Hugo Boss Německá společnost Hugo Boss byla založena v roce 1924, avšak až roku 2003 spatřila světlo světa sportovní kolekce funkčního a trendy... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!