Nejzajímavější auta z IAA Frankfurt 2015

Publikováno: 29.09.2015 11:30 | Jakub Matulík

Stejně jako každý rok, tak i letošní Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu (IAA) přinesl spoustu novinek. Pravdou je, že řada automobilek se se svými technickými a designérskými perlami pochlubila už před začátkem autosalonu. Přesto stojí za to obhlédnout, ty nejzajímavější kousky.

Lamborghini Aventador SV Roadster a Lamborghini Huracan Spyder

I když Lamborghini nepřišlo s avizovaným supernovým modelem, dovezlo na frankfurtský autosalón dvě nové topless krásky. Ačkoliv je Aventador na světě již nějakou dobu, prodejní úspěchy předčily všechny minulé vozy Lamborghini. Jako všechny generace V12 vlajkových lodí boloňské automobilky, i Aventador dostal svou speciální odlehčenou verzi Super Veloce. Ve Frankfurtu se objevila topless varianta této supermodelky a vzbudila velkou pozornost. Stačí se podívat na čísla, obalující SV roadster a vaše dolní čelist políbí zem – 12 kg střecha a výsledek je pouze o 50kg těžší než kupé varianta. Pohonná jednotka je totožná jako u kupé varianty. Tedy 6,5 litrový atmosférický V12 o výkonu 750 koní a točivém momentu 690 Nm. Z nuly na stovku tento otevřený zuřivý býk vystřelí za 2,9 sekundy, tedy o 0,1s pomaleji než-li verze se střechou. Chcete ho? My ano.

GTspirit-IAA2015-SV-406

Zdroj: BMWBlog

Druhá novinka z Boloně byla velice očekávaná. Huracan sám o sobě vzbuzuje v lidech rozporuplné pocity. Jedna strana jej miluje pro svůj agresivní vzhled, nádherný zvuk a schizofrenní charakter. Protipól zase nadává na jeho umírněnější povahu a menší porci wow efektu. Jenže verze „spyder“ je vždy tak trošku oblíbenější. Aby ne překrásný zvuk atmosférické V10 přímo za hlavou, vítr ve vlasech a hlavně co si budeme nalhávat, pozérský efekt posílá Lambo bez střechy na první žebříčky v prodejnosti. Osobně mě na Huracanu spyder nejvíc překvapila střecha. Na rozdíl od všech konkurenčních super sportů bez střechy, Lambo zůstává věrné softtopové střeše, tedy plátnu místo plátů. Díky své lehké váze a koncepci se tahle „měkká“ střecha dokáže stáhnout za 17 vteřin a to i při rychlosti 50km/h. I když se jedná o soft top systém, Huracan přibral o neskutečných 120 kg, což v dnešní době supertechnologii je opravdu hodně. Shrneme si ještě čísla, které jsou ovšem všem velice známa. Takže V10 5,2 litru, 610 koní, 560 Nm, permanentní pohon všech kol, s tím že výkon je posílán více na zadek v poměru 60:40. Z nuly na sto za 3,4 vteřiny, tedy o 0,2 vteřiny pomaleji než kupé, omezovač vás zastaví až na 325 km/h.

iaa2015_1

Zdroj: BMWBlog

Ferrari 488 Spider

Když už jsme u těch Italů, tak u nich ještě na chvilku zůstaneme. Kdo je největší konkurent Lamborghini? Ano, Ferrari. Takže když Lamborghini oznámí, že doveze na IAA Huracan bez střechy co udělá Ferrari (samozřejmě, to funguje i naopak). Přesně tak, doveze faceliftovanou 458, tedy 488 bez střechy. Jak už to tak bývá, Ferrari se do toho obula trošku víc, než jen že by uřezala střechu z kúpéčka. Ferrari tedy dovezlo svou 488 bez střechy, ovšem na světě někdy prší a proto byl Spider osazen i dvoudílnou hliníkovou střechou. Jen pro porovnání oproti plátěné střeše Ferrari F430, je tato hliníková o 25 kg lehčí. Celkově tedy váha nového Spideru narostla pouze o 50 kg. Lambo mělo by ses zamyslet. Střecha se díky novému systému stahování a natahování dokáže schovat/otevřít za krásných 14s. Jediná nevýhoda oproti plátěné je potom, fakt, že auto musí stát. Zase si nakonec dáme pár parametrů. Tedy přeplňovaná (FUJ!) V8 o objemu 3,9 litrů, produkuje výkon 670 koní v neskutečných 8000 otáčkach, maximální točiví moment je 760 Nm, již při 3000 otáčkách. Z nuly na sto vás vystřelí nový Spider za 3 vteřiny a zastavíte se až o hranici 325km/h.

iaa2015_3

Zdroj: BMWBlog

Herní koncept Bugatti Vision GT

Každý rok se světu představí nějaký koncept, který je vytvořený přímo a pouze pro hru Gran Turismo. Jak už tomu tak bývá, jedná se o šílenou vizi, která nikdy světlo světa nespatří. Respektive, spatří ale většinou není pojízdná. Letos, přišlo na řadu Bugatti, které pro tuhle hru vytvořilo jeden unikátní koncept s názvem Vision GT. Ještě před oficiálním představení, Bugatti zahltilo svět fotkami tohoto šíleného, přehnaného designového konceptu. Podle samotného Bugatti je design tohoto virtuálního auta oslavou závodní historie Bugatti a je založen na supermoderních technologiích motosportu. Pokud si pamatujete model Type 57SC Atlantic, tak si jistě všimnete určité podobnosti v zadní ploutvi těchto vozů. Dobrou zprávou je, že model je zcela pojízdný, dostal motor z vozu Bugatti Veyron Supersport, tedy 8 litrová W16 s výkonem 882 kW. Tento modrý hypersport z říše snů, splnil do puntíku svůj účel. Strhnul na sebe více méně veškerou pozornost medii. Well done Bugatti.

iaa2015_4

Zdroj: BMWBlog

Koncept Porsche Mission E

I němečtí bratři ze Stuttgartu dovezli velice zajímavý koncept. Pokud se trošku zajímáte o automobilový průmysl, jistě jste zaznamenali zprávu, že Porsche chystá konkurenta pro neskutečnou Teslu model S. Na IAA se světu představil první koncept s názvem Mission E. Okamžitě po vyjetí na sebe strhnul obrovskou pozornost. Aby, taky ne. Je totiž nádherný. Dokonalé designové spojení Panamery, 918 Spyder nové 911 a to vše posunuto o 10 let dopředu. Již zakladatel Ferdinand Porsche koketoval s vytvořením elektromobilu. O pár desetileté později, Porsche vyjíždí se supersportovním elektromobile. Pár prvních střípku naznačuje, že se bude jednat skutečně o technologický skvost. Například, natáčení všech kol, na každé nápravě bude mít jeden elektromotor, oba mají funkci vektorování točivého momentu atp. Výkon by měl být přes 600 koní, hmotnost něco kolem 2 tun. Z nuly na sto by tento koncept měl vystřelit za 3,5 s a zastavit by se měl jak už u Porsche bývá zvykem na hranici 299 km/h. Jak jistě všichni víte, největší úskalí elektromobilů jsou baterie a jejich výdrž. Porsche oficiálně k bateriím neřeklo více méně nic, takže se můžeme jenom domnívat jak to bude vypadat. Podle neoficiálních informací, by na plně nabité baterie mělo Mission E ujet 500km.

Porsche-Mission-E-images-1900x1200-01

Zdroj: BMWBlog

Super hothatch Ford Focus RS

Z říše snů, se pojďme na chvíli vrátit zpět na zem. Ale, nemusíte se bát, nebude to zase tak těžká pád. Čeká na nás totiž dlouho očekávaný Focus RS Mark 3. Ten byl již sice představen na GoodWood festivalu, ovšem teprve ve Frankfurtu byl definitivně potvrzen. Pro shrnutí tento ultimativní hothatch dostane 2,3 litrový přeplňovaný 4 válec EcoBoost. Na všechny 4 kola bude posílán výkon 350 koní a kroutící moment 440 Nm. Díky funkci OverBoost budete moct svůj točivý moment na 15 vteřin zvýšit až na 470 Nm. Pokud se bavíme o technologiích, můžete čekat například launch control, jízdní režimy, nebo nastavení kontroly trakce. Cena pro Evropu byla stanovena na cca 28 940 liber, tedy něco málo pod 1,1 milionu korun. Subaru by se mělo třepat hrůzou, jelikož ne jen, že nový Ford je výkonově mnohem zdatnější, navíc je i cenově srovnatelný. Že by nastupoval nový král?

iaa2015_6

Zdroj: BMWBlog

Vášnivá Alfa Romeo Giulia 2016

O přicházejícím modelu Alfa Romeo Giulia se toho všude psalo hodně. Aby taky ne, svět se těší na další snad povedenou alfu v řadě. Je tomu již nějaká doba. Jak se říká, kdo nevlastnil Alfu, není pravý petrolhead. Když vyšlo 4C, automobilový svět byl absolutně nadšeny. Mám to štěstí, že ji celkem pravidelně potkávám a kdykoliv ji vidím, slyším, cítím, mám úsměv od ucha k uchu. Je to prostě pravé italské sportovní autíčko. A je naprosto krásné a dokonalé. Na IAA se světu opět ukázala nejvyšší specifikace modelu Giulia, tedy Quadrifoglio Verde. Ještě jednou si představme tento krásný model v číslech – 2,9 litru, přeplňovaný šestiválec, který svůj prapůvod má u vozů s koněm ve znaku. Tato krásná pohonná jednotka dává 510 koní, k tomu přidává 600 Nm točivého momentu. Stovku stíhá za 3,9 sekundy a ručička tachometru se zastaví na rychlosti 307 km/h. Italové jsou prostě vždy odlišní od zbytku a proto zde nečekejte omezovač rychlosti jak to bývá zvykem u zbytku konkurence. U Giulia je použita i nová „platforma“ s názvem Giorgio. Díky ní má vůz pohon na zadní nápravu, pětiprvkovou nápravu, ve předu dva lichoběžníky. Novinkou u Alfa Romeo, je také zadní diferencial s vektorováním točivého momentu se systémem IBS. Těšíme se na ni!

alfa-romeo-giulia-qv-images-02

Zdroj: BMWBlog

Precizní BMW 7 2016

Na frankfurtském autosalonu se nám konečně ukázal dlouho očekávaný vrcholný model BMW. Nová limuzína od BMW narostla do všech rozměrů. Nebudu vás zatěžovat přesně všemi rozměry, ale například délka u klasické verze G11 bude přesahovat 5 metrů. BMW díky novým použitým materiálům navzdory větším rozměrům nepřibralo na váze. Naopak, zhublo o neskutečných 130 kg. Pohonné jednotky jsou od dieselových 730 až pro vrcholné 750i. Můžete si dokonce koupit verzi xDrive na dieselový motor. U nového BMW ovšem ani tak nejde o použité materiály, či výkony motorů. Největší novinkou jsou všemožné technologie, které jsou ve vrcholné variantě použity. Nemá cenu je popisovat, mnohem lepší bude, podívat se na některé oficiální videa od BMW, které tyto technologie ukazuje. Za redakci říkám, že je to opravdu mazec!

2016-bmw-7-series-frankfurt-images-05

Zdroj: BMWBlog

Luxus na čtyřech kolech Jaguar F-Pace

Seznam uzavírají stále velice oblíbené SUV vozy. Každé z nich je velice výjimečné. Takže nečekejte KIU nebo Hyundai. My se rozhodně nejvíce těšíme právě na Jaguar F-Pace. Aby taky ne. Jaguar poslední dobou vytváří jedno dokonalejší auto za druhým. Když jej poprvé automobilka ukázala na letošním Tour de France, svět se na chvilku zastavil. Je totiž přesně takový, jaké by mělo luxusní SUV být. Jaguar spolupracuje s Land Roverem. Pokud Vám to pořád nedochází, dodáváme, že Range Rover, je uznáván jako nejlepší auto světa. Vraťme se ovšem k F-Pace. Na první pohled vidíme, že se jedná o Jaguar. Dlouhá zakulacená přední kapota, lehce zalomená boční linie atd. Interiér připomíná spíše luxusní jachtu než auto. To již u Jaguru známe. Kdo někdy jel v této anglické šelmě, jistě měl pocit, že při nasedání do auta nesedá, ale spíše si jej obléká. Tak tomu bude pravděpodobně i u této krásné velké šelmy. Pokud čekáte dieslové motory, ano, dočkáte se jich, ovšem můžete se spolehnout, že na trhu se objeví i verze S, která bude jistě poháněna brutálním burácivým motorem V8 o objemu 5 litrů, který navíc dotuje kompresor. 500 koní ani netřeba připomínat.

Jaguar-F-Pace-Frankfurt-images-01

Zdroj: BMWBlog

Bentley Bentayga těžkotonážní SUV

Před pár lety jsme se procházeli po ženevském autosalónu a svět poprvé spatřil SUV od značky Bentley. Nebudeme si nic nalhávat, bylo opravdu odporné a celá odborná veřejnost byla více méně znechucena. Bentley po tomto fiasku, auto vzalo a sešrotovala ho na kostičku plechu a své designery zavřela do hladomorny, dokud nenakreslí něco, co bude bráno trochu líp. Po třech letech je na světě a vypadá opravdu o něco líp. Na první pohled vidíte komu značka Bentley patří. Ano, je to v dnešní době velice propíraný koncert Volkswagen. Na Bentayga je vidět podobnost s Audi Q7 a Porsche Cayenne. Ale přece jen Bentley je trošku jiná liga. Design nejvíce odkazuje na Continental GT díky svým prolisem nad zadními koly, přední opravdu mohutná maska zase používá známé LED světlomety. Tato kombinace designu nevypadá vůbec zle. Jako řidič ale nejvíce oceníte interiér. A ten jak už to tak u Benltey bývá neskutečně krásný a stylový. Nikoho nepřekvapí plug in hybrid. Méně příjemné je oficiální prohlášení, že se chystá taky přeplňovaný naftový agregát. Pokud doopravdy chcete pravý Bentley, musíte si vzít překrásný dvakrát přeplňovaný W12 motor o objemu 6 litrů. Jehož výkon je 447 kW, točivý moment 900 Nm. Z nuly na sto, toto šílené SUV vystřelí za 4,1 s a rychlost se zastaví o hranici 301km/h.

bentley-bentayga-images-02

Zdroj: BMWBlog

Audi Q6 neboli Quattro e-tron

Jako poslední SUV jsme si vybrali koncept elektrického Audi Q6. Audi má poslední dobou poněkud zvláštní postoj k elektrice. Na jednu stranu hlásí, jak obrovský úspěch je Audi R8 e-tron, na druhou stanu jej nechce pustit do sériové výroby. Ovšem, teď je to jinak. Audi nám nepředvádí nesmyslný koncept supersportovního elektromobilu, nýbrž luxusního SUV. Audi, tímto konceptem chce ukázat konkurenční model pro automobilku Tesla, která na jaro připravuje model X. Tesla v současné doby nabízí ve svém Sku elektromotory, které produkují až sedm set koní. Nové Audi je poháněno třemi elektromotory, ty pohání všechny 4 kola. Jeden je na přední nápravě, dva potom sedí na zadní nápravě. Výkon je stanovený na 435 koní, ovšem při krátkodobém overboostu dokáže vyprodukovat až 503 koní a 800 Nm. Jak již dneska bývá zvykem, na zadní nápravě funguje vektorování točivého momentu. Není sice známo, jak přesně toto vektorování bude fungovat, jestli za pomocí brzd, nebo díky jednomu z elektromotorů, který zabere více. Podle informací by z nuly na sto mělo tohle elektrické SUV vystřelit za 4,6 s a maximální rychlost by se měla pohybovat něco málo nad 200km/h. Co se týče baterek, je Audi poněkud tajemné, takže na tuto informaci si budeme ještě muset počkat.

audi-e-tron-quattro-concept-images-01

Zdroj: BMWBlog

Hodnocení článku:



Komentáře

Jak pečovat o kvalitní kožené boty Jak pečovat o kvalitní kožené boty Milujeme kvalitu. Milujeme tradici. Milujeme, když cena odpovídá užitku. Obzvlášť se tyto vlastnosti snoubí v případě rámových bot.... Předchozí článek Rebel s příčinou: ve stopách stylu Jamese Deana Rebel s příčinou: ve stopách stylu Jamese Deana Obdivovaný rebel 50. let, ikona životního stylu pro mnoho mladých lidí. Jeho odmítavý postoj vůči autoritám se stal pověstným a vytvořil... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!