Ostré novinky Porsche: 911 Targa GTS a Cayenne Turbo S

Publikováno: 30.01.2015 10:04 | Jiří Hofbauer

Porsche 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S se představily na autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu. 911 Targa 4 GTS vůbec poprvé spojuje úspěšný koncept GTS s karoserií Targa. Výkon zvýšený na 430 koní a standardně dodávaný paket Sport Chrono vytvářejí novou formu dynamiky. Dalšími ingrediencemi GTS jsou matně černá 20palcová kola s centrálními maticemi a loga GTS na dveřích, na zádi a na ochranném oblouku. Uvnitř je použita černá alcantara na volantu a sedadlech, další dekorační prvky jsou tvořené černým broušeným hliníkem a vytvářejí nezaměnitelně sportovní charakter.

Nový nejvýše postavený model aktuální generace typu Cayenne se vyznačuje motorem s novým systémem přeplňování, který spočívá v integraci turbodmychadel do výfukových svodů. Tím se zvyšuje výkon modelu Cayenne Turbo S na 570 koní, což je o 20 k více než u předchozí generace. Točivý moment se zvýšil o 50 Nm na celkových 800 Nm. Tyto parametry jsou zárukou prvotřídní výkonnosti, nová turbodmychadla přispívají také k mimořádně rychlým reakcím motoru.

Pro oslavu 50. výročí modelu 911 Targa připravilo Porsche vůbec poprvé výkonnější a dynamičtější verzi GTS tohoto velmi oblíbeného vozu. 911 Targa 4 GTS s pohonem všech kol a ochranným obloukem zajišťuje velmi bezpečný provoz. Současně ale poskytuje potěšení z jízdy s otevřeným vozem, jehož střecha se skládá zcela automaticky. Charisma tohoto vozu umocňuje výkon zvýšený na 430 k (316 kW), standardně dodávaný paket Sport Chrono, podvozek PASM, 20“ kola a sportovní výfukový systém.

porsche_1

Zdroj: Porsche

I přes významně rozšířenou výbavu se výkonová hmotnost zásluhou výkonnějšího motoru snížila z 3,9 na pouhých 3,6 kg/k ve srovnání s modelem S. S převodovkou PDK dosáhne 911 Targa 4 GTS nejvyšší rychlosti přes 300 km/h a je schopna zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,3 s. I přes zvýšení výkonu o 30 k (22 kW) je hodnota kombinované spotřeby, pohybující se mezi 9,2 a 10,0 l/100 km (podle typu převodovky), stejná, jako v případě 911 Targa 4S.

Nejnovější Targa je jasně rozpoznatelná jako model GTS s pohonem všech kol, protože má ve srovnání s modely 911 Carrera se zadním pohonem zadní blatníky rozšířené o 22 mm a zadní pneumatiky jsou o 10 mm širší. Při pohledu zpředu automobil identifikuje příď v provedení sport design s velkým centrálním nasávacím otvorem přivádějícím vzduch k přidanému chladiči, stejně tak jako bi-xenonové světlomety Porsche Dynamic Light System (PDLS) se zatmavenými krycími skly.

porsche_2

Zdroj: Porsche

DNA provedení GTS se projevuje také uvnitř modelu 911 Targa 4 GTS. Uprostřed přístrojové desky jsou umístěné stopky paketu Sport Chrono. Připravena jsou rovněž ve čtyřech směrech nastavitelná sedadla Sport Plus s černým logem GTS na hlavových opěrkách. Tato sedadla poskytují posádce jak oporu v zatáčkách, tak komfort na dlouhých cestách. Hlavním materiálem vnitřního prostoru je alcantara, která je o polovinu lehčí než kůže.

porsche_3

Zdroj: Porsche

Model Targa se stal nedílnou součástí výrobního programu modelové řady 911 po své premiéře v roce 1965. Přibližně jedna z osmi prodaných 911 je v provedení Targa. Tržní podíl nejnovější generace tohoto modelu s nádherným designem a charakteristickým ochranným rámem dosahuje 13 % a má stoupající tendenci. Model 911 Targa 4 GTS rozšiřuje nabídku tohoto moderního klasika o nejvýše postavené provedení s rozsáhlou standardní výbavou a zajímavou cenou.

Na detroitském autosalonu NAIAS 2015 Porsche představilo také Cayenne Turbo S – nejsportovnější model segmentu SUV. Má přepracovaný osmiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 4,8 litru, který disponuje výkonem 570 k (419 kW) a točivým momentem 800 Nm. Podvozek má naladěný na nejvyšší možnou dynamiku a široký rozsah nejmodernějších kontrolních systémů vytváří z modelu Cayenne Turbo S opravdový sportovní vůz. Cayenne Turbo S je schopný projet Nordschleife okruhu Nürburgring v čase 7:59,74 minut. Tento čas je rekordem pro vozy segmentu SUV a potvrzuje tak, stejně jako každé Porsche, že je ve svém segmentu nejsportovnějším vozem.

porsche_4

Zdroj: Porsche

Rychlejší reakce motoru přeplňovaného dvojicí turbodmychadel jsou důsledkem řešení, kdy jsou turbodmychadla integrována přímo do výfukových svodů, což snižuje také spotřebu paliva. Vysokovýkonný motor nabízí o 20 k a 50 Nm více než jednotka předchozí generace. Cayenne Turbo S zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,4 s rychleji než u předchozího modelu. Nejvyšší rychlost má nyní hodnotu 284 km/h.

porsche_5

Zdroj: Porsche

Standardní výbava modelu Cayenne Turbo S reflektuje postavení na vrcholu celé modelové řady. Do výbavy patří výrazná 21palcová kola 911 Turbo s černě lakovanými hranami, LED světlomety s funkcí Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), celokožené čalounění interiéru s vytlačenými logy Porsche na hlavových opěrkách, stejně tak jako karbonové dekorační prvky interiéru. V modelu Cayenne Turbo S slaví premiéru dvoubarevné čalounění v kombinaci černé a krémové barvy. Poznávacím znakem exteriéru je leskle černé lemování masky chladiče a spodní části vnějších zrcátek, střešní spoiler a lemy blatníků jsou lakovány barvou karoserie. Sportovní výfuková soustava s možností zapnutí výraznějšího zvuku, podtrhujícího přítomnost motoru V8 pod kapotou, se dodává na přání.

porsche_6

Zdroj: Porsche

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Nákup nových pánských bot – tipy a rady Nákup nových pánských bot – tipy a rady Sháníte novou pánskou obuv? V takovém případě se rozhodně nemusíte obávat, že byste si pořídili boty, které Vám nebudou plně... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!