Nejvýraznější designérské spolupráce H&M

Publikováno: 06.11.2015 11:12 | Jiří Hofbauer

H&M patří k největším módním vůdcům. I když by bylo skvělé říct, že salony na Savile Row nebo Atelier Versace mají největší příjmy, není tomu tak. Toto je však výjimečný případ módního světa. Právě díky H&M si lidé naskrz třídami mohou dovolit luxus od nejlepších návrhářů. Poslední v řadě je Alexander Wang. H&M dospělo do bodu, kdy je vhodná menší rekapitulace. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší kolaborace pro připomenutí.

Karl Lagerfeld for H&M

Kaiser Karl to vše odstartoval v roce 2004. Udělal to i přesto, že riskoval svou pověst (vybudoval si jméno na Haute Couture a najednou se vrhl na konfekci pro širokou veřejnost). Potvrdilo se však, že je opravdu génius a H&M mělo největší tržby v historii. Kolekce byla typicky lagerfeldovská. Převážně černo-šedá, plná šifonu, hedvábí společně s kůží a bavlnou. Nepřinesl převratné střihy nebo nový vzor. Ale dal lidstvu dostupný luxus a otevřel cestu ostatním, aby otevřeli brány "vysokých značek" a zaplnily celý svět.

Roberto Cavalli for H&M

Snad v žádné jiné sezóně tohoto tisíciletí se nenosilo víc zvířecích vzorů. Cavalli, italský designér, který ve své tvorbě spojuje až téměř dekadentní luxus s italskou vytříbeností uvedl kolekci tak výraznou, že třeba v NY byla vyprodána během dvou hodin. V mužské části uvedl sametová saka, trenčkoty s koženými lemy a úzké kravaty. Celý výsledek působil jako úžasná, živá a vášnivá party.

David Beckham for H&M

Spojení Davida Beckhama s módním gigantem trvá již roky. Naproti tomu, že ostatní z designérů udělali jen jednu kolekci, David se natolik osvědčil, že pokračuje dál. Kusy to nejsou jakkoliv převratné. Šedé tepláky, bílá trika a župany s velkými kapucemi. Velmi sportovní a mužné. Upřímně, neprodává styl nebo nenahraditelnost. Prodává idea, že každý muž bude jako David, jakmile danou věc bude nosit. Nemění to ale fakt, že se v tom skvěle sportuje nebo odpočívá.

Maison Martin Margiela for H&M

Tato kolekce byla klasická. Přesně v rámci filozofie značky, hladké a jednoduché střihy, v paletě klidných odstínů avšak s výraznými prvky. Skleněné platformy u bot nebo kabát ušitý z jemné a obrovské deky na spaní. V pánské linii byla opět hodně šedá, jemně odřená džínovina nebo hladký kabát v barvě velbloudí srsti. Škoda, že si jej nestihli pořídit všichni, kteří takový chtějí nosit. Tento byl totiž udělaný opravdu dobře. Celá kolaborace byla doplněna ikonickými čísla na každé nášivce.

Versace for H&M

Donatella byla oslovena ke spolupráci v roce 2011 a tato kolekce byla skutečně rekordní. Nebyla to jen inspirace stylem značky. Naopak. Každý jednotlivý kus doslova křičel Versace. Výrazný Miami print, kožená saka a bundy v kombinaci se zlatem. Jedna z nejdražších a okázale nejluxusnějších značek se tak dostala každému a neztratila nic ze svého renomé. V celém Londýně byla vyprodána během jediné hodiny.

Lanvin for H&M

Za zmínku rozhodně ještě stojí Alber Elbaz s kolekcí Lanvin for H&M, která v duchu značky byla jemně extravagantní avšak stále elegantní.

Alexander Wang for H&M

Co vytvoří Alexander Wang je zatím jen v jeho hlavě ale je už pravidlem, že tyto spolupráce jsou vždy úspěšné.

Balmain x H&M

Zatím poslední módní kolaborací mezi řetězcem a velkým módním domem je kolekce z pera Oliviera Rousteinga, kreativního ředitele značky Balmain. Kolekce, která šla celosvětově do prodeje 5. listopadu se prodalo už po dvou hodinách a způsobila hotové šílenství mezi módními nadšenci. Jedná se tak a jednu z nejúspěšnějších kolekcí vůbec.

Kolekci pro H&M dělala Madonna, Anna Dello Russo, Beyoncé a každá z nich jí vtiskla svůj ojedinělý styl. Tedy, Madonna stiskla svůj "ojedinělý" styl zrovna tehdejšího půlroku. Z designérů to pak byla Stella McCartney, která začala veřejnost učit na biomateriály. H&M od té doby prodává trika a basic kusy z bio materiálů.

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Movember aneb každý knír se počítá! Movember aneb každý knír se počítá! Jako každý rok i letos přinese listopad akci Movember, charitativní kampaň zaměřenou na osvětu a prevenci rakoviny u mužů. Muži po... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!