Paris Battle: Ferrari vs. Lamborghini

Publikováno: 03.10.2014 09:40 | Jakub Matulík

Pařížský autosalon Mondial de l'Automobile 2014 odstartoval hned první den pořádným rachotem. Lamborghini i Ferrari předvedly hned první den své nové hračky na budoucí rok. Okamžitě se strhla vlna souhlasných i nesouhlasných komentářů. Je jasné, že tyto dvě italské automobilky spolu vedou odvěký souboj. Abych byl zcela upřímný, tak tyto dvě auta ovšem spolu srovnávat, tak úplně nelze. Ale boj to bude zajímavý...

Ferrari přivezlo do Paříže poměrně dlouho očekávaný model 458 Speciale Aperta. Což není nic jiného, než-li otevřená verze ultimativní 458. U Ferrari mají rádi omezené série. Proto, se dalo čekat, že pokud se jedná o označení Aperta, bude tento model svým počtem vyrobenýc kusů limitován. Tentokrát bude po světě jezdit 499 kusů tohoto modelu. Nutno podotknout, že model 458 Speciále Aperta je nejsilnější otevřené Ferrari všech dob. Z atmosférického osmiválce dokázalo Ferrari dostat neskutečných 605 koní. Tuhle pohádku o číslech a 458 všichni známe. Mnohem zajímavější je, že Ferrari u Speciale Aperta dokázali neskutečné. Je pravdou, že pokud je auto vyvíjeno jako kupé, potom verze bez střechy jsou kvůli vyztužení karoserie a dalším věcem o dost těžší. Jenže Ferrari dokázalo, že to jde i jinak. Díky novému odlehčenému systému otvírání/zavírání pevné skládací střechy, je 458 Speciale Aperta pouze o 50kg těžší.

ferrari_1

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_2

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_3

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_4

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_5

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_6

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_7

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_8

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_9A

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_9B

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_11

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_12

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_13

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_14

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_15

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_16

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_17

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_18

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_19

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_20

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_21

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_22

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_23

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

ferrari_24

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

Nemůžu popřít, že mě toto Ferrari nadchlo. Musím přiznat, že jsem na tuto verzi celkem dlouho čekal, ale obávám se, že je to jedno z posledních nepřeturbovaných Ferrari. To je trochu škoda.

V Paříži se ale představil i koncept zbrusu nového Lamborghini. To nese název Asterion. První věc, která je nutno podotknout, je fakt, že se jedná o hybrid. Lamborghini chtělo vytvořit model vozu, který by dokázal konkurovat LaFerrari, P1 a 918 Spyder. Jestli se mu to povedlo, teprve uvidíme. Ovšem už teď je pro spoustu milovníků je tento model Lamborghini trnem v oku.

lamborghini_asterion_1

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_3

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_2

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_5

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_6

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

Ne snad kvůli technice. Doba pokročila a tak se dá čekat, že automobilky budou používat nové technologie. Tady například je klasický vidlicový desetiválec 5,2 litru z Huracánu. Ten sám o sobě má krásných 610 koní. Tomuto krásnému atmosférickému motoru dělá společnost hned trojice elektromotorů. Jeden sedí ve dvouspojkové převodovce, druhé dva pohání přední kola a jsou rozloženy uprostřed auta. Díky tomuto systému má Lamborghini Asterion dech beroucích 910 koní. Z nuly na stovku vystřelí pod 3 sekundy a sprint ukončí na hranici 320 km/h. Čísla jsou to pěkná, jenže to není vše. My milovníci Lamborghini, miluje tyto... nasrané, drsné placky proto, že jsou jednoduše jiné. Když se podíváte na Countach, Diablo, Murci nebo i Aventador, uvidíte to, o čem mluvím. Mte z nich pocit, že vás chtějí sežrat.

lamborghini_asterion_7

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_8

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_9

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

Už J. C. Lamborghini řekl, že Lambo je jako vesmírná loď; má mít fasery, rakety, miniguny. Nemají to být uhlazené auta pro elegány v obleku. Mají to být vyšinuté auta pro vyšinuté lidi. Jasně můžete namítat, že modely jako Gallardo nebo Huracán už takové taky nejsou. Staly se z nich civilizované stroje. A to mě mrzí. Pokud se tedy podíváme na nový Asterion, můžeme v něm vidět trošku z Miury, něco z Huracánu, ovšem to je tak všechno. Kdyby Asterion měl jinou značku na čumáku, neřekl bych proti němu ani slovo. Je totiž krásný. Má hezky tvar, příjemné křivky a vypadá fakt skvěle. Jenže, není to Lambo. A to mě mrzí.

lamborghini_asterion_10

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_11

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_12

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

lamborghini_asterion_13

Zdroj: Drew Phillips/es.autoblog.com

Pokud bych mohl zhodnotit, obě auta, tak to řeknu následovně. Aperta, je auto na které se čekalo, už dlouho se vědělo jak bude vypadat a všichni ho milují. Aby, taky ne, přece jen je to ještě lepší než 458 spider, která byla vyhlášena jako nejlepší supersport dnešní doby. Lamborghini udělalo krok ku předu, chtějí oslovit nové zákazníky, chtějí zapadnout do svaté trojice a myslím, že se jím to s Asterionem povede. Jen ...

Hodnocení článku:



Komentáře

Ranní rituály novodobých gladiátorů Ranní rituály novodobých gladiátorů V průběhu věků se bojovníci vždy připravovali na bitvy rozličnými rituály. Mezi samuraji meditace, ve Tróje vzdávání obětí Bohům,... Předchozí článek Jak být fit až do cíle v životě i sportu Jak být fit až do cíle v životě i sportu Léčit. Slovo, které RNDr. Josef Šmarda pokládá za základ úspěchu světového zdravotnictví, a které přesto ve slovnících těch... Další článek

Víte o něčem, co by zajímalo i další naše čtenáře? Pošlete tip redakci!